Само след няколко седмици Quake II ще стане на 1 година. В света на игрите това си е цяла епоха, но въпреки това последният продукт на ID Software продължава да се радва на изключителна популярност сред геймърите и придоби почти култов характер сред любителите на multiplayer-игрите. Поради това едва ли е изненадващо, че наскоро се появи поредното CD с допълнителни нива за Quake II. Авторите от Rogue Entertainment са се погрижили за феновете на deathmatch-а и в същото време са добавили и една изцяло нова кампания за тези, които нямат достъп до мрежа.
В Ground Zero вие отново се връщате на планетата Строгос, където гадните мутанти са обсадили един отряд от земни космически пехотинци. Естествено вашата задача е да покажете на извънземните предимствата на земните бойни изкуства и да освободите колегите си от смъртоносната клопка, в която са попаднали. Дотук, няма почти нищо ново. Това в голяма степен се отнася и за графиката, която е идентична с тази на оригинала, въпреки че междувременно други фирми (виж статията за Halflife) показаха, че с леки модификации графичната система на Quake II е способна на истински чудеса. Но Rogue Entertainment едва ли са имали време и желание за такива експерименти, а и ID Software вече работи усилено върху Quake III: Arena и големите нововъведения вероятно ще бъдат именно в тази игра.
ИСКАМ СИ МОТОРНАТА РЕЗАЧКА!
Все пак в Ground Zero освен десетки нива има и доста други нови неща. Основните промени са при оръжията. След излизането на Quake II много хора се оплакаха, че им липсва оръжие за близък бой, каквото имаше във всички досегашни игри на ID Software. Rogue Entertainment са обърнали внимание на този проблем и са възстановили популярната от Doom и Doom 2 моторна резачка, която лично на мен ми доставяше огромно удоволствие особено в multiplayer-игри, защото едно е да целиш противника с ракети от 100 метра, а съвсем друго да го разфасоваш лично с моторна резачка :-). Други нови оръжия са пушката RTF, Plasma Gun, Disruptor (изключително ефективно оръжие, което използва антиматерия и е истински трепач по време на deathmatch) и специални противопехотни мини, особено ефективни при поставянето на капани за противника. Освен оръжията авторите са включили и няколко допълнителни бонуса, които трябва да подобрят мрежовата игра. С един от тях всяко убийство на противник носи три точки, други рязко намаляват здравето на вашия космически пехотинец и т.н.
Както вероятно забелязахте, досега предимно говоря за играта в мрежа и не споменавам почти нищо за кампанията, предвидена за индивидуалните играчи. Това е така, защото
GROUND ZERO откровено е насочена към играта в мрежа!
Индивидуалната кампания предлага сбор от изключително трудни нива, предназначени за опитни геймъри, нямащи никакви проблеми с превъртането на Quake II на най-високата степен на трудност. Освен това липсата на каквито и да било нововъведения във вече доста остарялата графика на оригинала едва ли ще накара повечето хора да обърнат сериозно внимание на тези нива, особено при наличието на конкуренция от калибъра на Unreal и Halflife! Поради това е напълно разбираемо, че Rogue Entertainment са заложили изцяло на multiplayer-игрите, където е и истинската сила на Quake II. Допълнителните deathmatch-нива са направени с много фантазия и благодарение на оригиналните нови оръжия ще гарантират на феновете на мрежовите игри десетки развлекателни часове с Ground Zero.
Автор: Никола Дърпатов