2009 не бе добра година за Electronic Arts. Компанията постоянно се люшкаше между слаби финансови резултати и несекващи слухове за поглъщането й от Microsoft. В опит да открие изгубената си идентичност, а и да закрепи бюджета, ЕА се върна към корените на шутърите. Резултатът бе обявяването на поредната игра от серията Medal of Honor, а ние слагаме очилата за нощно виждане и маскировъчните дрехи и потегляме на тайна мисия да съберем всичката известна до момента информация за играта.
Модерното е модно
Новата Medal of Honor, която до момента няма обявено подзаглавие, ще бъде първата в дългата поредица с това име игра, чието действие ще се развива в съвремието. В това няма нищо чудно, като се има предвид, че пазарът на шутъри, посветени на Втората световна война, вече се пресити, а успехът на игрите с марка Modern Warfare ясно показва, че бъдещето на жанра лежи в модерните и автентични сценарии.
В ЕА обаче явно гледат доста сериозно на работата си по този проект и са решени играта да се превърне в много повече от безмозъчен шутър. За целта компанията е наела услугите на група истински бойци от специалните части, които осигуряват пълна консултация относно всеки един аспект от играта – от историята през диалозите и поведението на героите, та чак до физическите данни на оръжията и бойната тактика. “Геймърите наистина ще бъдат изненадани от поведението на приятели и врагове в играта, защото информацията, която получаваме от нашите консултанти, е това, което отделя Medal of Honor от останалите игри в жанра”, казва изпълнителният продуцент на проекта Грег Гуудрич.
Сюжет като на кино
Действието в MoH ще се развива само в Афганистан, но това не означава, че в играта няма разнообразие. Геймърите ще поемат ролята на няколко различни герои от специалните части, чиито истории ще допълват и разнообразяват цялостното изживяване. Всички тези герои ще бъдат членове на специално подразделение, наречено Tier 1, което е реалносъществуваща бойна част в американската армия с дълъг списък на спешни операции и мисии. Имайки предвид, че от ЕА вече обявиха, че очакват играта да получи рейтинг М – първата в дългата поредица с такава оценка – можем да сме сигурни, че историята ще бъде достатъчно сурова и брутална.
И все пак играта
Въпреки спекулациите, че MoH ще бъде разделена на две отделни масивни кампании, от ЕА заявиха, че историята ще бъде една, но показана от различни перспективи и с два различни начина на действие в ситуации. Ядрото на играта ще бъде Ellite Ops, където в поредица от мисии ще разберем какво е да бъдеш част от малкия, но сплотен екип на специалните части, действащи дълбоко в тила на врага. Задачите тук ще бъдат предимно със стелт елемент, като например събирането на информация от местното население под прикритието на дегизировка, извършване на саботажи, отвличания и др.
Освен секретните Ellite Ops, в играта се предлага и подхода Sledgehammer, в която ще станем част от мащабни бойни действия. За разлика от специалните мисии, които ще се развиват предимно в градска обстановка и на малки карти, тук играчите ще бъдат поставени директно в сърцето на битката. От ЕА обещават достъп до най-различно тежко въоръжение и превозни средства, като засега са потвърдени единствено ATV и хеликоптер.
В основата си обаче MoH си остава шутър с присъщите за него елементи. Играчите ще могат да спринтират и да използват ножове за атака от непосредствена близост по начин, познат от поредицата Call of Duty. Част от мисиите ще се развиват през нощта, което прави задължителна употребата на очила за нощно виждане. От видео клиповете на играта се вижда и нещо като механика за прикриване, но на този етап това е по-скоро спекулация, отколкото твърда информация.
Човекът от снимката
Тъй като до момента подробностите за играта са оскъдни, гейм журналистите решиха сами да се поровят в търсене на интересни детайли. И ги намериха в лицето на един войник от специалните американски части в Северен Афганистан. Или почти – вие сами може да прецените дали боецът от третата картинка е наистна модела от обложката на играта, но поне приликата е очевидна.
Medal of Honor се очаква през есента на 2010 г., с приближаването на нейното излизане информацията ще става все по-голяма, а ние разбира се, ще ви я предоставяме навреме.
Автор: Иво Цеков