Gothic 3 – наръчник на младия герой

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 дек. 2006

Преди да влезете в света на Gothic 3, трябва да знаете няколко основни неща. Първо: това е игра, в която няма предварително начертан път, по който да минете. Второ: всяко решение, което вземете в нея, ще си има своите последствия – били те положителни или не. И трето: задължително я закърпете до най-новата версия. В момента това е 1.09. Без пач рискувате да се натъкнете на сериозни проблеми, които по всяка вероятност ще ви развалят удоволствието от нея. Но дори с него трябва да се въоръжите с много, много голямо търпение. Бъдете сигурни обаче, че няма да останете разочаровани, ако някак преглътнете всички технически проблеми.

Иначе с тази статия нямам намерение да ви казвам как да играете, просто ще ви дам ценни съвети и информация, които ще ви помогнат във вашето приключение.

I. Към бърлогата на Ксардас

Когато стигнете достатъчно високо ниво (да речем 30), така че да може да се справяте горе-долу безпроблемно със зверовете в Nordmar, е време да посетите и Ксардас. Или въобще когато сметнете за необходимо, че трябва. Но ако сте прекалено слаби, ще трябва да търчите покрай десетките същества, а те са доста по-силни от повечето противници в Myrtana или Varant. Само гледайте да не освободите прекалено много градове или да унищожите повечето бунтовнически лагери преди това, защото главният куест ще се прецака.

Та, тъмният маг е построил своята кула в североизточната част на варварските земи – на изток от Hammer Clan (тя е отбелязана като голяма червена точка на картата с гробниците на предците, която лидерът на Fire Clan ви дава). Най-лесният начин да отидете на гости на Ксардас (без да мамите чрез конзолата) е като за начало използвате прохода във Faring (след като спечелите доверието на ловците). Така ще се озовете в Nordmar. Впоследствие следвайте пътеките до Hammer Clan и когато стигнете до селището, имате две възможности. Или сами да се доберете до кулата, която, както вече стана дума, се намира на изток от селището (като се ориентирате по картата, показваща гробниците на предците), или като откриете ловеца на име Hanson. Неговата колиба е на югоизток от Hammer Clan (посока 4 часа) между две планини, разположена високо на едно плато. В дясно от пътя преди гробницата на Snorre (виж картата на гробниците на предците – мястото, отбелязано със стрелка). Дайте парче месо на животинчето му – един приятелски настроен вълк – и му кажете да ви отведе до Ксардас.

II. Редките умения и техните учители

1. Fighting skills
Paladin – при крал Робар, след като изберете Innos.
Regeneration – при крал Робар, след като изберете Innos; Кан – лидерът на орките.
Master of two blades – в Ishtar, но репутацията ви с хашишините трябва да е 75%.
Large weapons III – Hogar от Wolf Clan след дуела; Ugolf от Hammer Clan, след като му дадете 50 руда.
Orc slayer – Hogar във Wolf Clan след дуела; Kaelin във Fire Clan.

2. Hunting skills
Master archer – един от въстаниците в горната част на Nemora; в Silden при ловеца Falk, който се намира в колибата на хълма пред града; Candela близо до Okara.
Orc hunter – Chris – скиталецът при камъните на друидите между Ardea и Vengard, Candela близо до Okara.

3. Mage skills
Dark mage – Tizgar в Bakaresh.
Water mage – Saturas близо до Mora Sul.
Mana regeneration – Karrypto във Vengard; човекът в храма в Bakaresh (трябва да имате 75% репутация към града, за да влезете); Saturas.
Learn quickly – Sebastian, огненият маг в Reddock; Saturas близо до Mora Sul.
Staff fighting III – Shakyor, номадът, който стои до един лъв близо до Lago, до планините на запад от града; Ateras в лагера извън Bakaresh.

4. Thief skills
Impossible pickpocketing – Peer при фермата извън Trelis.
Pick impossible locks – Lares в Geldern.
Knock down – Lares в Geldern.
Murder – в Ishtar, трябва да имате 75% репутация с хашишините, за да влезете.

5. Alchemy skills
Make poison – алхимикът в Ben Erai. Но дори с пач v1.09, заради някакъв особено странен бъг това умение не може да бъде изучено – дори използването на конзолата няма да помогне. Така че на този етап не включвайте в сметките си правенето на отрова.
Poison blade – алхимикът в Ben Erai.
Make poison arrows – алхимикът в Ben Erai.

6. Misc skills
Acrobatics – Pavel в Silden (след като го ескортирате); избягалият затворник в Cape Dun, ако го съпроводите до ловеца.
Endurance of the wolf – Pavel в Silden (след като го ескортирате); Torn – друидът на север от Trelis (след като му помогнете с куест).
Weakness Resistance – Renwik в Geldern (след като му помогнете с куест).
Poison Resistance – Peratur в Geldern.
Resistance to heat – прокуденият от първия град във Varant, веднага щом му помогнете да избиете крадците в пещерата.
Resistance to cold – Lars, варваринът от Нордмар, веднага щом откупите свободата му.

7. Spells
Bless weapon, Meteor и Dominance – от храмовете на Innos, след като изберете този бог.
Summon lightning и Night to Day – от храмовете на Beliar, след като изберете този бог.
Hailstorm, Time bubble и Open locks – Saturas, след като унищожите петте божествени артефакта.

III. Дванадесетте огнени бокала (Fire Chalice)

– Cape Dun – в Ukrass, или изпълнете куеста, който иска от вас, за да ви даде бокала, или си го вземете със сила.
– Montera – един роб на име Bengerd има огнен бокал, но първо ще трябва да му помогнете с куеста на Bradley.
– Близо до Okara: Rakus, някогашен огнен маг, ще ви даде бокала си, ако му помогнете да прочисти пещерата, в която живее, от немъртви.
– Vengard – когато пристигнете за първи път в замъка, ще видите паладин на име Markus, той ще ви даде един бокал и ще ви помоли да го отнесете при Karrypto.
– Trelis – паладин на име Konrad ще ви даде един от бокалите
– Nemora – Treslott, огненият маг в подземната част на лагера. За да ви го даде, ще трябва да изпълните един негов куест.
– Geldern – в мината на града, в нейния най-тъмен тунел.
– Silden – в колибата на Zapotek.
– Край границата с Varant – у паладин на име Kurt, който се сдушил с един куп бандити. Убийте го и вземете бокала от трупа му. Това е част от куест, който може да получите от бившия му другар сред хълмовете преди прохода към пустинята.
– В покрайнините на Mora Sul – говорете с паладина Cruz (който се намира на североизток от града) и той ще ви даде куест да убиете един ранен Sandcrawler на северозапад от него близо до развалините. Бокалът е в стомаха звяра.
– Mora Sul – у търговец на име Masil. Помогнете му и той ще ви го даде.
– Манастирът – Milten ще ви даде бокала, без да иска от вас абсолютно нищо.

IV. Къде се намират петте божествени артефакта?

1. The Robe of Adanos – в храма на Al Shedim (между Mora Sul и Bakaresh).
2. The Ring of Adanos (+50 мана) – ще го откриете в една от гробниците на предците в Nordmar (карта за тях ще получите от лидера на Fire Clan).
3. The Ring of Adanos (+50 живот) – у демонът в Gotha.
4. The Amulet of Adanos: в Trelis, лидерът на орките, платете му 50 хил. или го убийте.
5. The Crown of Adanos – в храма на юг от Mora Sul.

Преди това обаче ще трябва да намерите ключовете за храмовете:

Петте ключа за храма на Al Shedim
1. Saturas има един.
2. Lester ще ви даде своя, ако убиете няколко орка.
3, 4 и 5 – в сандъци около храма. Картата, която Saturas ще ви даде, показва местоположението им.

Петте ключа за храма на Mora Sul
1. Лидерът на орките на храма има един.
2. Kirk – ловец на глави в кръчмата на Hector. След като ви каже, че един от ключовете е попаднал в ръцете на няколко пустинни бандита, ще ви предложи да ви отведе до тях. Съгласете. Ще се окаже, че той е измамник и иска да ви устрои засада. Победете го и вземете ключа от него.
3. Gonzales – шефът на Mora Sul.
4. Един от ключовете е в Yusuff – той се намира на североизток от Mora Sul, в компанията на пладина Cruz.
5. Ilja, един от търговците, ще ви даде своя ключ, стига да му обещаете, че когато отворите храма, ще му донесете ваза като подарък.

V. Телепортиращите камъни

1. Myrtana
Ardea – на масата срещу мястото, където играта започва.
Reddock – в южната пещера на въстаническата колония, убийте гоблините.
Cape Dun – в склада, откраднете го, докато оркът е навън
Montera – в изоставената къща, която се намира до дома на шефа на наемниците.
Gotha – един в сандъка на шефа на орките и един в самия град, при ковачницата.
Faring – в първата пещера в началото на града (срещу роба Rocko), в дъното на десния тунел.
Храмът на Vengard – в пещерите в Gotha.
Тронната зала на Vengard – от върховния огнен маг над тронната зала.
Okara – на камък близо до входа на колонията. Излезте от нея, завийте надясно и готово.
Silden – на север от града на камък, близо до каменния кръг; Grompel също има един.
Geldern – на камък край южния изход на града, до сандък; Mirzo също има един.
Trelis – в сандък зад олтара на Beliar (близо до югозападния вход на града).
Nemora – от дясно на източния вход (когато застанете срещу него), в сандък; Treslott, огненият маг в най-долната пещера, също има един.

2. Varant
Braga – търговецът край северния вход на града. Трябва да го пребиете, за да вземете телепортиращия камък, но това така или иначе е част от куест.
Ben Erai – един в най-горния тунел на мините и един на варела точно преди склона, водещ към мините.
Lago – на бунището близо до Rasul.
Ben Sala – около ковачницата.
Градът Bakaresh – близо до Silvio край западния вход.
Храмът на Bakaresh – в храма, в неговото подземие, във втората стая.
Mora Sul – на масата близо до Bandaro.
Ishtar – един, близо до главния вход на масата – той ще ви телепортира пред предните охранители; другият, който се намира в покоите на Zubens, до неговото легло, води към двореца – той обаче се пази от един хашишин и няма начин да се докопате до него без бой.

3. Nordmar
Wolf Clan – в дома на Ronar.
Hammer Clan – в ковачницата на Ingmar, откраднете го от пейката.
Fire Clan – в първия празен дом; в къщата на вожда.
Fire Monastery – в най-долното ниво на библиотеката, в заключен сандък от дясната страна на стълбите.
Кулата на Xardas – на първия етаж, няма как да го пропуснете.

Автор: Владимир Тодоров