Fabled Lands – Впечатления от демото

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

[game_info]


Преди известно време ви запознахме с любопитното предстоящо българско old-school, повествователно, тактическо open-world RPG заглавие Fabled Lands, дело на също така българското инди студио Prime Games, ситуирано в Пловдив и специализирано в това да пренася на малкия екран класически книги-игри.

В предишния материал ви разказахме накратно историята на книгите-игри. Запознахме ви в частност и с историята на поредицата Fabled Lands на титаните в жанра Дейв Морис и Джейми Томпсън, която е била вдъхновение за Виктор Атанасов от Prime Games и компания. А сега ще ви споделим и първите си впечатления, които събрахме играейки демо версията на играта по време на тазгодишния есенен „Steam Game Festival”.

Един бърз поглед

върху настройките ни показва опции за контрол на нивото на музиката и аудио ефектите, както и възможността за промяна на големината на текста и шрифта. Английският е единственият език, който демо версията поддържа, но очакваме и българска локализация когато Fabled Lands дебютира в началото на следващата година. Графични настройки също липсват. Нямаме информация дали това ще се запази и в пълната игра, но няма място за притеснение, тъй като Fabled Lands се очаква да върви на всякакви машини, а освен това изглежда и изключително добре, както ще се убедите малко по-късно.

Минималните изисквания са нещо от сорта на операционна система: Windows XP SP2 и нагоре. Процесор с тактова честота 1.5 GHz. Не е упоменато за колко ядра става въпрос, но мисля, че и едно ядро ще ви е достатъчно. Ще ви е необходима RAM памет около 4 GB, вградена видео карта с 1GB памет ще ви е предостатъчна, а след инсталация, играта ще заема не повече от 500 MB хардуерно пространство.

След като приключихме с техническата част, нека се отправим към панела за създаване на герои. В него ни очакват класовете Warrior, Mage, Priest, Rogue, Wayfarer и Troubadour. Всеки от тях има различни силни и слаби страни, които ще разнообразят геймплея, като ви накарат да избирате различен подход в различните ситуации, съобразен с добрите страни на герои ви. Например, трубадурът често ще ви измъква от неприятни ситуации със своята харизма, но във всички други аспекти уменията му куцат. Преди да създадете героя си и да се впуснете в приключение, ще можете също така да се запознаете с биографията му, да разгледате уникалните му стартови умения, а също така да изберете пола и да му дадете име. Впечатление прави също така, че бойните умения на героите са отделени от другите им способности и се определят от 3 фактора – нападение, защита и издръжливост. Както виждате моята трубадурка я няма никаква в защита, но за сметка на това издръжливостта ѝ е 9-ка.

Fabled Lands предлага и опцията „Ironman Mode”, за тези от вас, които обичат предизвикателствата. Избирайки нея, няма да имате възможност да записвате играта си ръчно и ще получите само един слот за сейф. Играта ви ще се записва автоматично, а когато загубите героя си, ще загубите и целия си прогрес.

Цъкаме върху „ Create” и сме готови да приключенстваме.

„Още на вратата“ ни посреща стена от текст. Не трябва да се плашите, защото четене на обемисти текстове е нещо, което ще правите през повечето си време, играейки Fabled Lands. Все пак играта е адаптация на известна поредица книги-игри. Но също така можете да очаквате множество приятни мигове в компанията на качествена фентъзи литература, тъй като историята е взета директно от книго-игровата поредица, а както по-горе споменах авторите ѝ определено знаят какво правят.

„Стената от текст“ върши добре своята работа – да ни вкара в атмосферата и да зададе тона на приключението. Започваме нашето пътешествие и попадаме на острова Sokara. Той е една много малка част от света на Fabled Lands, простиращ се отвъд страниците на 7 въздебелички книги-игри. Тук се развива и туториъла на играта, който има едничката мисия – да ни демонстрира механиките на играта и да ни зариби.

На пръв поглед Fabled Lands изглежда като най-обикновено RPG заглавие. Започвате да изследвате острова и приемате куестове от различни NPC-та. Редица опасности застават на пътя ви и сте принудени да вземате решения, които ще предопределят приключението ви. Tова което хваща окото още отначало е арт стилът. Той придава един доста приятен и изчистен вид на играта. Ръчно нарисуваните бекграунди са наслада за окото и улавят успешно автентичната атмосфера на света на Fabled Lands. Те придават едновременно приказна и носталгична нотка на приключението ви и добавят допълнителни щрихи към отлично изградения свят. Простотата им не отвлича вниманието ви от екшъна и геймплея. Анимациите също се вписват към семплия артистичен подход, но можеше да бъдат и малко по-раздвижени. Но стига толкова за опаковката. Всички знаем, че тя не е най-важното в едно RPG.

Геймплеят на Fabled Lands взаимства от най-добрите ролеви традиции, но също така се придържа строго към каноните на поредицата популярни книги-игри. Разбира се, от Prime Games са проявили творчество, пренасяйки всичките правила и игрални елементи в дигиталния свят и според мен са създали особено приятна за играене игра.

Механиката със заровете

Когато предстои да направите важен ход или да вземете съдбоносно решение в хода на играта, ще е необходимо да изпробвате късмета си „хвърляйки“ два зара. Това е игрален елемент добре познат на феновете на поредицата, а още повече на любителите на бордовите игри като цяло. За да обясня по-разбираемо, ще си послужа с пример.

Един от трите куеста, които ще трябва да завършите, за да напуснете острова Sokara и същевременно да „врътнете“ демото на Fabled Lands, ще ви отведе в Градът на Дърветата ( City of Trees), това на английски не звучеше толкова… ъъъ… дървено. Но за да откриете въпросния град, трябва да преминете през гората, а там се крият много неподозирани опасности. Вървейки, чувате шум, оглеждате се наоколо и виждате нещо да се спотайва в сенките. Страх не страх трябва да разузнаете (scouting), поне ако искате да продължите напред. Тук идва моментът когато от вас се изисква да направите своя ход в ситуацията, а за да бъде този ход успешен, трябва да хвърлите зарове, чийто сбор да бъде над определено число. В случая числото е десет (10), а шансът за успех е малко над 40%. Решавате да пробвате късмета си и хвърляте – две четворки. Няма място за паника, ходът ви е успешен, тъй като към резултата от заровете се прибавят и точките на героя ви, които той има в умението за разузнаване, в случая те са три (3).

8+3=11

Този пример може да се съотнесе към всяка друга игрова ситуация. Например, когато говорите със случайно NPC и се опитвате да го убедите в нещо, тогава при хвърлянето на зар значение има броя на точките „харизма“ на вашия герой. Ако искате да увеличите шансовете си за успех в дадена ситуация, освен точките от уменията на героя ви, може и да използвате така наречените „благословии“ ( blessings), които ще може да получите от месния шаман или жрица срещу съответното заплащане, разбира се. Те ще увеличат точките на героя ви спрямо дадено умение за определен период от време и така ситуации, в които преди не сте имали шанс ще ви се сторят като детска игра. Освен това може да използвате и предмети, с които да подобрите представянето на героя си в дадена област. Такива предмети ще намирате докато странствате из света на Fabled Lands, като награда след успешно извършена мисия, а освен това ще може и да си ги купувате от пазарищата на градовете, които ще посещавате. Уви, в демо версията пазарите не бяха активни и предметите нямаха цени, затова не мога да ви споделя впечатления, относно икономиката на играта. Освен пазарите, в градовете се помещават и други полезни места. Подслон, където да възстановите силите си срещу съответното заплащане, скривалище, където да складирате предметите си и други стандартни за RPG местенца.

Битките са другата основна част от Fabled Lands.

Те са походови и всяка схватка започва на разграфено посредством шестоъгълници бойно поле. Забравих да спомена, че вместо кръв, героят ви има определено количество издръжливост (stamina) която действа на същия принцип. Когато в битка получавате щети, съответно намалява количеството ви издръжливост, но издръжливост може да губите и при неуспешно хвърляне на заровете и дори когато се натъквате на неприятности, изследвайки картата на играта. Когато точките ви издръжливост станат равни на нула, играта за вас приключва и ще трябва да зареждате сейфове. Когато влизате в битка, под графата с издръжливостта, се появява и втора такава с екшън точки. Те са ви необходими, за да се придвижвате по бойното поле и за да използвате уменията си. Бойното поле е осеяно с най-различни препятствия, които ще затрудняват свободното ви движение по него. Разбира се, все пак може да ги „прескачате“, но това ще изисква допълнително количество екшън точки. Впечатление прави, че бойното поле е „тясно“. Размерите му са 4×7 шестоъгълничета и движението, както и маневрите ви спрямо опонентите са доста ограничени. Всичко това обаче прави битките строго тактически и най-малките грешки могат да ви костват победата. Уменията на героите, които бяха достъпни в демото на Fabled Lands са базови и се свеждат до атака, защитно умение и такова, което не позволява на съперниците ви да ви атакуват докато се движите. Освен това към тези трите се прибавят и специалните стартови умения на всеки от героите. За война те бяха – атака от разстояние, която хаби повече точки и тежка атака, за която трябва да изчакате един ход. За жалост демото на Fabled Lands свърши преди да успея да кача второ ниво на героя си и не можах да разгледам другите умения. Не успях също така да надзърна и в системата за вдигане на нива и да разбера какво точно може да подобрите по своя герой с всяко ново ниво. Остава ни само да се надяваме, че от Prime Games не са залитнали към автоматично level up-ване, каквато е модата напоследък. Разбираме че, играта не е типично RPG, но все пак.

В самия край

на демото успяваме да си купим малък кораб, да си наемем екипаж и да отплаваме от Sokara в посока запад. Корабоплаването е силно застъпено в света на Fabled Lands и ще е интересно да видим имплементирането му в геймплея на играта. Получаваме благодарствени слова от дивелъпърите и е време да сложим край на приключенстването си, поне до началото на 2021г. Слагаме край и на първите впечатления от демото на Fabled Lands.

Общо взето това са нещата, които успяхме да видим и чуем и които ни направиха впечатление докато играхме демото на Fabled Lands. Следим развитието на играта с интерес и се надяваме в най-скоро време да имаме още нова информация, която да можем да споделим с вас. Пожелаваме на момчетата от Prime Games успех с последните етапи на разработката и с доизкусуряването на играта. Дано да успеят да ни зарадват в уречения срок и дано това да бъде играта, която да ги изстреля в светлините на прожекторите.