Huawei стартира дейността си през 1987 г. като B2B компания, а през 2011 г. навлиза и нa пазара на смартфони с първото си Android устройство. Едновременно с глобалното развитие на марката, Huawei се превръща и в #1 в Китай в най-конкурентния пазар в света с повече от 400 телефонни бранда. 4 години по-късно резултатите на Huawei показват 108 млн. доставени „умни“ устройства и ръст за периода от 70% до $20 млрд.
Новаторският бизнес модел на Huawei – т. нар. „Глобален иновационен кошер“ е основан на груповата интелигентност и използва пълния потенциал на икономиката в Web 2.0. Huawei има демократична структура с вдъхновяващ гуру и динамичен стил на управление. Компанията е известна с ротационния 6-месечен цикъл на тримата си изпълнителни директори. През последното десетилетие Huawei инвестира $37 млрд. в научно-изследователската дейност, развивайки център за потребителски интерфейс в Сан Франциско, дизайнерски център в Лондон, естетически – в Париж, фокусиран върху новости относно дизайна и материалите, алгоритмичен център в Москва, развоен комуникационен център в Япония, софтуерно подразделение в Индия и 5G – в Европа.
Този „кошер“ за иновации, изграден от 170 000 работници, повече от 40 000 от които чужденци, е разположен в 16 технологични центъра по света, и използва 28 съвместни центъра. Като компания, вдъхновена от споделената иновативност, Huawei си партнира с ARM в областта на процесори, с Harman Kardon – относно звука, Swarovski – за дизайн, и не на последно място с Leica. Huawei P9 е първият смартфон, разработен съвместно с легендарната световна марка. Моделът P9 с двойна камера преоткрива възможностите за снимане със смартфон, давайки възможност на потребителите да улавят едновременно ярки цветове и удивителни черно-бели изображения.
Автор: