Ако има поредица, с която Ubisoft наистина обожават да експериментират, то това е Prince of Persia. Откакто The Sands of Time видя бял свят през 2003-та и възроди класическия платформър на Джордан Мехнер, принцът на Персия претърпя всевъзможни метаморфози. Първоначално бе просто най-обикновен герой от вълшебните приказки, сякаш изваден директно от „Хиляда и една нощ”. По късно обаче – с Warrior Within – го налегна дълбока депресия и отчаяние и той се превърна в безскрупулен убиец, готов на всичко, за да осъществи своите цели. Кулминацията дойде с The Two Thrones, когато шизофренията в него си каза думата и принцът се раздвои в буквалния смисъл. С това сюжетната линия, подхваната с Пясъците на времето, приключи. Сякаш нямаше място за повече PoP игри. Поне докато не се появи последният Prince of Persia, който, въпреки всичките ни опити, не ни позволяваше да умрем…
Ако погледнем цялата поредица отстрани, няма как да не се запитаме дали разработчиците не се лутат отчаяно в желанието си да напипат правилната формула. Първо решиха, че невинната магическа визия трябва да бъде намацана с кървища и бруталии. После се отказаха от всичко, направено до момента, измъквайки се с твърдения от типа, че съществуват най-различни превъплъщения на принца на Персия. Така ни захвърлиха в коренно различно приключение с герой, нямащ нищо общо с историята до момента. А сега пък решиха да се направят на ударени и да забравят, че последният Prince of Persia въобще е излизал, за да ни върнат отново към корените на поредицата, към същия герой, познат ни от The Sands of Time, Warrior Within и The Two Thrones.
Позабравените Пясъци на времето
Действието в The Forgotten Sands ще се развива в седемгодишната дупка между събитията в The Sands of Time и Warrior Within. Принцът решава да посети двореца на своя по-голям брат Малик. За негово нещастие обаче той е обсаден от гигантска армия, готова на всичко, за да го изравни със земята. В желанието си да спаси своето кралство, Малик сключва сделка с древна пясъчна армия и я освобождава, за да унищожи противниците му. Тя обаче, както може и сами да се досетите, е напълно неконтролируема и започва да превръща жителите на града в пясъчни статуи.
Тъй като The Forgotten Sands ще ни пренесе след историята в The Sands of Time, Ubisoft обещават, че още в самото начало ще разполагаме с умението да връщаме времето назад и да се измъкваме от фатални ситуации. Тази наша уникална способност обаче ще бъде допълнена от няколко нови. Принцът ще притежава
пълен контрол на четирите природни елемента
Представете си, че пред вас има фонтан, от който блика мощна водна струя. Замразете го и ще се превърне в колона, по която може да се катерите. Водопадът от своя страна пък ще приеме облика на стена, от която да отскочите. Всъщност Ubisoft твърдят, че не толкова замразяваме, колкото втърдяваме водата, забавяйки времето около нас.
Можем само да си представим какви интеракции ни очакват с въздух, земя и огън. С Dash например, вероятно благодарение на вятъра, ще изминаваме огромни разстояния за частица от секундата.
Освен власт над четирите основни елемента, принцът ще има достъп и до няколко второстепенни способности, които ще бъдат предоставяни от джин на име Разия, скрит в мистично измерение. Например щит, отблъскващ противниците около нас, или пък умението да призовавате малки торнадота. Те ще ни бъдат крайно необходими, тъй като
бойната система
ще прилича по-скоро на нещо средно между The Sands of Time и Warrior Within. Т.е. за разлика от последния PoP, в който авторите ни изправяха лице в лице срещу един гигантски противник, то сега ще трябва да елиминираме по 40-50 наведнъж. Това ще бъде възможно благодарение на Anvil Engine – същият, който захранва и Assassin’s Creed II. Принцът обаче не умее да блокира удари, може да забравите и за quick-time ивентите от последната игра. Вместо това ще разчитате на своята ловкост, на шепата специални умения и на различни бойни комбота.
Ubisoft обещават и битки с най-различни гигантски босове, макар че на този етап можем само да предполагаме дали сраженията с тях ще са наистина предизвикателни или ще можем да ги сринем на земята без използването на каквато и да било тактика.
Дали постоянното лутане на Ubisoft от една идея в друга няма в един момент да им изиграе лоша шега, все още е рано да се каже. The Forgotten Sands обаче безспорно е заглавие, което ще очакваме с интерес, въпреки че на пръв поглед не предлага нищо съществено ново, камо ли революционно.
Автор: Владимир Тодоров