Ако сте хвърлили поглед на материалами за ECTS в РС часттана списанието, значи стенаясно с разочарованието ми от товатъй наречено “събитие”. Но цялатаистина не е точно такава. Впоследния ден на изложението, точнокогато бях решил, че напразносъм бил път до Лондон, всичко сидойде на мястото при това за не повечеот пет минути. Тези пет минутиизтриха мигновено спомена отблизо тридневното безумно лутанеиз залите на “Ърлс Корт Сентър” втърсене на нещо поне умерено интересно.И за да не ви късам повеченервите с недомлъвки – става въпросза един кратък епизод от посещениетоми на тазгодишнияPlayStation Experience – изложение,организирано вече за втора годинапаралелно с ECTS и посветено изцялона PS2 формата. В рамките наPlayStation Experience определеноимаше какво да се види, макар и поскороза жадните да поиграят за безпари (е, не съвсем без пари – входътструваше около 24 лева) геймъри.Хората от специализираните изданиявече бяха виждали повечето отнещата, “изложени” в “Ърлс Корт”.Онова обаче, което дори повечетоот тях (аз включително) не бяхамяркали дори на живо, беше самиятХидео Коджима – автор на безспорнонай-популярната конзолна поредицана всички времена – Metal GearSolid. Коджима Сан беше специаленгост на PlayStation Experience и катотакъв се появи на централната сцена,за да отговори на няколко бързивъпроса на феновете. Въпроснатапоява трая само 2-3 минути, а зададенитевъпроси бяха повече от скучни,затова няма да ви занимавам стях. За мен лично беше далеч поважнода усетя излъчването на можеби най-талантливия създател наигри на нашето време. Мога само дакажа, че бях буквално шашнат отскромността на този човек, както иот търпението, с коeто той раздаваавтографи в следващите близо40 минути, като не пропускаше дасмени по няколко думи с всеки отжелаещите и дори да се снима с купоткровени досадници.По традиция Коджима Сан неотива на нито едно подобно събитиебез да донесе и своя малък подарък.Този път това беше изцялонов трейлър на Metal Gear Solid 3,подготвен специално за PlayStationExperience. Въпросният трейлър бешевторото нещо на това изложение,което ме накара да се плесна почелото. Без да ви губя времето с допълнителниахкания и охкания – етоза какво ставаше въпрос. Надявамсе, че вече сте прочели за онова, коетосе знаеше досега за MGS3: TheSnake Eater. Ако не сте – ето ви го,събрано в три изречения. Действиетона новия MGS ще се развива през60-те години на миналия век, в разгарана студената война, някъде изджунглите на Азия. Главното действащолице е очевидно добрият старСнейк (ни помен за момента от Рейдън– благодарим ти Хидео!), койтотози път ще трябва да използва арсенали техника, характерни за оновавреме (като начало забравете зарадара, хе-хе!). Задачата на Снейк еда си пробие път през джунглата досвръхсекретна база, като по пътяправи всичко възможно, за да останенезабелязан и най-вече жив в една,меко казано, враждебна обстановка.И след като си преговорихместария урок, нека най-после ви кажакакво беше новото в PlayStationExperience “филмчето” на Metal GearSolid 3: The Snake Eater. Преди всичкоот него стана ясно, че джунглатаще бъде доста по-изпълнена сживот, което в този случай означава…хищници! В рамките на трейлъра,например, Снейк успя да “пребори”един доста едър алигатор. Далив новата игра ще има и други “месолюбиви”животинки, това все ощеникой не знае. По-интересното бешеобаче, че малко по-нататък във видеотостана ясно, че Снейк не самое видял сметката на онзи досадник,но е одрал и кожата му, за да я използвакато прикритие, което да мупозволи да изненада врага.Другата голяма “новина”, за коятоновият трейлър само загатваше,беше доста по-разнообразната системаза ръкопашни схватки, коятоможе би ще използва MGS3. Казвам“може би” защото върху анимациитена техниките в стил “джу-джуцу”,които Снейк демонстрира, бяханасложени допълнителни ефекти. Това,уви, би могло да означава, честава въпрос по-скоро за междинниклипове, отколкото за реален геймплей.Какво друго да кажа, освен че ХидеоКоджима май наистина е на пътда “преоткрие” за пореден път MetalGear Solid. Не ни остава нищо освенда чакаме и да се ослушваме за новиникато никога преди.
Автор: Ивелин Иванов