Не, не искам да чувам „О-о, пак ли?!” За бога – става въпрос за едно от гейминг събитията на 2009-та. Може би дори събитието с главно „С”. Освен това играта току-що спечели „Best of Show” на тазгодишното Е3! А зайците, които Naughty Dog не спират да измъкват от ръкавите си, сякаш нямат край. И така – затегнете коланите за новата порция от прелюбопитни подробности.
Преди всичко – нови локации! Още от самото начало беше ясно, че Uncharted 2: Among Thives определено няма да е „камерна” игра. Но момчетата от Naughty просто нямат спирка! Поредният „пасаж”, който те демонстрираха малко след края на шоуто в Ел Ей, е кръстен „Ice Caves”. Първата ми асоциация определено е с Вилка Бамба нивото на пилотния Tomb Raider. Най-малкото пейзажът е доста сходен, макар да е почти сигурно, че не става въпрос за Латинска Америка.
Най-вероятно театър на действието е Тибет
който очевидно (от последните разкрития) играе ключова роля в новото приключение на Нейтън Дрейк. Какво повече бих могъл да кажа от това, че гледките, които предлага това ниво (или нива?), са абсолютно изумителни! Но това едва ли учудва някого. Далеч по-интересното е, че тази част от играта демонстрира един доста по-различен геймплей. Вероятно сте забелязали, че всичко досега беше предимно екшън и стрелба… и пак екшън, и още малко стрелба и така нататък, все в тоя дух. Е, „Ледените пещери” са посветени почти изцяло на добрия стар екшън-адвенчър, Лара Крофт стил на игра, с
тонове логически загадки, гарнирани с акробатични пъзели
Не по-малко обещаващ е фактът, че не само пъзелите, но и преодоляването на различните препятствия изисква съвместните усилия на Нейтън и… до четирима негови спътника! Уа-хау-уу! Аз поне не съм виждал подобно нещо преди. Вие?
Споменаването на „спътниците” на Нейт ми припомня тутакси за новите подробности около историята на играта. Отново – знаехме, че тя най-вероятно няма да е стандартното за игрите плиткоумно извинение за липсата на сюжет. Но това?! От отвратително много време насам не съм попадал на приключенски филм (камо ли на игра), който да дава податки за толкова увлекателна фабула. (Е, може би ако не броим National Treasure 2…). Очевидно
легендарният магически камък Чинтамани
(а не „Синтамани”, както го прекръстих в предишната статия) е в сърцето на историята. Излиза, че дори малки частици от тази реликва са давали безмерна сила и власт на своите притежатели, между които са, да речем, Тамерлан и Чингиз Хан. Нейтън, какъвто си е късметлия, е на път да открие камъка без дори да иска това. Което автоматично му спечелва един смъртен враг в лицето на сръбския военнопрестъпник Лазарович, който се пада нещо архизлодей в Uncharted 2.
Междувременно бяха споменати и няколко
нови действащи лица
В тяхното число не включвам старата любов на Нейт, Елена, на която отново е поверена ключова роля. Освен нея на сцената ще се появи и още една чаровница, на име Клои, която си изкарва хляба като ловец на артефакти. И, да, между двете девойки най-вероятно ще хвърчат искри. Друг нов типаж е Хари Флин, също откривател на антики и авантюрист, който набърква Нейт в цялата каша. Освен това първата официално излъчена до момента междинна анимация ни среща със загадъчния изследовател на преклонна възраст Карл Шейфър. Той е дошъл преди десетилетия в Тибет, за да търси пътя към Шамбала. Друга ключова персона (поне в тази част на играта) е местният жител на име Тензин, който е нещо като дясна ръка на Шейфър. Освен всичко това авторите на играта обещават, че всеки от допълнителните типажи е достатъчно убедителен и запомнящ се, за да може играещият да почувства връзката си с него като със съекипник. А за колко игри всъщност може да се каже нещо подобно? Оттук крачката до
кооперативния мултиплейър
е една, при това доста малка. И наистина Uncharted 2 предлага такъв режим на игра, макар за него в момента да не се знае почти нищо. Доста повече обаче се споменава през последните седмици за мултиплейър частта на играта, в която геймърите ще играят не със, а срещу други живи опоненти. Вече бяха пуснати филмчета от две детмач нива от Uncharted 2 и макар да е твърде рано да се правят изводи по тази линия, то податките са повече от добри.
На самия финал искам да ви спомена за друга нова екстра, за която все още само се говори, макар и доста категорично. Naughty Dog споменават на няколко места за това как
играта ще се променя динамично
В смисъл, че някои нови елементи (най-вече подобрения и допълнения) ще се появяват в хода на игра. Нещо като автоматично само-пачване. Стига, разбира се, конзолата ви да е вързана онлайн. Ами, честно, не знам още какво точно да си мисля по въпроса. Ужасно зависи от това каква точно цел са си поставили Naughty. Ако наистина става въпрос за това Uncharted 2 да става все по-богата визуално и да върви все по-безпроблемно, още докато я играете, тогава – Алелуя, братя! Може би дори ни чака някоя още по-приятна изненада… Така или иначе, не ни остава още много да чакаме – премиерата е обявена за 13-ти октомври тази година.
Автор: Ивелин Г. Иванов