Metal Gear Rising: Revengeance – демото

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

За игра, която е част от толкова популярна конзолна поредица, Metal Gear Rising: Revengeance имаше доста трънлив път. От нейното концептуално начало веднага след края на Guns of the Patriots през отчаянието на Хидео Коджима, който дори за момент изцяло се отказа от проекта, та чак до нейния последен пристан в Platinum Games, Metal Gear Rising: Revengeance е осъдена да привлече доста внимание, когато най-сетне се появи в пълния си вид. Засега обаче имаме само една демо версия и затова не губим време, а се пренасяме в света на Metal Gear, за да видим как изглеждат първите стъпки на Raiden като главен герой в новия PS3/XBOX360 хит.

За историите в поредицата се е изписало много и по-запалените фенове

вероятно са наясно и с най-тънките подробности от сюжетите на половин дузина игри. За непосветените ще кажем само, че те се развиват в близкото бъдеще, когато технологиите до голяма степен са навлезли във военното дело, а традиционните армии все повече отстъпват място на частните военни компании, чиито наемници могат да бъдат открити във всяко едно кътче на земята. Кътчето, което Raiden пък ще посети в демо версията на Metal Gear Rising: Revengeance е Абхазия. Малката кавказка република е сцена на преврат, зад който стои именно частната Desperado Enterprises и нашият герой е решен да сложи край на армията от киборги, въоръжавани от нея. Добавете към това задължителните терористи, които заплашват да изместят зомбитата като любим главен герой на десетки игри, по един фалшив руски и немски акцент и получавате типичната за Коджима и Metal Gear атрактивна каша, в която най-често се превръщат сюжетите в неговите игри.

Геймърите обаче знаят, че в доста игри историята е чисто и просто претекст за истинския екшън и тук нещата не са по-различни. Кратък туториъл ни въвежда в основите на геймплея. На пръв поглед той наподобява на стандартна хак-енд-слаш игра, което само по себе си е

сериозна промяна спрямо традиционния стелт уклон на Metal Gear игрите

Raiden е доста пъргав и може да изпълнява поредица от атаки и комбинации. Това, което обаче е наистина новото е т.нар. Blade mode, който бе и една от основните причини Хидео Коджима да изпита трудности при дизайна на играта и в крайна сметка да се довери на своите колеги от Platnium Games. Този режим се активира с натискане и задържане на левия тригър на геймпада, докато десният изпълнява ролята на виртуалното острие на меча. Управлявайки го на съвсем леко забавен ход избирате ъгъла и посоката, в която оръжието ще разсече врага. Всяко съсичане е брутално, но противниците имат и определени слаби точки, поразяването на които носи допълнително преимущество. Прецизните удари с меча пък имат приложение, когато се налага да отстраните врага възможно най-бързо (в туториъла това бе демонстрирано с терористи, държащи заложници, които не трябва да бъдат наранени).

Овладяването на Blade modе изглежда ключа към успеха в играта, тъй като останалите атаки на Raiden сякаш не са чак толкова мощни. В битките периодично се появяват и QTE моменти, най-вече когато трябва да бъде нанесен финалния удар на омаломощения противник. Освен това от инвентарната система личи, че Raiden може да бъде снабден с четири допълнителни, но не и огнестрелни, оръжия. Ninja Run пък е умението, маркирано на десния тригър, което на практика е възможността за кратки спринтове с цел стратегическо отстъпление или мълниеносна атака. След всяка схватка играта представя и кратка статистика на начина, по който сте се справили и на базата на това получавате допълнителни точки за ъпгрейд на Raiden.

Не на последно място графиката в играта също ще бъде подложена на щателно наблюдение, тъй като трагичния PS3 порт, който Platinum Games направи на Bayonetta, ще се помни още дълго. За щастие

Metal Gear Rising: Revengeance изглежда по-солидно,

при все че в PS3 версията на играта присъства v-sync, а при XBOX360 варианта тази синхронизация отсъства. При битките играта се държи стабилно и не се наблюдават резки спадове в кадрите в секунда, но за съжаление чисто визуално графиката не е нещо, което ще ни остави с отворена уста в началото на 2013 г.

Metal Gear Rising: Revengeance излиза на 22 февруари тази година за PS3 и XBOX360 и очакванията към играта безспорно са големи. Най-вероятно някои ще бъдат разочаровани от безцеремонния преход от стелт към хак-енд-слаш, но Platinum Games е студио, което знае как да прави този тип игри, така че крайният продукт би трябвало да бъде достоен както за името на конкретните си създатели, така и за славната поредица, от която произлиза.

Автор: Александър Рангелов