Виждали ли сте слон, който може да лети с помощта на крила от сова? Или горила, притежаваща смъртоносна опашка на скорпион? А какво ще кажете за акула, ненадейно сдобила се с краката на тигър? Не, не съм свършил. Представете си камила, присвоила главата и задницата на смрадлив скункс! Не можете? Така и предполагах. Вероятно ще си кажете: “Господи, какво извратено въображение има този!” или “Гледай ти, какъв парад на изроди само, напомня ми на моя клас от началното училище”.
Искате ли да научите подробностите за тези невъзможни същества и невъзможната Сигма технология, която ги е създала? Имате ли желанието да станете част от едно невъзможно приключение с невъзможен край? Тогава просто прочетете тази невъзможна статия.
Impossible Creatures е свежа, забавна и оригинална стратегия
Тя е дело на Relic Entertainment, творческият екип, който стои зад невероятната научно-фантастична игра Homeworld. На пръв поглед Impossible Creatures е съвсем обикновена реалновремева стратегия, която притежава всички характерни черти на този жанр – изсмукване на ресурси, строене на сгради, изследване нови технологии и използване на армия за унищожение на противния враг. Това, което я отличава от всички останали игри, е, че предоставя уникалната свобода сами да проектирате вашите единици, използвайки силата на собственото си въображение. В случая, колкото по-изкривено е то, толкова по-добре за вас. Не ме разбирайте погрешно. Идеята на Impossible Creatures е просто да провокира вашата фантазия, за да заработи по такъв начин, че да създаде едни от най-необикновените, чудати и смехотворни невъзможни същества, с чиято помощ да се изправите срещу големия и лош противник.
Тайните на технологията Сигма
Годината е 1937. Време на несекваща война, опасни приключения, невероятни открития и силна романтика. Главният герой в Impossible Creatures е Рекс Ченс – млад авантюрист и военен кореспондент, обиколил целия свят и видял какво ли не. Или поне така си мисли. Неговият баща, ученият д-р Ерик Чеников, от няколко години насам се смята за безследно изчезнал. От него няма ни вест, ни кост. Един ден обаче, мистър Ченс ненадейно получава писмо от своя отдавна изгубен родител. Професорът е ситуиран на отдалечен остров в южната част на Тихия океан, отчаяно има нужда от помощта на своя син и иска незабавно да го види. Без въобще да му мисли, Ченс моментално стяга багажа и се отправя натам, за да се сблъска не с какво да е, а с необикновената технология, наречена Сигма. Това изобретение е резултат от тридесетгодишния труд на собствения му баща. То прави възможно комбинирането на два различни животински вида в едно чисто ново същество! Не е ли това невероятно?
Но представете си само какво ще стане, ако едно такова чудо на науката като Сигма попадне в ръцете на някой ненормален злодей на име Ъптън Юлиус, който съвсем логично страда от синдром за завладяване на света. Тогава Хитлер пасти ще яде. Из целят свят ще плъзне армия от невероятни и невъзможни същества, които имат намерение да ни оглозгат до последния кокал. Някой, естествено, ще трябва да им се противопостави, нали? И кой друг, ако не Рекс?
Същества, които само въображението ви може да роди
Най-забавната и увлекателна част от Impossible Creatures е моментът, в който трябва да съградите собствената си армия. Това не е особено трудна част, стига веднъж да привикнете с интерфейса на играта. Можете да създавате нови същества, комбинирайки не повече от две животни, представители на фауната из цялото земно кълбо. Като се започне от дребните и едва забележими мравки и се стигне до гигантските китове-убийци. Общият брой на животните надвишава цифрата петдесет. В Impossible Creatures има слонове, хамелеони, шимпанзета, пирани, прилепи, бикове, камили, орли, бели акули, раци, богомолки и прочее. Всяко едно от тях има определен брой жизнени точки, защита, скорост, размер, видимост, тип атака и собствени специални умения като заравяне под земята, висока издръжливост, регенерация, силно обоняние и т.н.
Правилната комбинация на отделни части на тялото на две същества, може да повиши или понижи тези характеристики и да съчетае техните специални способности. От вас зависи дали ще проявите чувството си за съобразителност и експериментаторската си природа или ще се доверите на готовите армии от мутанти, приготвени специално за хора, които или страдат от липса на свежи идеи, или просто нямат желанието да се занимават с подобни работи. Аз лично бих ви посъветвал да си създадете собствени животинки, тъй като в противен случай рискувате да пропуснете най-интересния и забавен момент от Impossible Creatures – същността на играта, съставляваща 80-90 процента от нейната оригиналност. Освен това по този начин бихте могли да изберете най-правилната стратегия към успеха. Всичко ще е във ваши ръце, а броят на възможните същества е ограничен единствено от вашата фантазия.
Как става номерът?
Сега ще ви разкажа как точно действа технологията Сигма. Да речем че искаме да кръстосаме лешояд и електрическа змиорка. Лешоядът, естествено, може да лети и притежава умение, което за кратък период от време увеличава атаката за сметка на защитата. Змиорката от своя страна може да плува и да обстрелва противниците си с електричество. Ако комбинираме правилно телесните части на тези две животинки, ще получим едно невероятно и ефикасно същество, което умее да лети, да стреля и заедно с това временно да увеличава ефективността на атаката си. След като го кръстите подобаващо – нещо от типа на “лешойорка” или пък “на батко/кака мутантчето”, е време да го щракнем с фотоапарата и да създадем иконка, която ще го характеризира по време на игра. Целият този процес е необходим за създаването на една армия, която впрочем се състои от девет същества. След нейното изграждане имате възможност да добавите специален и доста информативен анализатор, който да ви покаже в изключителни детайли най-силните и най-слаби точки на вашия тук-що пръкнал се взвод от хибридни изроди.
Кампанията на Рекс Ченс
Сингълплейър кампанията на Impossible Creatures е една от най-силните страни на тази игра. Тя съдържа дълги и разнообразни мисии, в чиято основа умело са втъкани леко плоско чувство за хумор и увлекателен сюжет с елементи на изненада, които да ви държат в напрежение до финала на играта. Създава се усещането, че участвате в някакъв класически приключенски филм. Често основната ви цел в дадена мисия ще е да откриете и елиминирате противниковата лаборатория (която е представена като съвсем обикновен влак от 30-те години, който обаче може да лети). Преди това обаче вниманието ви ще е ангажирано с множество допълнителни и разнообразни задачки като спасяване на местното село от пожар, откриване на гориво или определен тип животно и прочее.
В самото начало на кампанията няма да имате достъп до нито едно от петдесетте животни. Те се разхождат спокойни и нищо неподозиращи из картите на играта. Работата на Рекс е да ги открива и да взима от тях генетични проби. Щом веднъж направи това, те ще са на разположение по всяко време за експериментални комбинации. Тук се състои и основната разлика между кампанията и мултиплейъра на играта. Ако в кампанията имате възможност да спирате играта на пауза, когато пожелаете, за да си играйкате с технологията Сигма, то в мултиплейър ще се налага да създавате армията си предварително или ще се впускате в битка с вече готова.
Зоопарк на ужасите
Impossible Creatures е напълно триизмерна и изключително красива игра с невероятно наситени цветове. Можете да бъдете сигурни, че крайните резултати от вашите експерименти ще изглеждат повече от детайлно – сякаш са едно неразделно цяло. Освен това ще са и добре раздвижени. Енджинът на играта поддържа и доста добри специални ефекти, чрез които умело са пресъздадени уникалните способности на повечето животни. За разлика от много други триизмерни стратегии в реално време, управлението на камерата е съвсем прилично. Имате пълна свобода на движение – можете да приближавате и да отдалечавате, да я въртите на триста и шейсет градуса и да променяте ъгъла от който наблюдавате терена. И всичко това става с една завидна простота и лекота. А ако не ви харесва, просто може и да не мърдате гледната точка и пак да нямате проблеми.
Що се отнася до звуковото и музикално оформление, оставам напълно ням. Не мога да измисля по-точна дума от “жизнен”, за да определя саундтракът на Impossible Creatures. А дори и с моята примитивна саунд карта, всеки звук от играта е кристално чист и ясен.
Като цяло Impossible Creatures е много добра игра. Но не съм убеден, че нейният геймплей ще се окаже достъчно зарибяващ за широк кръг от почитатели именно поради тази своя различност. От друга страна играта не предлага и кой знае колко задълбочени елементи на стратегия. Веднъж щом си създадете една по-голяма армия, изнасянето на противника е въпрос на време.
Въпреки това всеки, който търси една по-различна и забавна стратегия в реално време, в която може да даде воля на въображението си и в която почти всичко е възможно, може да прекрати диренията си. Това, от което се нуждае, се нарича Impossible Creatures. Без съмнение има какво още да се иска от играта, но и този път Relic Entertainment се представиха добре. С какво ли ще ни изненадат следващия? Само те си знаят.
Автор: Владимир Тодоров