Дебютът на новия контролер Kinect на 4 ноември в САЩ (а от скоро и в Европа) постави края на един огромен проект, който Microsoft официално започна по време на миналогодишното Е3. В същото време появата на контролера слага началото на нова ера в начина, по който геймърите управляват игрите. Или поне така твърди американската компания. Все още е рано да правим окончателни изводи, затова нека погледнем Kinect от малко по-различна и донякъде критична гледна точка.
Вие сте контролерът – буквално
Едно от основните неща, което отличава Kinect от конкурентния Move и конзолата Wii, е начинът, по който контролерът възприема случващото се около него. За разлика от другите джаджи, които са базирани на motion-sensing технологията (т.е. просто следят движението на контролера като Move или Wiimote), Kinect сканира цялостната среда. Той изготвя карта на помещението, определя вашето положение и автоматично изолира различните предмети, които нямат отношение към него. С други думи Kinect разпознава геймърите от плът и кръв и игнорира саксиите, които може ад имате в стаята си. Освен това уредът умее да различава структурата на тялото, така че да разбира кога пред него стои възрастен и кога – дете.
Софтуерът е специално пригоден за него
Доста шум се вдигна около новия дашборд за ХВОХ360, който трябваше да донесе необходимата Kinect функционалност. От опасения за масови банове, през проблеми със съвместимостта със старите игри, до оплаквания на създателите на инди заглавия – всичко това бе част от глъчката, която предшестваше пускането на даша. Сега той вече е факт и все още не се е случило нещо с апокалиптични размери. Първоначалната версия на новия даш е опростена, но Microsoft обещава множество подобрения по функционалността му с течение на времето.
Има интересни игри, но просто не са много
Kinect стартира с относително скромната селекция от 12 заглавия. Освен Kinect Adventures, което влиза в пакета, най-забавни изглеждат Kinect Sports и Dance Central. Проблемът е, че хардкор заглавия практически няма, ако не броим Fighters Uncaged. Lionhead Studios вече обявиха, че ще добавят възможност за управление чрез Kinect в тяхната Fable III, но на този етап всичко попада в сферата на развлекателните и семейни игри.
Kinect не е перфектен
Колкото и да не ни се иска да го кажем, Kinect има своите ограничения. Те се отнасят преди всичко да средата, в която го ползвате. Едно от основните опасения преди пускането му – това, че няма да функционира добре в тесни пространства – се потвърждава при първоначалните тестове. Въпреки уверението на Microsoft, че не ни трябват повече от 7 стъпки, Kinect Sports например не винаги успява да „види” краката на играещите футбол именно на 7 стъпки от сензора в тясно помещение. Мнозина казват, че при игра на двама души едновременно системата също не работи особено добре.
Друг проблем идва от разпознаването на гласовите команди, когато стаята не е напълно тиха. Светлината също е от значение – сензорите се затрудняват, когато има прекалено много сенки, затова в идеалния вариант помещението трябва да е добре осветено от поне два светлоизточника или много добра естествена светлина.
Автор: Филип Станиславов