Legacy of Kain: Defiance

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Почти винаги, когато съм разцъквал игрите с Каин, съм стигал до момент, в който ми се е искало да управлявам Разиел. Често пъти пък е било обратно. Ето че сега, на петата геймка от поредицата, разработчиците предлагат на мен и на всички останали почитатели на серията или просто любители на този тип игри да се побием и с двамата на едно място. Разбира се, не с двамата едновременно. ;] Сюжетът, с който ще се сблъскаме, е сложен и оплетен. Ако разбирате езика на Шекспир и сте фен на поредицата, играта просто ще допълни това, което не сте разбрал за героите и историята около тях в предишните части. Ако сте нов в тази вселена, но сте почитател на компютърни приключения, ще се потопите в един доста кървав и продължителен адвенчър.

Историята на тази част започва със завръщане към тъмните времена на Nosgoth, когато вампирът Kain преследва ангела-отмъстител Raziel. Но този път и двамата са изправени пред Hylden – раса с невиждано мощна сила и нечувано зла армия. Сменяйки героите, с които играете в различните фази на играта, се потапяте в две успоредни приключения, чиято крайна цел е да преборите Hylden. И да премахнете заплахата, надвиснала над земите на Nosgoth и грозяща ги с вечно проклятие.
Преди това да стане факт, двамата герои се сблъскват с орди от чудовищни врагове, които трябва да ликвидират в продължителни и свирепи битки. На тях в Defiance определено е наблегнато. Не са забравени и адвенчър елементите. Не е развален и цялостният облик, създаден от Blood Omen и Legacy of Cain. Дефакто в тази част на играта се стига до титаничен сблъсък на три раси – вампири, хора и новопоявилата се хилден. Всяка от тях носи и следва своето пророчество за това как трябва да продължи да се развива света. С напредването в играта, всичко се усложнява още повече, защото играенето с двама герои придвижва напред две паралелни сюжетни линии, като всяка от тях се развива в своя собствена плоскост… За да се обясни по-подробно фабулата, ще трябва да се напишат много повече страници от тези, с които разполагам. Другата възможност е да сте изиграл всички геймки за тези герои. Имайки предвид, че когато завършите играта, ще добиете много ясна представа за всичко, нека бъдем благосклонни и направо
 
да преминем към промените

направени от авторите.
Графиката е определено подобрена. Енджинът, с който е изпълнена играта, изстисква максимално възможностите на вашата видео- и аудиокарта, както и голям процент от екстрите на DirectX 9. При една по-мощна система, комбинирана с добри колони, ще можете да се накефите на страхотна графика и много добре пипнати звук и музика. Kain и Raziel са моделирани и текстурирани перфектно, движенията им са още по-загладени от предишните части.

Околната среда също е на същото високо ниво. Средновековната и готическа архитектура са детайлно направени и дори леко екстравагантни. Ако играете с Raziel и сте в призрачния свят, всичко добива леко размит вид, който обаче при продължителен престой там става леко неприятен. Екипът от Crystal Dynamics са се постарали всички тези екстри да не влияят на геймплея – дори и при много движения в битка с няколко противници не се усеща неприятно забавяне и насичане на картината. Сенките и светлините също са изключително реални и само допринасят за подсилване на ефекта и атмосферата. Ако РС-то ви е по-мощно, може да опитате резолюции от 1600х1200 при 32 битов цвят, с тройно буфериране, филтриране на текстурите и пуснат антиалайзинг. Резултатът е просто зашеметяващ, но за жалост кадрите в секунди падат драстично. Но на средна машина играта се държи напълно нормално на резолюция от 1024х768 при 32 бита на цвят и надути останалите екстри на макс. Освен това възможностите за настройка са много и ако имате проблеми с изображението или звука, можете да ги побъзикате. Нещата ще се оправят.

Местата, които ще посетите, включват познатите ни от предишните игри Sarafan Stronghold, Underworld, Pillars, Avernus Cathedral, Vorador’s Mansion и Vampire Citadel. На всяко от тях дизайнерите и програмистите са придали собствена атмосфера.

Музиката и звука са правени от същия екип, работил за много от игрите на Eidos: Tomb Raider, Deus Ex, Commandos, Hitman. Гласовете на Kain и Raziel отново са на Michael Bell и Simon Templeman. Bell е звучал във филма Incredible Hulk, както и в добре познатите ни от Cartoon Network серии за Tom and Jerry и Scooby-Doo. Templeman също е известен глас в Холивуд. Той дублира доктор DooM от Incredible Hulk, както и главния герой в “Бойно поле: Земя”.

Други подобрения са свързани с

уменията на нашите герои

И по-точно в системата за водене на бой. Най-радикалната промяна идва от нововъведената телекинеза. С нея може да задържате враговете във въздуха или да ги отхвърляте далеч от вас, както и да ги мятате от мост, по стълби или в огън. Гениално е хрумването да ги блъснете към стена, на която има метална кука, където те да се закарфичат като пеперуди от колекцията на някой природонаучен музей! Ако се изкефите на това умение, може да намерите много негови приложения, които да направят боищата по-дълги и приятни. То ще ви бъде полезно и при решаване на някои от пъзелите, пред които сте поставен с напредването ви в играта.

Друга екстра е възможността за атака отгоре надолу (а ла добрите стари хонконгски филми с Джеки Чан), както и това, че мечовете могат да бъдат усилвани с fire, lightning и ice енергия. Определено добро впечатление правят и комботата. Те, освен че комбинират няколко удара, могат да се ползват и с гореспоменатите умения за местене, както и със завършващ удар по ваш избор… Макар че и Kain, и Raziel са с меч в ръка, те имат различен стил при водене на битките. За да не се чувствате прецакани, когато сменяте героя, и двамата са балансирани много успешно. Комботата им не са много различни, просто използват различни сили.

За да се възстановява, Kain пие кръв, а Raziel изсмуква души. Каин може да прескача големи цепнатини и пропасти, да се превръща в прилеп и така да прелита определени разстояния и да минава през врати, а Разиел може да планира и да се дематериализира. Уникалното умение на вампира е, че може да плавно да се спуска при падане и бързо да отскача. Но, както знаем, този вид кръволоци не понасят вода. Оттук е извадено и неповторимото качество на другия герой – ангела: той може да плува и дори да атакува, когато е под водата. Играта с Каин е по-екшън ориентирана, а тази с Разиел е повече адвенчър, може би заради познатото му умение да се прехвърля от материалния към призрачния свят и обратно.

Враговете, на чиято смърт ще се насладите, са разнообразни. Sarafan Warrior, Vampire Hunters, Revenants и Sluagh. На тях съм отделил специално каре, за да добиете по-добра престава кой откъде идва и за какво се бори.

Онова, което не ми направи много добро впечатление, е хвалената като революционна нова система на следене на героя, смело наречена от Еidos и Crystal Dynamics

“кинематографска камера”

Определено идеята не е лоша, но все още има моменти, в които изпускате Kain (или Raziel) oт поглед. Това обикновено се случва, когато се движите назад. Често пъти не можете да разберете накъде се премествате. При решаване на загадки това не ви помага много, да не кажа, че дори ви обърква. Но възможността да сменяте свободна и рееща се камера в повечето случаи решава този проблем. И все пак при битки се появяват и моменти, в които врагът не се вижда или вие сте скрит зад някои обект. Други кофти проблеми, с които се сблъсках при бой, бяха заклещването в стени, потъването в привидно твърди предмети (камъни, пода на катедрала и т.н.) и познатото сблъскване с невидима стена. Не особено приятна е и линейността на играта. Макар и нивата да са големи, враговете – много на брой и видове, постоянната смяна на битка с пъзел и пъзел с битка, допълнени със слушане на малко история, в един момент омръзват леко…

Но какъв по-добър повод да отидете на кафе с приятелката си, да отскочите до училище или просто да почетете книга? Разбира се, тези извънгеймърски забавления не могат да бъдат прекалено дълги, защото след това Legacy of Kain: Defiance отново ще ви очаква.

Автор: Пеню Дачев