За всички, пропуснали предварителния преглед на играта, ще поясня, че става въпрос за типично екшън приключение в духа на Resident Evil, което този път се развива в средновековна Япония. Селото на младия самурай Джубей Ягю е нападнато и опожарено от армия от демони, водени от Нобунага Ода. Той е бивш феодален владетел, убит на бойното поле и дарен с втори живот от господарите на Мрачното владение. Джубей се заклева да се добере до отмъщението с цената на всичко.
Графика 🙂
Изцяло в духа на първата игра, с осезаеми (макар и козметични) промени. Фонът отново е предварително рендван, но този път анимираните обекти и допълнителните 3D ефекти са доста повече и определено по-впечатляващи. Ще спомена само водните повърхности, които определено си струват времето, за да им се порадвате. Едва ли е нужно да споменавам, че междинните анимации са все на същото убийствено ниво. Да не забравяме също, че – поне според мен – в поредицата Onimusha могат да бъдат видени най-детайлно моделираните лица на персонажите и някои от най-реалистичните motion capture анимации в съвременните игри въобще.
Геймплей :)/:|
С това не намеквам, че геймплеят на Onimusha 2 не струва. И все пак по този показател играта трябва да бъде оценявана по два стандарта – от една страна, този на заклетите Capcom и Resident Evil фенове (един от които определено съм и аз) и от друга – на почитателите на екшън-адвенчър игрите въобще. Ако сте изиграли първата игра на един дъх или пък не сте пропуснали нито един Resident Evil до момента, Samurai’s Destiny ще бъде за вас като завръщането към любима книга, която току-що се е сдобила с нова луксозна подвързия. На онези обаче, свикнали да не пропускат най-новото екшън приключение на пазара, второто издание на Onimusha може да се стори леко архаично, при това не без основание…
Управление 🙂
Управлението на Onimusha 2 определено е с поне една степен по-добро от това на предходната игра. Ултрадинамичните и доставящи истинско удоволствие битки от Onimusha са станали още по-“безупречни”, макар системата им да е запазена непокътната. Дотук добре, но нека някой ми каже защо Capcom отново са предвидили само дигитално управление на придвижването (със стрелките на D-Pad-a)? Левият аналогов стик е все така безполезен както и в първата част.
Нововъведения 😐
Добре, чудесно, този път разполагаме с цели пет управляеми герои. Намесата на някой от четиримата (петият е самият Джубей) в ключови моменти от битките е не само полезен, но и забавен елемент. Същото може да се каже за системата с “подаръците” – предмети, които, след като откриете, трябва да подарите на подходящия човек, който на свой ред да ви подари нещо или пък да ви подпомогне в сблъсъците ви с демоните. Но като цяло Samurai’s Destiny е просто обилно поръсена с захар Onimusha.
Автор: Ивелин Иванов