Neighbors From Hell 2: On Vacation

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

“Драги зрители, добре дошли в поредният епизод на ‘Адските съседи’. Най-новото, най-готиното, най-смешното и най-ниско платеното реалити шоу в историята компютърните игри. А, да, поради ниския бюджет актьорите ще си останат най-нелицеприятните. Не е нужно да си леко смахнат, за да ти хареса, но определено помага. Тази вечер сме ви приготвили 14 нови и изпълнени със съспенсистории. Затова настанете се удобно пред телевизорите, изтупайте пуканките от потника си и пригответе охладената бира. Започваме!”

Интро

Първата Neghbors From Hell беше… оригинална и нищо повече. Втората се опита да тръгне с малко по-добра графика, малко повече опции и посъбра доста фенове, но отново нещо липсваше. Затова е доста учудващ истинският скок, който поредицата отбелязва с този експанжън. Но да не прибързвам.

Концепцията на играта е доста простичка: главният герой на шоуто е Woodie – пикльо с готини идеи как да прецаква дебелия чичко съсед. На слайдващ се изометричен екран има разположени обекти, които можете да вземете и други, с които можете да взаимодействате. Когато направите правилната комбинация: предмет-място се случват няколко неща. Съседът бива прецакан, награждават ви с кратка анимацийка какво точно му се случва и печелите нещо си, нужно ви за да минете нивото.

Съседът винаги следва една и съща рутина от действия. Голяма част от геймплея е избирането на правилния момент за изиграването на поредния номер. Ако се окажете в една и съща стая с чичкото получавате един хубав пердах и Game Over (в експанжъна това е променено). При добър тайминг можете да навържете няколко номерца едно след друго, което пък ви дава допълнително точки. Крайният резултат е, че по-малките геймъри се радват на шаренките картинки и общият идиотизъм на заглавието, а за по-възрастните  присъства предизвикателството на един добър логически пъзел.
 
Новичко

Като начало ще ви направи впечатление доста подобрените графика и интерфейс на играта. Визията отново си остава заключена в двете измерения, но всички обекти по екрана са доста по-мащабни и по-пъстри. Героите също са станали по-внимателно нарисувани и движенията им по-малко дървени. Общият нюанс на еднообразие и сивота е заменен с доста пъстра цветова гама. Карикатурния стила на художниците пък придава именно тази веселяшка атмосфера на заглавието, към която винаги се е стремяло. Дисплея е доста изчистен. Сега всеки успешен номер се отбелязва с златна монетка в горната част на екрана. Степента на изнервеност на съседа е сменила уютното си местенце от долният десен ъгъл с една дъ-ъ-ълга черта, стояща като рамка. Така доста по-лесно се ориентирате кога какво да направите, защото ако искате да докопате и последната паричка на някое ниво и да грабнете златната статуетка, то трябва да го вбесите до края.

Всичко започва на кораба на който съседът е поел на ваканционното си пътешествои. В 14-те нива на играта ще обиколите (вива!) Мехико (Антаре!), Индия и Китай. Освен новите местности, Woody се сблсъква с 2 нови животински… така де – женски елемента. Първият е Олга и пискливото й отроче. Тази … “дама” с напращели форми и общата визия на хипопотам-фитенс манияк е взета на прицел от страстта на съседа. Макар и да не може да навреди на главния герой, голяма част от действията ви ще са свързани с нея, и ако успеете да я прецакате, то не вие ще изядете боя.

Втората преграда

пред целесутремеността на Woody, а и вас самите е мамчето на съседа, вървяща в комплект с едно уродливо и изнервящо кученце. Поредната хуманодна форма на живот с афинитет към калориите и холестерола. Също като синчето си, ако ви сгащи ще ви удари един хубав тупаник а понякога прозореца в който можете да действате без да попаднете под погледа на някой от семейството е доста малък. Слава Богу, че мамчето вече не е първа младост и обича да си похърква, давайки ви шанс да действайте безнаказано около нея, а и честите й визити до кабинката с двете нули също помага. За разлика от предишните 2 игри Woody вече има право на 3 гафа (или ошамарвания, въпрос на гледна точка) преди да свърши нивото, но не се отпускайте прекалено много.

Ще можете да разцъквате това ниво, което си пожелаете, но за да отключите следващата серия епизоди трябва да сте събрали определен брой монетки (най-често – минималния за всички, а на едно да сте взели и бонус монетката). Трудността на играта нараства прогресивно, но плавно с всяка минала мисия. Към края, в момента в който задействате серията от номера, внимателно планирани и подготвяни почти половин час се чувствате като диригент/композитор слушащ перфектното изпълнение на тренираната с месеци увертюра.

Новите обекти за интеракция са доста разнообразни и забавни. Тези, които можете да вземете услужливо сменят формата на курсора в ръчичка. А за да се сетите, кое къде се слага (хъхъхъ) можете да цъкнете върху всеки един обект с иконката на очички и да получите кратка и подсказваща информация за него. Не прибързвайте, вече няма таймерче отмерващо оставащото ви строго определено време. Внимателно обмислените планове се отплащат доста по-добре.

Визуалните и геймплейните подобрения в сравнение с предните части правят играта доста по-интуитивна и плавна за игра. Всъщност в много отношения NFH-On Vacation повече прилича на изцяло нова игра – продължение, отколкото на стандартен add-on.

Outro

Всъщност играта е голяма зарибявка. Нужни ми бяха около 15 минути, за да сменя скептичното си лице с приятно заинтригувана физиономия. След още около час настървено за 8-ми път се опитвах да извлека максималното от една от мисиите и малко след като и последният капан прецака съседа с учудване констатирах, че имам склонност към индиански победоносни танци в центъра на стаята. На диска с експанжъна ще намерите и цялата 2-ра част на Neighbors From Hell, което е удобно, ако досега не се сте я рацъквали. Като негатив може да се спомене, че играта се минава за по-малко от 6 часа, но от друга страна тя е от типа леки, развлекателни и разтоварващи заглавия, които се пускат след тежък ден в училище или по време на цигарена пауза в офиса.

Автор: Георги Панайотов