Звукът ще бъде важна част от хардуерната конфигурация на новата конзола, казват от Sony
В гейм средите, аудиото често остава на заден план спрямо графиката. Sony обаче обещават да поправят тази несправедливост в новата си конзола PlayStation 5.
Главният системен архитект на PS5 Марк Сърни казва, че като геймър е бил разочарован от факта, че аудиото не е претърпяло съществена промяна между PS3 и PS4. В следващото поколение на конзолата обаче Sony искат да предоставят съвсем ново звуково изживяване, като ще отделят за това солидна част от хардуерната мощ на устройството.
Официално по време на разкриването на първите хардуерни характеристики на PS5 от Sony казаха, че новата конзола ще предлага нещо, наречено 3D аудио. Неговата цел ще е да потопи играчите в случващото се на екрана чрез звук, идващ отгоре, отзад и от всички посоки.
Любопитно как това ще се съчетае с различния аудио хардуер, с който разполагат геймърите – някои имат съраунд саунд системи, други разчитат само на звука от телевизора си. Интересно е също дали Microsoft ще сметнат за необходимо да заложат на звука като важен компонент от новия си Xbox.