Project Cafe: какво да очакваме от него – І

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 26 апр. 2011

Като една от компаниите от „Голямата тройка”, Nintendo винаги е била крайно предпазлива по отношение на своите бъдещи планове. По-рано тази година шефът на Nintendo of America Реджи Фий-Аме категорично заяви, че „няма такова нещо като Wii HD” и отхвърли идеята, че има нужда от нова конзола за празничния сезон на 2011 г. В същото време самият Сатору Ивата, президент на Nintendo подчерта през март 2011 г., че „Wii все още не е достигнала максимума си”.

Е, може би Фий-Аме е отговарял спрямо достъпната му информация към момента или пък просто съзнателно е излъгал – в крайна сметка не е бил под клетва или нещо такова. Важното е, че само месец-два след подобни изказвания Nintendo изплю камъчето и призна, че наследникът на Wii вече се подготвя и ще го видим догодина.

Дотук добре. Но какво означава това за индустрията и какво е необходимо на условно нареченият Project Cafe, за да може да бъде изненадата на конзолния пазар? Ще се опитаме да отговорим на този въпрос в аналитичният ни материал от две части.

1. HD телевизията става все по-популярна

Когато оригиналното Wii се появи на пазара, Nintendo обяви, че конзолата няма да има HD капацитет по различни причини. На първо място идеята на компанията беше да заложи не толкова на визуалното подобрение, а на моушън контролера си. На второ, HD стандартът не се смяташе за необходим за доста от игрите на Nintendo. Накрая, но може би и най-важно, японците смятаха, че слабото разпространение на HD телевизорите (едва 20 процента от американските домакинства разполагаха с такива в онзи момент) няма да оправдае по-високите производствени разходи за конзолата, ако се включи такава възможност.

Това обаче е минало.

Изследване на Consumer Electronics Association в САЩ показва, че към месец май 2010 г. две трети от домакинствата имат поне по един HD телевизор. Не е ясен точният брой на геймърите с този аксесоар, но по-смелите предвиждания са за около две трети. HD стандартът вече е утвърдена технология и този път ходът на Nintendo ще бъде оправдан и печеливш.

2. Повече дисково пространство, моля!

Всеки човек, който ползва потребителска електроника е свикнал да борави с най-различни методи за съхранение – от мемори карти за смартфони до преносими хард дискове с обем над един терабайт. Wii обаче реши проблема по друг начин, предлагайки половин гигабайт свободно място. Това е достатъчно, за да запишете прогреса си в някоя игра, но не струва абсолютно нищо, ако искате да сваляте редовно заглавия. Поради това размерите на игрите и демо версиите в WiiWare са ограничени, а възможността за големи DLC-та е сведена почти до нула.

Затова повишеният капацитет за съхранение се явява нещо задължително за Project Cafe. Ако иска да бъде конкурентоспособна на PS3 и XBOX360, конзолата трябва да предложи много повече място за игри, музика, филми, демо версии, DLC-та и други глезотии, които стават все по-широко разпространени в конзолното пространство.

3. Светът е онлайн, Nintendo трябва да го последва

Като изключим някои спорадични опити в миналото, Wii е първата конзола на Nintendo, която разполага със стабилна и сигурна онлайн връзка. По нея тя получава ъпдейти на фърмуера, както и съобщения от други Wii конзоли. Геймърите могат да свалят някои нови и стари игри от WiiWare и Virtual Console, но повечето потребители все още не са очаровани от онлайн възможностите, които японците предлагат.

Първото нещо, което Wii 2 трябва да предложи е самостоятелен и устойчив акаунт, който да събира ачийвмънти, да регистрира игрите, които потребителят играе, да го събира с други приятели и да позволява лесна комуникация. Силни онлайн възможности са задължителни за новата конзола и дори самият Ивата призна, че това трябва да се случи, след като стана ясно, че онлайн политиката на Nintendo в момента не се котира особено високо.

4. Да отворим системата

Nintendo традиционно се представя като консервативна компания що се отнася до възможността да разреши на трети страни да участват в процеса по разработване на игри за нейни конзоли. Wii не беше изключение от това правило. Един поглед към списъка с най-продаваните игри за платформата ни показва, че 90 процента от тях са дело на Nintendo. Сред малцината успешни заглавия, създадени от други компании са Just Dance, Guitar Hero III и Deca Sports.

Някои разработчици дори стигнаха дотам, че описаха Wii като „кошмар за външни автори”, а компанията SEGA публично изказа съжаление, че нейната Mad World би била много по-печеливша, ако бе издадена за PS3 и XBOX360, а не за Wii. Ако Nintendo иска да промени този незавиден имидж, трябва да отвори Project Cafe за трети компании, които да допринесат със своя опит и креативност и да обогатят каталога от игри за новата конзола.

5. Хората все още чакат Zelda HD

Верните на Nintendo фенове търпеливо следваха политиката на компанията през този конзолен цикъл. Wii Remote, Wii MotionPlus, Wii Balance Board – всичко това беше във фокуса на Nintendo по отношение на Wii. Всички от успешните игри на японците за нея използваха моушън контролите, дори и New Super Mario Bros. 

Но едва ли има Wii геймър, който не би искал да види на какво са способни дизайнерите на Nintendo, когато разполагат с многоядрен процесор и един гигабайт системна памет. Хората винаги са искали най-доброто, което технологиите могат да им предложат и игрите не правят изключение. Резултатът може да бъде невероятен успех за Nintendo, подобен на момента, в който геймърите за пръв път се сдобиха с Legend of Zelda: Ocarina of Time през 1998 г.

Автор: Иво Цеков