Pitfall: The Lost Expedition

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 ное. 2004

Колкото и странно да звучи, Pitfall е поредица с богата история. Тя води началото си още от 80-те години на миналия век. Тогава за първи път се появява Pitfall, предназначена за тогавашния конзолен хит Atari 2600. По-късно има и още няколко проекта по темата, насочени към Nintendo Famicom, Ninteno Super Famicom, PlayStation и PlayStation 2. В началото на тази година бял свят видя и най-новото заглавие от поредицата, а именно Pitfall: The Lost Expedition, което за всеобща изненада този път, освен в конзолен, бе осъществено и в PC-вариант.

В какво се е забъркал нашият герой?

Pitfall: The Lost Expedition ще ви даде възможност да се превъплътите в ролята на младия изследовател Хари (по прякор Питфол Хари). Той претърпява самолетна катастрофа и съвсем ненадейно се озовава някъде в недрата на гъста тропическа гора. В самото начало той си мисли, че е единственият човек, оживял след катастрофата, но впоследствие разбира, че не е бил съвсем прав. Всички членове на екипажа са живи, но са разпръснати наоколо в смъртоносната и населена с диваци джунгла.

Класически jump & run

Определено тази игра е един от най-истинските jump & run-и, с които някога съм се сблъсквал. Общо взето схемата е следната: мотаете се напред-назад из непроходимата джунгла и се натъквате на най-различни враждебно настроени същества, коварни растения или пък трудно проходими местности. С малко повече умения и тренировки на бърза ръка ще свикнете да се справяте с по-голямата част от предизвикателствата. Всичко останало опира до издръжливостта на нервната ви система. Един от малкото минуси на играта е това, че понякога забивате на едно и също място и не можете да отциклите например в продължение на половин час. Това понякога е малко досадно, но за щастие не се случва кой знае колко често.

Раницата на Хари

Според вас дали един истински изследовател и авантюрист си има предмет, с който никога не се разделя? Определено да! За Индиана Джоунс това е шапката и бича, а за Хари – неговата раница, в която съхранява някои изключително полезни за пребиваването му в джунглата предмети. Започваме от манерката, която можете да напълните с вода от най-близкия магически фонтан. Хубавото е, че когато решите да пиете от тази течност, ще установите, че с всяка глътка вашите жизнени показатели ще се подобряват. След това идва ред на прашката, без която не бихте могли да се справите с много от ситуациите, срещу които ще се изправите по време на вашите приключения.

По-натам в играта ще се сдобиете и с факел, с който лесно ще можете да си осветявате пътя в непрогледните подземия или пък да изгаряте огромни паяжини, застанали на пътя ви. Хари е сериозно податлив към заучаването на нови умения, а от вещото им използване зависи и цялостното ви напредване в почти непроходимата гора. Става въпрос за комбинации от движения, които карат Хари да прави най-различни специални удари, подскоци и т.н.

Можеше и по-добре!

В самото начало бях приятно изненадан от външния вид на играта, но впоследствие се убедих, че има какво още да се изисква от нейната визия. Околната среда е красива, персонажите са направени в много ведър стил, но има нещо в цялостния образ на новия Pitfall, което не е изпипано докрай. Музиката е приятна, а диалозите и специалните ефекти са озвучени, ако не друго, то поне с чувство. Минусът при саунда, който бих изтъкнал, е фактът, че след малко повече игра мелодиите започват да се набиват в главата и накрая почват дори да човъркат нервната система. Ако се беше обърнало малко повече внимание на този аспект от играта и въпросните проблеми бяха позагладени, Pitfall щеше е почти перфектното средство за губене на времето.

Автор: Асен Георгиев