Едва ли някой е предполагал, че когато Obsidian обяви, че има намерението да създаде олд скул ролева игра, използваща най-добрите елементи от Baldur’s Gate, Icewind Dale и Planescape Torment, компанията ще генерира толкова силен интерес.
В момента на писането на този текст Project Eternity (работно заглавие) разполага с финансиране от $2 046 700 – доста над първоначално обявеният праг от 1.1 млн. 47 567 души са решили да подкрепят проекта на Obsidian, било то с дарения от 25 или дори 10 хил. долара. А тепърва остават още цели 19 дни.
Всичко това, безспорно, е страхотно. Дали обаче Obsidian подозират в колко деликатна ситуация се вкараха сам-самички? Очевидно е, че очакванията към Project Eternity са огромни. Моите са такива. Сигурен съм, че щом четете тази статия, това важи и за вас самите. Ако ги оправдаят, Obsidian най-накрая ще си спечелят славата на професионален разработчик на ролеви игри и ще излязат от сянката на вече залязващите BioWare. Дори може би ще успеят да се превърнат в новите BioWare – такива, каквито авторите на заглавия като Baldur’s Gate бяха преди години. Един поглед към екипа на Obsidian и ще видим, че в него участват от хора от легендарните Black Isle, отговорни за игри като Fallout 2, Planescape: Torment и Icewind Dale. Да, Obsidian определено заслужава подобно признание.
Факт е обаче, че през годините Obsidian си спечели една друга, малко по-различна слава. На разработчик, създаващ едни от най-бъгавите заглавия въобще. Само си припомнете Alpha Protocol и Fallout: New Vegas. Добри, сами по себе си заглавия, но изпълнени с редица технически проблеми. Дали Project Eternity ще попадне в същата категория? Искрено се надявам, че не, тъй като това ще разгневи стотиците хора, извадили пари от своя собствен джоб, и буквално ще закопае компанията на два метра под земята.
Но ако Obsidian най-накрая счупят тази представа за тях, през 2014 г., когато Project Eternity би трябвало да излезе, ще ни очаква нещо наистина страхотно. Оригинален фентъзи сетинг, стотици часове класически геймплей, тактически битки и много, много предизвикателства. Ако играта достигне своята следваща цел (2.3 млн.), а това без съмнение ще стане, Obsidian ще добавят няколко режима специално за хардкор геймърите. Спомняте ли си предизвикателството Heart of Fury от Icewind Dale? А Ironman Mode от Temple of Elemental Evil? Какво ще кажете пък за хардкор режима във Fallout: New Vegas, хареса ли ви? Е, всички те ще намерят място в Project Eternity едновременно. Чудесно, нали?
Междувременно на нас не ни остава нищо друго, освен да чакаме и тайно да се надяваме, че този път Obsidian няма да оплескат нещата. За наше (а и най-вече за тяхно) добро е това да не става.
Автор: Владимир Тодоров