Представете си, че само минути след като сте пуснали една игра за първи път, вече летите надолу с главата от един небостъргач и в движение посичате най-различни гадини с меча си. Не е много реалистично, но пък ви дава доза разтоварващ екшън. Точно това ще ви се случи с Ninja Blade – традиционна японска hack’n’slash игра в духа на класически заглавия като Ninja Gaiden и Devil May Сry.
Да живееш в Япония не е здравословно
В някои отношения японските автори на игри страдат от липса на въображение. От време на време все нещо в Страната на изгряващото слънце се обърква и островите са сполетени от някакъв апокалипсис. Този път това е странна кожна инфекция, която разяжда плътта и превръща жертвите в мутирали и жадни за кръв чудовища. Мегаполисът бързо е залят от тези нови същества и за да се справят с надвисналата опасност, на помощ са призвани специално обучени съвременни нинджи, сред които и вашият герой на име Кен.
И това не е играта, която ще ви плени с интригуващ сюжет, защото под повърхността си Ninja Blade предлага единствено екшън сцени и бясно натискане на бутони, примесени с акробатични елементи и битки с босове. Всъщност ако се вгледате в играта, ще откриете и немалко познати елементи: начина, по който се провеждат битките изглежда силно подобен на DMC, т.нар. „quick-time events” са подобни на тези в God of War, а едва ли е изненада, че историята с епидемията е вдъхновена от поредицата Resident Evil. Всъщност дизайнерът на Ninja Blade Кейджи Накаока по принцип работи за Capcom, където е участвал в създаването на Lost Planet.
Без излишни емоции
Имайки предвид, че това е порт от XBOX 360-версията на играта, просто няма как да подходим по друг начин, освен със солидна доза предпазливост. Първото впечатление е чисто визуално, защото не един или два пъти сме виждали конзолни портове, които изглеждат като рисунка с боички на дете от помощно училище. Изненадващо обаче играта изглежда добре, поне по „порт” стандартите. Без да свалям гарда, веднага се насочвам към управлението, защото това е друг характерен проблем за портовете. Оказва се, че във From Software обаче са помислили и за това и клавиатурата е напълно функционална. Разбира се, ще трябва да преживеете и подканящите надписи да натиснете бутоните на XBOX контролера, които се появяват често на екрана, но за щастие те са дублирани и със съответните клавиатурни еквиваленти.
В основата си Ninja Blade е екшън, в който редувате схватки с много противници с акробатични изпълнения по покривите на токийските небостъргачи. Според авторите на играта, въпросните сгради изобразяват действителни кули в японската столица и те са се постарали да ги вкарат в Ninja Blade по възможно най-автентичен начин. Предвид че лично аз не съм посещавал Токио, а и че през по-голямата част от играта ще бъдете заети да се справяте с това, което е над и около вас, не ви остава много време, за да проверите гледката надолу.
Нинджи в съвременен вариант
Това, с което играта печели вниманието на феновете безспорно са битките. Системата може да не е оригинална, но поне е добре реализирана, което ви позволява да се насладите на някои интересни моменти. Кен е екипиран с традиционни за нинджите оръжия като мечове и шурикени. Първите биват няколко вида, всеки със своите преимущества и недостатъци. Например имате мощен меч, с чието острие може да нанася големи щети, но пък за сметка на това е по-бавен. На свой ред шурикенът може да бъде оборудван с различни природни сили като електричество, огън и вятър. Всички оръжия подлежат на ъпгрейд, а ако искате, може дори да смените костюма и емблемата на вашия герой. Босовете в играта са внушителни в буквалния смисъл на думата (представете си огромен паяк, кацнал на върха на поредния небостъргач, за да добиете най-обща представа), а битките с тях са интересни, макар и леко досадни след време.
Друг характерен елемент са въпросните “quick-time events”, с които Ninja Blade изобилства. Това са различни ситуации, при които играта ви подканя да натиснете поредица от бутони, докато резултатът от вашите действия се развива пред очите ви. Хубавото е, че при фатална грешка, доста вероятно е да се върнете само преди момента, в който сте сбъркали, така че няма да ви се наложи да повтаряте една и съща сцена прекалено дълго. Или почти, защото за сметка на това самите ситуации с QTE са толкова често срещани, че скоро ще ви станат досадни и все по-малко ще вдигате поглед от клавиатурата, когато те текат.
Повторението е баща на затъпяването
Въпреки присъствието на холивудската актриса Кели Ху, която озвучава една от ролите, звуковото оформление в играта не е на ниво. Доста често се случва диалогът просто да прекъсне, така че ще трябва да разчитате само на субтитрите. Първоначално смятах, че необяснимият проблем е в моя телевизор (или аудио система, ако трябва да сме технически прецизни), но в последствие се оказа, че това е просто дефект на РС версията. Именно тук са и най-големите проблеми на Ninja Blade, защото тук-там ще срещнете технически бъгове, спад в кадрите при по-динамичните сцени, както и необяснимо зареждане на играта в най-неочаквани моменти.
Ninja Blade се отличава предимно с взетите назаем елементи от други хитови заглавия. Освен това ако искаме да бъдем критични, безспорно въпросните игри-вдъхновители са по-добри от тази. Въпреки това произведението на From Software може да ви забавлява с нереалните екшън сцени и динамиката в битките. Може би не за дълго, но поне за известно време.
Автор: Иво Цеков