Project Cafe: какво да очакваме от него – ІI

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 апр. 2011

Време е да видим останалите пет причини, които, според нас, ще направят Project Cafe хитов продукт. Благодарение на които ще се превърне в изненадата на конзолния пазар.

Затова, без да губим време, започваме от номер…

6. Новите технологии вече са по-евтини

Когато Xbox 360 и PlayStation 3 излязоха за първи път на пазара, техните съставни части бяха доста скъпички. И двете конзоли се продаваха за над 300 долара, макар че Microsoft предлагаше модел с основни функции на именно на тази цена. В самото начало компаниите бяха на загуба – цената на продуктите бе по-ниска от цената, необходима за произвеждането им. Това обаче бяха финансови удари, които и Sony, и Microsoft бяха готови да поемат.

Не и Nintendo. Японската компания направи конзола, която бе едва 50 процента по-бърза от GameCube. За сметка на това обаче ни предложи сензорен контролер. Именно това бе най-големият й рекламен трик. При това първоначалната цена на Wii бе доста по-приемливата 250 долара. Решението на Nintendo да поеме по път, различен от този на Microsoft и Sony, се оказа изненадващо печеливш. А днес компанията има възможност да изкара продукт, който хем ще е по-мощен от PlayStation 3 и Xbox 360, хем ще се предлага на конкурентна цена, хем няма да доведе до загуби за компанията.

7. Под натиска на Kinect

Когато Wii излезе на пазара, нейният сензорен контролер бе уникален. Нищо обаче не е вечно. И ето, че Kinect на Microsoft омая потребителите с възможността да играят на игри единствено и само с жестове и без каквито и да било падове.

Само за 2 месеца от Kinect бяха пуснати в продажба 8 млн. бройки. За половин година цифрата достигна 10 млн. И това е само началото. Сега хората са обърнали поглед към Xbox 360, време е Nintendo да ги накара да погледнат отново към Wii с нещо ново и интересно. 

8. Продажбите на Wii спадат

В първите три години от премиерата си Wii жънеше успех след успех. Интересът към конзолата бе огромен и по празниците човек трудно можеше да я намери на пазара.

През последните години обаче интересът към нея стихна. Това, разбира се, не означава, че продажбите й са ужасни. Просто вече не изпреварват и Xbox 360, и PS3. С други думи – настъпил е идеалният момент за пускането на нова конзола.

9. Някои потребители може би са готови за промяна

По традиция конзолният цикъл е петгодишен. Компаниите, които игнорират това правило, го правят на своя собствена отговорност. Част от успеха се крие в уцелването на правилния момент, в който да пуснеш продукта си на пазара. Така например Genesis се установи на пазара преди Nintendo да пусне SNES през 1991. Оригиналният PlayStation имаше предимство пред Nintendo 64, а Xbox 360 изпревари и PS3, и Wii на пазара.

Сега Sony и Microsoft очевидно са решили, че ще дадат 10-годишен цикъл на своите PS3 и Xbox 360. Междувременно петте години вече изминаха. Хората вероятно търсят нещо ново и лъскаво. Според Ubisoft индустрията се нуждае от нови конзоли, които да я раздвижат. И наследникът на Wii идва във възможно най-правилния момент.

10. Nintendo вероятно подготвя интересен хардуер

Nintendo бе заявила, че ще пусне наследник на Wii само тогава, когато има идея, която не може да осъществи на своята конзола. Ръководена от Сатору Ивата, компанията показа, че всеки нов хардуер, който издава, независимо дали е DS, Wii или 3DS, трябва да предлага нещо наистина ново.

Трудно е човек да си представи какво ново би могло да предложи следващото Wii, освен по-добра графика. Според слуховете в мрежата, контролерът ще разполага с вграден HD тъчскрийн и камера. Но за какво точно ще ни послужат? Много скоро ще разберем.

Автор: Петър Йорданов