Още в предварителния преглед на играта подхвърлих, че това едва ли е най-очакваната комбинация от герои. Трябва веднага да призная, че комбинацията MK&DC всъщност работи доста добре. Странно… Все пак допускам, че някой от “die hard” феновете на DC вселената може да се почувстват леко некомфортно от някои гледки в новия МК. Е, хайде чак пък толкова!
Като забравим за нежните души сред комикс феновете, MK vs. DC е повече от солидно заглавие, макар и не точно „мигновена класика”, както обичат да казват колегите от англоезичните издания. Като начало новото издание от култовата поредица си е MK до мозъка на костите. Доста мрачна като цяло атмосфера, ултра насилие (поне на моменти) и като цяло всички, превърнали се в запазена марка елементи на геймплея. Всичко това с уговорката, че става въпрос за МК от новото, 3D поколение. Някои прегърнаха с готовност прехода към тримерни арени и придвижване, други не спряха да мрънкат как това убивало очарованието на играта. Въпрос на вкус, мен ако питате. Така или иначе – промяната е необратима, така че по-добре почитателите на двумерните тупалки да свикват.
MK vs. DC предлага няколко различни „режима” на придвижване, ако можем да ги наречем така. Като начало Ди-пада служи за скок, клякане, придвижване напред и назад. Левия аналогов стик осигурява придвижването в тримерното пространство. И накрая, ако задържите левия спусък и използвате „нагоре” и „надолу”, това ви позволява да правите крачка успоредно в ляво и в дясно, или „страйф”, ако щете. Тази опция, между другото, е може би най-обсъжданата в новото издание, защото доста хора твърдят, че това на практика прави всички атаки от разстояние почти неизползваеми. Говорим си за ледените атаки на Subzero, крещящите черепи на Shang Tsung, „жилото” на Scorpion и прочее. Пак ще повторя – въпрос на вкус.
Нововъведенията в MK vs. DS са общо четири – Klose Kombat, Free Fall, Rage и Test Your Might. KK режимът се активира с натискане на левия Shift ( или „bumper”, ако предпочитате). Камерата се приближава в близък план върху бойците и този, който е активирал режима, започва да натиска един по един екшън бутоните на геймпада. За да се защити, другият участник трябва да натисне почти едновременно същия бутон, което си е чиста проба въпрос на отгатване и донякъде на добра реакция. Когато това все пак се случи, резултатът е излизане от режима и връщане към обичайната гледна точка.
Free Fall следва, когато бойците достигнат ръба на настоящата арена и паднат от него. Докато са във въздуха следва мини-игра, много сходна с тази в Klose Kombat. Разликата е само, че този път на екрана има един допълнителен измерител. Ако някой от участниците успее да го запълни над отметката в средата, неговият боец получава правото на супер атака, която запраща противника с всичка сила към пода. Ако никой не успее да го докара дотам, боецът, който е отдолу към момента на падането, отнася целия демидж.
Test Your Might е възможен само на определени арени. В този режим боецът, който го е стартирал, грабва противника си и с него в ръце разбива серия от стени. Докато трае упражнението, всеки от участниците трябва да налага с бясна скорост бутоните на геймпада си, опитвайки да премести показателя на измерителя, появил се на екрана, в половината на своя противник. Накрая конзолата решава какъв демидж точно да „присъди” на победения – в границите между 0 и 30 процента.
Rage принципно позволява този, „напълнил” пръв съответния измерител, да стане за известно време неуязвим за атаките на противника, като в същото време вдига сериозно демиджа на собствените си атаки.
Въпрос на повече изиграно време, както и на капризите на феновете, разбира се, е дали новите елементи в MK ще сработят. Аз лично, като умерен почитател на жанра и поредицата си прекарах повече от добре.
Автор: Ивелин Иванов