How low can you go?*
Ето, че дойде времето да се гмурнем максимално дълбоко в системата от подземия, разположени под света на Guild Wars. В този гайд няма да намерите прекалено специализирана информация, като например кой бос какви предмети дропи и какви билдове трябва да носите за всяка една от професиите в различните ситуации. Просто няма място, затова хардкор играчите едва ли ще го намерят за задоволително изчерпателен. В него ще откриете допълнително инфо за основните нововъведения в GW:EN, до колко влияят на геймплея и до колко са приложими в другите три части на играта.
И сам воинът е воин
Guild Wars: Eye of the North е “истински” ескпанжън и то основно PVE ориентиран. За това ще имате нужда от напълно развит герой на 20-то ниво (което се прави за 2 дни) и доста пълен списък с елитни и нормални умения (което вече е болка и иска бая разцъкване) в зависимост от това как предпочитате да играете. Играта МОЖЕ да бъде мината от-до на ниво на трудност Normal само с хенчове и герои. Това означава, че не е задължително да сте в гилдия или да търсите група за всяка мисия.
Въпреки че ще ви е доста по-лесно да се справите с някои от задачите, ако сте в кадърно парти (на някои места има нуждата да се носи предмет, което омазва тотално хенч контрола и бойните умения на произволен не магьоснически клас персонаж). Дори да имате хора, помислете дали да не вземете един герой Necro с Minion Master билд – досега не съм виждал човек, който да управлява по-добре от ИИ-то на NPC-тата магиите и уменията, свързани с немъртвите роби. Освен това поне половината, ако не и повече, от популацията на сървъра са дебили, използващи преписани готови билдове и повече пречат, отколкото да помагат.
Основно играх с Ranger-ката си, сменяйки три билда – interrupt/dеgen, Beast master – phisical dmg/degen/interrupt, и Mass dmg – Barrage/degen но почти не съм пипал конфигурацията от хенчове, която беше следната: Devona (тежка броня и голям чук за добри щети), Mhenlo (turbo heal), Zho (Broad head arrow interrupt – една от най-добрите) и лошия Lo Sha (тежък деген). Героите бяха произволен огнен еле (двата метеорита и бърн), произволно некро за ММ (26 lvl flesh golem) и произволен monk с protection/healing билд.
Общи съвети
В GWEN ще се изправите срещу няколко различни типа същества, като преобладават три големи групи в повечето подземия – това са немъртвите, огнените и ледените същества. Проучете предварително какво ви очаква (най-често самото име на dungeon-a или мисията подсказва) и подредете билда си по подходящия начин.
Много по-добра идея е да вземете Smithing Monk в дънджън с немъртви, отколкото още един елементалист например. При “ледените” чудовища колкото повече еле-та с fire билдове имате, толкова по-добре.
Основната заблуда е, че Water еле-та са най-доброто решение срещу огнените чудовища (Destroyer-и, elemental-и и тн), но това не е така. По принцип те са с високо ниво, което, комбинирано с не много високите щети на магиите, води до силно незадоволителен резултат. Цяла група от водни елета не може да се сравни с ефективността на две огнени елета, забиващи перманентно враговете на едно място с метеорити и пържейки ги с burn degen, докато останалите им изсипват Snow Storm на главите.
Задължително в битките с огнени гадове единият от monk-овете ви и поне още 2-ма играчи е добре да екипират Breath of the Great Dwarf – с него се гасят автоматично пламъците на цялата група и се лекуват поетите до момента щети, което прави сблъсъците с финалните босове доста по-лесни.
Умението Light of Deldrimor е перфектно за разправяне с немъртви – дори на пръв поглед невъзможно трудни битки стават изключително лесни ако 4-ма или повече от екипа ви го имат. Освен това, ако го използвате до повечето стартови шрайнове, ще получите подкрепата на джуджешки дух – NPC .
Всички сандъци в GWEN се водят Locked Chest независимо от нивото на трудност и се отключват с Lockpick. Рангът ви в титлите Treasure Hunter и Lucky подобряват с 2% шанса да запазите шперца, а не да го счупите при употреба. Шансът се изчислява за всяка отделна зона в зависимост от общото й ниво на трудност и дали играете в Normal или Hard режим.
Титлите
Четирите нови титли за фракции нямат само козметична употреба. Всички нови умения само за PVE използват ранга ви в дадена титла, вместо стандартната скил система. Тоест, качвайки рангове, е единственият начин да подобрите тези умения. В момента, в който покажете титлата, си се активира кореспондиращото й пасивно умение (подобно на Lightbringer титлата), даващо ви бонуси при определени условия. Максималният ранг, който можете да достигнете във всяка една титла, е 10 (Legendary), като в Normal mode можете да достигнете максимум осми ранг. От там нататък трябва да се гърчите в Hard.
Има няколко начина да увеличите титлата си:
а) Убивайки гадини. На всяко ниво има няколко resurrect shrine-a, които ви дават благословия. Когато я приемете, всяка убита гадина ще ви носи по една точка репутация.
– на всеки 25 убийства ще получите случаен бонус, ъпгрейд на благословията или бонус репутационни точки.
– ъпгрейдите добавят по една допълнителна точка за всяка убита гадина, така че ако имате Rank 4 от Dwarven Raider, ще получите общо 5 точки репутация на убийство.
– всеки бос дава допълнително точки репутация (50, 100, 150, 200, 300), в зависимост от избитите до момента гадини (над 250 убийства е най-добрият момент да тръгнете на лов на босове).
– сред бонус благословиите ще оцените най-много тези, удвояващи получената репутация за убийство (10 за нормална гадинка), което, комбинирано с Boss-bounty-то, може да ви донесе до 1000 точки за 1 бос.
– има няколко места, които са изключително удобни за фармене на репутация към дадена фракция.
– можете да получите допълнителни точки репутация от NPC-та до шрайновете, колкото повече гадини сте убили – толкова повече. Затова започнете да ги използвате поне след 100 убийства.
25-49 убийства = 20 бонус точки
50-99 убийства = 40 бонус точки
100-124 убийства = 60 бонус точки
125-149 убийства = 80 бонус точки
150+ убийства = 100 бонус точки
2) Предавайки томовете, записали приключенията ви. След като минете през даден дънджън или мисия и разполагате със съответната книга, постижението ви се записва в нея. Когато попълните половината или повече страници, можете да я предадете на NPC от една от четирите фракции за страшно experience, злато и reputation точки. Внимавайте, тъй като дори с тях не можете да вдигнете над 8-ми ранг репутация на Normal. И въпреки че можете да ги предадете по всяко време, е най-добре да го направите, едва когато сте ги попълнили изцяло – разликата в наградата между 80% и напълно запълнена книга е огромна (почти двойно).
3) Изпълнявайки куестове, мисии и преигравайки dungeon-и.
* Вече имаше един Double Rep weekend, в който всяка получена точка репутация (без тези от предаването на книгите) се удвояваше, сигурен съм, че ще има още подобни, както и различни събития, свързани с отделните фракции.
4) Най-високият ранг във всяка титла е 10, като праговете между ранговете са 1000, 4000, 8000, 16000, 26 000, 40 000, 56 000, 80 000, 110 000, 160 000. За нормална игра и употреба на съответните умения е добре да имате поне пети ранг (26 000).
5) Всички герои ще получат пасивното умение, давано от показваната титла, но хенчовете НЕ.
6) С получаването на 3, 4 и 5 ранг ще получите достъп до специалните крафтъри към дадена фракция.
Титлите са следните:
Име: Deldrimor
Пасивно умение: Stout-Hearted – всеки път, когато използвате умение срещу Destroyer (магии, специални удари), той поема от 6 до 15 щети, а вие сте излекувани за същото количество. За Destroyer се считат само гадините в GWEN, носещи в името си “Destroyer of…”
В случай че използвате умение за масово поразяване (Barrage, Tripple Chop) или оръжие, удрящо повече от един противник едновременно (коса), допълнителните щети се поемат само от целта, която сте маркирали в момента. Най-добре можете да се възползвате от бонуса с Mesmer с fast casting или interrupt Ranger с Needling Shot.
Описание: Това е титлата към джуджетата. Мисиите, свързани с тях, са по-малко, отколкото тези на останалите раси, но при всяко влизане в dungeon ще можете да получите благословия от техен шрайн, а повечето подземия разполагат с достатъчен асортимент от босове, за да дръпнете доста бързо в тази титла. Към титлата са вързани 14 умения, като куестовете за по-важните от тях ще получите от NPC-тата oт Battle Depths (намира се в зоната на Olafstead – долу вдясно).
Фарм на репутация: Двата най-лесни и бързи за фарминг дънджъна са Sepulchre of Dragrimmar и Secret Lair of the Snowmen (по 2 или 1к средно на рън за 10 минути, двойно за Hard Mode).
Име: Norn
Пасивно умение: Heart of the Norn – увеличава максималното ви здраве с +53 – 90 докато сте в Norn територия. Това са всички “заснежени” открити зони в GWEN. Това означава, че ако се намирате в някоя от Shiverpeaks териториите на Prophecies или в dungeon, няма да получите бонус към кръвта си.
Описание: Това е титлата към норните. Перфектна за всеки клас, тъй като всеки има нужда от допълнително кръв, независимо дали е в assassin в сърцето на битката или парагон. Особено добре се чувстват некротата, monk-овете и парагоните, жертващи кръвта си за някои умения. Към титлата има 12 умения (доста shout-owe), от които 3 елитни, сменящи билда ви с нов сет от допълнителни умения.
Фарм на репутация: Във всички земи на норните има шрайнове, от които да получите Norn Hunting Party благословията.
Име: Asura
Пасивно умение: Edification – увеличава максималната ви енергия с +5 – 15 точки, докато сте в Asura територии. Също като при Norn титлата отчитат се само GWEN териториите. От това пасивно умение най-голяма полза имат класовете с по-малко мана, които могат да комбинират повече “скъпи” умения. За елететата разликата е минимална.
Описание: Това е титлата към асурите. Към нея са прикачени 12 умения, които или призовават създания на ваша страна или прецакват магьосниците на враговете (доста месмерско в общи линии). Можете да призовете дори някой от елитните ви врагове от Prophecies – Mursaat.
Фарм на репутация: Зоната Magus Stone е първата ви опция за фармене на точки репутация, ако избиете всичко и поддържате различните бонус благословии върху себе си, можете да направите между 3 и 6к на едно влизане. Wind Rider-ите в нея са буквално “хартиени” и два рейнджъра с Barrage ги правят сами да си говорят. Другият вариант е да печелите Polymock игри.
Име: Ebon Vanguard
Пасивно умение: Rebel Yell – когато атакувате Charr, получавате +5-10 допълнителна броня, +30% до + 100% повече адреналин при всеки удар и 2 точки енергия, за всеки умрял Charr. Умението действа, срещу всички Charr, независимо дали сте в Prophecies или GWEN стига да ви носят точки опит, което е велико при Hard изиграването на някои зони от първата кампания.
Описание: Това е титлата, дадена ви от бегълците от Аскалон. Към нея има 12 умения, които в някои случаи дублират Assassin-овите, сред които има и три ward-a, които са много добър съпорт за цялата група. Тук е и най-могъщото blind умение – Sneak Attack, струващо само 5 енергия, регенериращо се за пет секунди и продължителност от 8 секунди, което го прави must have за всички и меле босове и дори битките от Norn Fighting tournament-a
Фарм на репутация: След като минете част от мисиите, ще имате опцията да опитомите Siege Devourer в Dalada Uplands, с който много лесно и бързо се прочиства зоната, както и съседната й – Sacnoth Valley, което е доста подобно на Junundu фарминга в Nightfall.
*англ. – колко ниско можеш да паднеш
Автор: Георги Панайотов