Precision Skateboarding

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Ако не се вслушате в съвета ми, ще съжалявате много. Още при инсталацията се появи някакъв прозорец, който ми съобщи, че няма да мога да инсталирам тяхната „велика“ игра, тъй като имам Corel 10. Естествено,

принудих се да махна Corel 10

След това с голяма скорост ме връхлетя следващата изненада. Без да пита играта се инсталира в c:precison skateboarding. Досега не бях виждал такова нещо. Никога не бях чувал за игра, която не се кефи на Corel 10 и най-нагло се настанява, където си поиска. Явно авторите са заклети врагове на Corel. Ако пуснат пач за тази игрица, вероятно той ще трие корелските продукти без да пита. 🙂

Е, хайде, преборих се с инсталацията, прежалих си графичния софтуер и се зачетох в read.me-то. Там попаднах на нещо доста интересно. Според авторите – High Performance Systems with 3D Hardware могат да работя на максимална разделителна способност 640х480 и то на Medium-детайли. Нищо, казах си, сигурно това файлче е сбъркано и най-решително пуснах играта! Хе, хе, хе… Това, което ме посрещна на монитора, беше по-скоро смешно. Надпис Precision Skateboarding, правен на 3D Studio с 8-битови текстури, ми се усмихваше радостно и сякаш ми казваше: „Правиха ме няколко начинаещи програмисти, аниматори и разни други дето не ги знам какво вършеха“.

Веднага след като щракнах Start Game, разбрах, че онези, които са правили тази игра, вероятно дори не са виждали скейтър на живо. Фигурките, които се премятат насам-натам, определено не знаят какво вършат, как го вършат и защо го вършат. Сигурно са ги карали насила да падат от скейтовете си и са решили, че по този начин те правят трикове. А ако не дай си боже някой се стовари на земята, той скача като Джеки Чан и се приземява на дъската. Хиперзабавно нещо е звукът при падането – чувате едно сърцераздирателно „…Аааааа“, след което пространството е огласено от 

учестеното дишане и сърдечния ритъм на състезателя…:-)

Въобще комедията е пълна. За това много допринася и графиката. Read.me-то се оказа право – 640х480 е максималната разделителна способност на тази игра, което ме кара да мисля, че това е поредният конзолен римейк. Детайлите май въобще ги няма, а звукът и всичко останало е просто пародия. Как може игра, излизаща през 2001 година да изглежда по такъв трагичен начин, да поддържа разделителна способност отпреди 5 години, а така нареченото 3D да е правено изцяло на 3D Studio.
Авторите от Crystal Interactive явно са били доста заети с друга работа и са позанемарили Precision Skateboarding. На сайта им има доста информация за хилядите различни неща, с които те се занимават, и дано само останалите им продукти да не са като тази трагична игрица. Не ми стана ясно какво са целели хората от Crystal Interactive с Precision Skateboarding.
Единственото, което ми е ясно е, че играта май е правена за Nintendo Family Game от 1992, а не за РС. Така че ей-сега тя ще полети към моя Recycle Bin…

Автор: Орлин Широв