Винаги си искал да цъкаш компютърна игра в ролята на легендарния Марко Кралеви? Подкрепи проекта на Studio Mechka в Kickstarter!
Marko: Beyond Brave, или както ние в PC Mania бихме го превели на български: “Марко: Отвъд Храбростта” е най-новото и страхотно предложение в Kickstarter. Става дума за проект за епична 2D игра със славянски мотиви, писана под енджина Unreal Engine 4, на българското Studio Mechka. Да, когато стане дума за “славянско фентъзи”, вероятно доста от Вас първо ще си спомнят за чудесния български сериал “Златната ябълка”. Всъщност двата проекта доста си приличат, както по споменатите вече славянски мотиви, така и по специфичния рисунък на героите в играта, така и по страхотното музикално озвучение, в което модерното и нашите типични славянски ритми си дават среща. В Studio Mechka работят млади и отдадени на игрите художници, програмисти и други гейминг ентусиасти, а самото студио съществува още от 2016 във Варна, вече обаче в София. Стискаме палци на тези момчета!
В играта ТИ ще влезеш в ролята на храбрия Марко, който изследва тайнственото царство Загора. Докато се скиташ из гъсти гори и шубраци, полу-разрушени замъци и се биеш срещу злокобни същества, ти ще се провираш през заплетени клопки и капани, за да откриеш накрая, че героят ти се оказва в средата на древен конфликт, толкова стар, колкото е стар и самият свят на играта!
Нека сега да дадем думата на главния дизайнер и програмист в играта Боян Василев, или Боби, както ние го наричаме, за да ни разкаже повече и така да ни открехне вратата към проекта…
PC Mania: Боби, здравей и поздравления от нас в PC Mania, за огромното старание на Екипа Ви да представи своя и нова българска игра в Kickstarter! Нещо повече, играта не просто е българска, а залага на така популярната напоследък тематика за срещи със змейове, самодиви и други създания от нашенския и най-роден фолклор. Това е страхотно, но когато ние с теб говорихме начално, ти спомена, че идеята на играта като замисъл всъщност не е била за Марко, а нещо от типа на “Хайдути срещу Извънземни”. Какво те накара в крайна сметка да се спреш именно на Марко като главен герой, и дали, ако бяха „хайдути“, може би играта нямаше да има същото усещане, както се е получило в момента?
Боби: Първоначално цялата концепция беше съвсем друга и както започват всички добри неща, роди се на шега. От хайдути и извънземни, по подобие на каубои срещу извънземни (носещи специфични религиозни шапки) започна да се развива нещо, което в течение на времето ставаше все по-сериозно и по-изпипано като концепция. В сегашния си вариант играта започна да се оформя около средата на 2018 г. Тъй като искахме в крайна сметка да направим продукт, който да е основно на културна основа, по подобие на опита, който успяха да приложат поляците с Вещера, решихме да наблегнем върху нещо, което е добре познато на нас, но същевременно би било интересно на аудитория от световен мащаб.
PC Mania: Представи ни Екипа, с който работиш, ако обичаш. Кой кой е в Studio Mechka и защо точно “мечка”? Дали защото по онова диво и хайдушко време из горите най-страшното, което може да срещнеш, е една мечка? Изобщо разкажи ни за скритата символика зад името на студиото и кои точно участват в него?
Боби: Започвам по ред на номерата, но не и по важност:
Програмистът и гейм дизайнерът съм аз, Боян Василев. Основното ми занимание е да съм мениджър на проекти, като имам 10 годишен опит в най-различни индустрии – от уеб дизайн и реклама – до видео игри.
Нашият основен арт директор е другият Боян „Босилек“ Йорданов – художник, който за разлика от клишето обича методично да планира всичко. С голям опит, както в традиционното така и дигиталното изкуство. Интересно за него е, че става с петлите и почва да твори от най-ранни зори.
Ели Генова стои зад основните разработки на персонажите и самият Марко. Бихме ви показали наши и най-начални скици на героя, ама ни е срам и двамата 😀
Явор Пачовски стои зад музикалното оформление на играта, с 10 годишен опит в най-различни проекти – от филми до игри.
Лени Пиперова – отговорна за някой от най-сладките зли същества, който е родило човешкото въображение.
И Елена Кацарова, която е изключително талантлив художник и се занимава с интерфейса, менютата и всички онези малки детайли в играта.
Относно името на студиото – няма някаква страхотна история, а и аз обичам мечки, мисля че са яки. Ама нека да се съглася с твоята хипотеза за гората, че звучи по-яко. Ще ти я открадна! 😀
PC Mania: Както споменахме по-горе, играта използва Unreal Engine 4. Сподели ми защо се спряхте точно на този гейминг енджин? Дали защото най-модерната игра на малчуганите в момента Fortnite е писана на него, или в по-късен етап държите всичко да бъде обвързано по някакъв начин с Epic Games Store, вместо с вече и донякъде втръснали ни Steam и/или GOG? Всъщност, виждаме опции за всякакви гейминг платформи, вкл. за конзоли, това е чудесно!
Боби: Питали са ни многократно защо UE4, тъй като не е популярен сред разработчиците на 2D игри. Отговорът е супер прост – защото имам опит с точно този engine, а когато имаш инструмент, който ти върши работа, просто не го сменяш. В преговори сме с Epic в момента, само това мога да разкрия. Това в никакъв случай не изключва обаче и Steam!
PC Mania: За един такъв фентъзи проект, освен програмистите, без които просто не може, е много важно да се разполага с качествен арт. Във Вашата страница към Kickstarter вече успях да придобия добра представа за възможностите на твоите художници, а и част от арта ще предоставим и ние в тази статия на сайта на PC Mania. Все пак, накъде клониш – към изцяло епичния мотив в рисуването, или по-скоро искаш нещата да са епични, но комични, т.е. комиксовият и комедийният елемент за теб са важни?
Боби: Залагаме на комично епични елементи. Цялото ни усилие е насочено към това играта да е развлекателна, а какво по-развлекателно от тънкият хумор, който сам откриваш в най-обикновени неща. От бурните мустаците на Марко, до абсурдното озвучение на героите (тип тримата глупаци), до липсата на вратове при хората и други малки ийстър егс. Същевременно всичко това е представено в обстановка и озвучение, достойни за високото фентъзи.
PC Mania: Разкажи ни малко повече за фолклорния и музикален мотив в играта. В предварителния ни разговор ти спомена, че си работил по музиката в играта с един от хората на Георги Стрезов от София, виртуозът зад “Златната ябълка”, както и също музикантът, записвал музиката за проект на компанията Walt Disney. Спомена също за изпълненията на кавал на Християн Георгиев, който пък е бил дълги години към състава Оратница. Изобщо, смяташ ли, че именно музиката е духът на играта?
Боби: Силната музикална традиция е много типична за Балканите и конкретно нашия регион. Явор успя да я въведе страхотно в играта и мисля че дори и геймплея ни да не беше супер як (а той си е!), играта би си струвала само заради музиката. Музиката също така играе и основен елемент в битката със злото в играта, като е представена и като вид магия.
PC Mania: За финал, използвай нашата медия, за да стигнеш до евентуалните си последователи – какво ще им кажеш? ЗАЩО е нужно те да бъдат активни и да подкрепят проекта? Ако сега желаеш да споделиш разни тайни и включени облаги от участието им към Kickstarter, сега е точният момент да се обърнеш лично към твоите (бъдещи) фенове?
Боби: След няколко часа ни предстои да обявим стреч головете на кампанията, които като цяло са изключително интересни, включително и възможността да смениш като играч героя Марко с героинята Мара. Голата истина е, че проектът няма как да се случи без подкрепата на публиката, за която е предназначен. Ако мислите, че можете да ни подкрепите, благодарим ви от все сърце, а ние от своя страна ще Ви се отблагодарим подобаващо с продукт, който си заслужава да бъде преиграван. Ако пък нямате тази възможност, моля споделете на приятели, близки, познати, любовници, братя и сестри. Всяко споделяне на линка към нашия проект е от огромно значение и го оценяваме адски много!!!
От PC Mania отново ти благодарим, че заедно с теб успяхме да представим твоя проект и ти желаем още много нови и успешни игри, а нека с тази днес да поставите едно добро начало през 2021!
Боби: Благодаря Ви за възможността и искрения интерес. Силно вярвам, че повече подобни проекти трябва да съществуват, но това би било невъзможно без медии като Вашата, които да ги насърчават, както и подходяща публика, която да ги оценява и да иска да играе на тях. До нови срещи!