Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Със сигурност можем да определим 2006 година като годината на RPG-то. И тъй като следващата еволюционна стъпка на жанра са MMORPG-тата, нормално е повечето задаващи се заглавия да са именно такива. След като Wizzards Of The Coast дадоха лиценз за направата на първото D’n’D online RPG идва ред и на Властелина. С разработката са се заели Turbine. Ако името не ви говори нищо, то това е компанията, дала ни преди доста време едно от най-добрите, но и почти неизвестни в БГ MMORPG-та – Asheron’s Call 1 и 2, както и вече споменатия Dungeons & Dragons Online. Codemasters пък ще се заемат с разпространението и събирането на таксите за игра. Въпреки че едва на тазгодишното Е3 беше пуснато повече инфо за заглавието, по него се работи вече четвърта година и според Turbine e на 80% завършено.

“Всеки велик злодей води до появата на велик герой и обратно”

The Lord of the Rings Online ще ви предложи 4 игрови раси – добре познатите ни хобити, твърдоглавите джуджета, изящните елфи и в общи линии баналните човеци. Можете да изберете и един от 7-те класа за героя си, като някои от тях ще бъдат достъпни само за определени раси. Персонажът ви ще може да избере дали да бъде champion, captain, guardian, hunter, minstrel, burglar или lore-master.

След като определите класа, ще можете да определяте какви умения и способности ще имате, използвайки хибридна система от професии, доста подобна на тази в Acheron’s Call и донякъде в Guild Wars. Героят ви ще се развива по пътя на класа си, а с допълнителни професии ще се отключват доста мощни специални умения от пригодено за целта skill tree. За да изглежда аватара ви уникален, ще можете да “крафтвате” различни брони и облекла или да променят цвета им, но това е по-скоро козметичен бонус.

Това, което ще ви накара да се откроите, ще бъде вашето ниво на Virtue (или Vice). Изпълнявайки успешно куестове в името на доброто или злото, един от тези показатели ще се покачва. Това ще влияе на външният ви вид (такъв ефект имаше в Fable, например), ще ви даде достъп до нови умения, а ако сте наистина зъл, ще получите едни от най-впечатляващите сили на Мордор. Таванът на опит е 50-то ниво, но както всички много добре знаем, а и Turbine обещават, експанжъните ще променят този факт.

Интересно е, че влияние върху прогреса на героя ще оказва почти всяко едно негово действие. Ако сте избили адски много орки, например ще можете да се разхождате с титла orc-slayer, което освен репутация пред останалите играчи, ще подобри и бойните ви умения срещу въпросната раса след изпълняването на определен куест.

Битките

Както сами се досещате, основният ви резервоар за ценни предмети, пари и експириънс ще бъде избиването на монстри. В играта 65 същества, познати ни от книгите на Толкин, както и няколко измислени от Turbine. Ще се сблъскате с орки, гиганти, тролове паяци, и какво ли още не.

Битките ще се провеждат по модерния метод “натисни бутона на умението и гледай как лошия умира”. Можете и да натиснете няколко в определен ред, за да влезете в псевдопоходов режим (WOW).

Вигайки нива уменията ви ще стават по-силни и ще удрят по-лошо, развивайки се в комбота. Това, което е уникално за играта, е възможността да групирате няколко комбота. Така, ако някой от групата направи удар, предразполагащ към масивно комбо, на останалите герои ще им се отключат уменията, които могат да използват, за да го изпълнят. Колкото по-голяма и разнообразна е задругата ви, толкова по-мощни и зрелищни комбота ще можете да изпълнявате.

Пътешествие из Средната земя

Като много други MMORPG-та, ще има един голям свят за всички играчи и PVP. Големите дънджъни и куестове ще се обособени от него като инстансите във WOW – достъпни само за една задруга. За да формирате по-лесно групи, ще можете да сформирате или да се присъедените към гилдия. Имам странното предчувствие, че пак ще се крещи в General chat-a: “LF2M Mordor”.

Всяка раса стартира приключението от различна локация на картата и в новобранските зони ще цъкате предимно със себеподобни. Действието на играта се развива приблизително по същото време със събитията от първата част на Властелина, а Turbine са се постарали да извлекат всяко едно събитийце от нея и да го доразвият в приключение за вас. Е, има и промени – Мордор например се планува да бъде основното местенце за PVP сражения.

Играта ще ни разходи из доста добре познатите ни райни на Средната земя – Графството, Брии, Ривъндейл, Лориен, Ангмар (земята на назгулите) и т.н. Няма да можете да се сражавате на страната на Саурон, но както вече споменахме – ще можете да изберете моралния си път на развитие и да се присъедените към “добрите” или “лошите”.

Филмчетата от Е3 показват освен Графството, но и тъмните мини на Мория – огромен подземен комплекс от тунели, осеяни с пищна и наистина впечатляваща дуджешка архитектура. Ясно се различават някои от “известните” обекти, като гроба на дуджешкия цар и незабравимия лъч бяла светлина, спускащ се от процеп в покрива. На базата на това смея да предположа, че по време на разходките ни, всеки, който е чел книгата или поне гледал филма, ще знае точно къде се намира. А и винаги остава удоволствието да се “докоснеш” до места и предмети, запечатани в паметта ти от детските години.

Графика

Играта ще използва пдобрения енджин на Asheron’s Call 2. И макара и да не достига висотите на Lineage, той е доста по-добър от този на WOW. Поддържа специални светлинни ефекти за магиите и светлосенките, динамични отражения във водните повърности, детайлни текстури на персонажи и т.н. От първите няколко филмчета може ясно да се види колко впечатляващи са битките. А пъстрият фестивал от цветове, представляващ Графтсвото, може да зарадва дори и най-депресираните. Въпреки че кадрите от джуджешката столица навяха доста силни асоциации с Ironforge, само след появата на играта ще можем да твърдим със сигурност кой откой е плагиатсвал идеите. Всъщност играта изглежда повече от добре, и с интерес очаквам да видя какъв ще е финалният резултат.

Автор: Георги Панайотов