Колко пъти сте чували от устата на един или друг гейм дивелъпър фразите „невиждан до момента геймплей”? Или пък – „история с дълбочина, която няма да срещнете в повечето игри”. Доста пъти, предполагам. Е, Radical Entertainment са поредното студио с подобни претенции. Ако ставаше въпрос за някои новобранци от бившия „Източен блок”, може би щяхме просто да махнем с ръка и да отминем. Но Radical имат вече зад гърба си поредица от успешни, доста различни като стил при това, заглавия като Scarface, Hulk: Ultimate Destruction и Simpsons: Hit and Run. Всъщност всички тези игри имат един доста сходен елемент – действието им се развива в рамките на огромни открити градски пространства.
Prototype също не прави изключение от това правило. Историята на този екшън адвенчър (поне по думите на неговите създатели) ни прехвърля в далечната… Я чакай! 2008?! Че кога стана?! Както и да е – годината е 2008, а Ню Йорк се гърчи в мъртвата прегръдка на вирусна епидемия. Не, не като тази в София от 2008. Вместо да кашлят, кихат и вдигат температура, жителите на Ню Йорк просто се превръщат в зеленокожи чудовища с… ами, с чудовищна сила и възможности. Странно, но в Prototype подобни палави вирусчета явно не спохождат за пръв път американската територия, защото правителството, или по-скоро армията, вече разполага със специално подразделение с цел разчистване на „помията” след подобни епидемии. Тези отрудени, всеотдайни индивиди, с вид на SS-овци на стреоиди, не се спират пред нищо и преди никого и носят уместното наименованиe Blackwatch.
Споко, нашият човек не е един от тях. (Или може би разочаровах някого?) Неговото име е Алекс Мърсър и в началото на играта той няма никакви спомени за миналото си. Тъкмо се е „събудил” насред ада, наречен „Ню Йорк”, само за да открие, че неизвестно защо са му дадени свръхчовешки сили. Алекс може да тича с невероятна скорост, включително по отвесните фасади на сградите, може да скача на огромни разстояния и дори може да повдига и запраща със страшна сила кое да е от паркираните наоколо возилата. Мда, звучи притеснително сходно с всичко видяно вече в Hulk Ultimate Destruction. Но не е, кълнат се хората от Radical. Основната разлика? Ами Алекс очевидно е и “shapeshifter”, или казано на чист български – той може да променя формата си. Ръцете му могат да се превръщат в гигантски остриета или пък щитове, кожата му може да се „втвърдява” до степен, която я прави неуязвима срещу огнестрелни оръжия. Както сами се сещате, това прави господин Мърсър един доста неприятен противник, а Prototype една натъпкана до тавана с крайно насилие игра.
Още по-интересно обаче е умението на Алекс да „консумира” своите противници. Не в буквалния смисъл – със сол и черен пипер, разбира се. Главният герой на играта може да възприема външността и да „усвоява” мислите на изпречилия се на пътя му нещастник. Това отваря вратата за един доста по-различен геймплей, базиран преди всичко на способността да се про-мъкнеш или из-мъкнеш незабелязан. Radical твърдят, че всяка мисия ще може да бъде изиграна или като откровен, обилно полят с кръв и карантия екшън, или пък като типична „стелт” игра, ползвайки способността на Алекс да се преобразява.
Другата интересна новина е, че Prototype ще включва и възможността за кооперативна игра за двама участници, като по този начин ще може да бъде изиграна цялата синнгъл плейър кампания. Все още не е ясно дали мултиплейърът на новата игра ще се изчерпва с това. По-скоро не, особено като се има предвид отчаяния стремеж напоследък всяка нова Xbox 360 или PS3 игра да бъде накичена с онлайн екстри като коледна елха.
Автор: Ивелин Иванов