
Технологиите на 2011 ще бъдат по-умни, по-мощни и по-полезни, казват от Intel. Ето останалите шест тенденции, които според технологичния гигант ще станат повсеместни през следващата година.
7. Потребителите ще купуват познати марки в несигурната икономика
Икономическата несигурност ще продължава да бъде движеща сила за по-внимателно потребление и взимане на решения от страна на потребителите. Мнозинството ще се замислят какво купуват.
Въпреки това продължаващо състояние на несигурност, потребителите ще проявят склонност да се насочват към марки, които познават, защото те представляват инвестиция, на която се доверяват и демонстрират изпитано качество.
Кои са марките, които вие ще ползвате през 2011?
8. ИТ стават все по-потребителски
2011 ще отбележи момента в който виждаме размиване между потребителските и корпоративните устройства. През 2010 това се случи с телефоните iPhone и Droid, които бяха вкарани в рамките на корпоративните защити. Служителите ще искат да използват своите персонални решения за производителност на труда си, а работодателите ще искат да разширят корпоративната среда с устройства, които стимулират продуктивността. Принос за това ще имат виртуализацията, anti-theft technology, управлението от разстояние и сигурността.
9. Умни знаци
Интерактивни, като във филма “Специален доклад” дигитални табели ще станат широко приети, и ще представят нови начини за взаимодействие, включително разпознаване на лице и жестове.
В Япония вече съществуват множество умни билбордове, които изобразяват реклама в зависимост от пола и възрастта на човека, който е пред тях.
Същевременно според доклад, изнесен от изследователската агенция Forrester т.нар. увеличена реалност, която обогатява реалния свят с дигитална информация посредством мобилните ни апарати, се е развила до такава степен, че много скоро ще стане повсеместна. Един ден всичко ще се превърне в своеобразен „умен” знак. Ще можем например да задържим телефона над някоя дреха, която искаме да си купим, и да видим на екрана коментари от други купувачи, да научим цената или дори да получим информация за това материята, от която е направена.
10. Потребителска революция по отношение на енергията и околната среда
Потребителите ще преминат от говорене за управление на енергийната си ефективност към действителни действия чрез множество устройства и услуги за управление на енергията в дома, които ще се появят.
Дори в момента съществуват такива, но все още не са навлезли масово в дома на хората. Като например умен термостат, който регулира температурата в дома ви през студените дни по един максимално прецизен и пестелив начин и същевременно не вреди на вашия комфорт.
11. Авто технологии
Със сложни технологии, действащи като централната нервна система, в днешните автомобили, нови технологии, вградени в автомобилите привличат огромен интерес, дали заради функциите за развлечени, hands-free гласово управление за смартфони, други технологии за безопасност, или функции на шофьора, които автоматично се изпълняват от автомобила.
През 2010-та някои от тях успяха да си проправят път, като например Ford Curve, която ни позволява да взимаме по-острите завои с лекота. Системата поема контрол над скоростта на автомобила, когато смята, че тя няма да е подходяща при навлизането в следващата улица.
През 2011-та тези технологии ще изобилстват.
12. Слънчева прогноза за „Облака”, виртуализирани компютърни технологии
Корпоративният облак ще се разрастне, тъй като много базирани на облака услуги се пускат за бизнес употреба, включително социални мрежи. Докато най-големите корпорации изследваха виртуализацията на своята среда през 2010, през следващата година също ще видим изграждане на вътрешни облачни решения. В допълнение, базираната на облака обработка ще се прави в облака и ще бъде излъчвана по широколентови мрежи до устройства със скромна графична мощност.
Автор: Владимир Тодоров