Може би един от най-важните моменти в тази игра е личният ви избор. Oт него зависи ориентацията ви в света на Албион. Тази на добър герой, който помага на хората в беда, притежава перфектни обноски и голямо благородно сърце. Или тази на безчувствен, меркантилен килър, в чиято глава се върти единствено мисълта за шуртяща кръв и разпльокани вътрешности.
В този гаид ще се постарая да ви обясня какво трябва да правите, ако искате да станете тъмен герой с израснали на главата рога и какви действия трябва да предприемате, ако желаете да се превърнете в ангелоподобно, богопомазано същество. Освен това ще обърна внимание и на скритите сребърни ключове, които са ви нужни за отваряне на специалните сандъци, криещи различни предмети. И, разбира се, на начините, по които можем да отворим говорещите демонични врати, зад които се крият някои от легендарните оръжия.
Рогат демон или крилато ангелче?
Това е въпросът, който ще ви измъчва в началния стадии на играта. За да ви улесня при вземането на това решение, ще ви разкрия някои тънкости относно насочеността на героя ви. Ако според вас убийствата представляват единственият начин да постигнете мир и разбирателство, а не ги практикувате за развлечение, значи ще трябва да поемете по пътя на добрия герой. За да сте такъв, изпълнявайте само куестовете, в които вършите добри дела и помагате на хората. Перчете се редовно с трофеите си. Обличайте дрехи, подхождащи на благородните ви обноски, и редовно подарявайте цветя и бонбони на девойките. Също така гледайте да не кръшкате много на жена си и внимавайте какви прически и татуировки си правите. Ако спазите всичко, което ви казах, ще бъдете един добър герой, над главата на който ще се рее ореолче, постоянно напомнящо за вашата доброта.
При положение че едва-едва сте изтърпели последния абзац и ви се повръща от добрини, трябва да изпълнявате колкото се може повече куестове в комбина с бандитите. Избивайте всичко по пътя си – търговци, пазители на реда, други разбойници и всякакви други живи твари, които срещнете. Също така не пропускайте да влезете в храма на Аво и да разлеете кръвта на молещите се вътре. Ако искате рогата на главата ви да са още по-ясно изразени, се оженете и заведете съпругата си в тъмния горски храм, където я принесете в жертва. Задължително не пропускайте да се оригвате и да изпускате газове в присъствието на селяни и никога не помагайте на хората в беда. Това са съветите, които мога да ви дам, за да станете истински тъмен рицар.
Сребърни ключове
Колкото повече от тях откривате, толкова по-добре за вас и вашия герой. Благодарение на тях ще можете да отваряте сандъци, в които се крият полезни предмети и мощни оръжия. Така че не се бавете, а прочетете как и къде да откриете всичките тридесет на брой сребърни ключа.
• Lookout Point – огледайте се около статуята, намираща се в центъра на местността и ще забележите храсти, които можете да съсечете. Направете го и пред вас ще се открие малка пътечка, в края на която се крие първият сребърен ключ.
• Bowerstone South – близо до кръчмата ще намерите магазина за дрехи. Качете се на втория етаж и погледнете надясно. Там ще видите малка тераса, в чийто край се намира вторият сребърен ключ.
• Bowerstone South – изпълнете куеста, който ще получите от учителя в местното школо и ще получите поредния сребърен ключ. За целта ще трябва да съберете двадесет и пет определени книги, които да дарите на училището.
• Fisher Creek – замъкнете се зад постройките в северната част на местността и пуснете въдицата при вълничките.
• Fisher Creek – изпълнете куеста със съревнованието по риболов и ще получите сребърен ключ.
• Guild Woods – приближете се до водния басейн и се огледайте внимателно. Видите ли балончета, хвърлете въдицата и извадете поредния скъпоценен ключ.
• Greatwood Lake – погледнете картата на местността и в северния й край ще забележите лека отбивка, водеща до началото на счупен мост. Там се намира поредният ключ.
• Orchard Farm – отидете на кея, който се намира в горния край на картата, и заложете въдицата при вълничките.
• Rose Cottage – от лявата страна на къщата на старицата, изгубила сина си, има засадени цветя, които оформят кръг. Извадете лопатата, запрегнете ръкави и изровете ключа, който е заровен там.
• Hobbe Cave – ситуацията тук е подобна на тази с кръга от рози при миналия ключ. Разликата е, че този път ще търсите кръг от гъби, който ще намерите в близост до нимфата, пленила малкото момче, което старицата от Rose Cottage търсеше.
• Darkwood Lake – нахлуйте в областта и избийте всички противници. След това я обходете внимателно и се оглеждайте за продълговат, светъл камък с дупка в горната си част. След като го намерите, ви остава само да извадите лъка си и да запратите една стрела в отвора, зейнал в горната част на скалата.
• Ancient Cullis – отървете се от досадните противници, след което намерете мостчето, извадете въдицата и измъкнете от водата поредния сребърен ключ сред вълничките.
• Grey House – като минавате покрай говорещата врата, се загледайте във водата. Отново ще видите вълнички и мехурчета – извадете въдицата и хвърлете кукичката във водата.
• Oakvale – открийте гробището и се огледайте за висока статуя. Приближете се до нея и копайте, докато не извадите ключ.
• Oakvale – изпълнете куеста, в който трябва да разкарате призрака на мъртвия моряк, за да може да се проведе състезанието по ритане на кокошки. След което го спечелете.
• Twinblade’s Camp – в южната част на областта има малко закътано местенце, в което ще намерите едно ковчеже, а срещу него – няколко бурета, които можете да счупите. Копайте между въпросното сандъче и буретата и ще откриете сребърен ключ.
• Witchwood Stones – срещу говорещата врата има малко езерце. Пуснете въдицата в него и попълнете колекцията си от сребърни ключове.
• Witchwood Lake – потърсете статуята, която е обвита в червена светлина и копайте точно пред нея.
• Knothole Glade – потърсете двете къщи в най-южната част на областта. Между тях има кръг от зелени растения. Използвайте лопатата.
• Windmill Hill – копайте в кръга от цветя, който се намира в близост до западната къща.
• Windmill Hill – развъртете лопатата в кръга от цветя, намиращ се в близост до вятърната мелница в източната част от областта.
• Headsman’s Hill – използвайте въдицата си в езерцето, където има вълнички. Правете всичко това по време на куеста Mayor’s Invitation.
• Bowerstone Manor – претърсете леглото на лейди Грей.
• Lychfield Graveyard – хвърлете въдицата в езерцето, намиращо се до къщата на гробаря.
• Lychfield Graveyard – претърсете гроба на Кати Стътър.
• Lychfield Graveyard – претърсете внимателно средната крипта. Там се крие поредният сребърен ключ.
• Cliffside Path – копайте по средата на кръга от гъби, намиращ се в северния край на областта.
• Hook Coast – претърсете в кабинета, намиращ се във фара.
• The Lost Bay – копайте в гроба на Bayhouse Keepers, разположен близо до западния бряг.
• Necropolis – половете риба в близост до последната говореща врата и намерете тридесетия сребърен ключ.
Демоничните говорещи врати
се разделят на два вида. Едните са обвързани с определени куестове, а другите просто крият богатства и ценни предмети. Смятам, че първите са от по-голямо значение. Затова ще започна с тях.
• Witchwood Stones – щом пристигнете в местността, говорете с вратата и след това отидете при каменните блокове, намиращи се в северозападната част на областта. Ударете ги в следната последователност – H, I, T, S – и вратата ще се отвори.
• Headsman’s Hill – ще можете да отворите тази демоничната врата, при положение че решите да се ожените за лейди Грей.
• Lychfield Graveyard – ако искате да разберете какво има зад тази врата, трябва да съберете частите от бронята на Ностро, скрити в тази област. За целта ще ви се наложи да копаете, хвърляте въдица и търсите много усилено.
• Lookout Point – една от последните “задължителни” демонични врати. Ще може да минете през нея едва тогава, когато победите Джак (и вземете меча Avo’s Tear). Това е единственото условие.
Дотук ставаше въпрос за демонични врати, обвързани с куестове. Дали ще искате да отворите следващите, зависи само от вас. Имайте предвид обаче, че зад повечето от тях се крият могъщи предмети.
• Heroes’ Guild – това е първата врата, която ще срещнете във вашето приключение. За да я отворите, използвайте лампата, която носите със себе си.
• Greatwood Gorge – ако сте достатъчно големи гадове, няма да имате проблем с отварянето на тази врата. Но ако сте добрички, трябва или да извършите брутално убийство пред нея, или просто да изядете десет хрупкави пилета, което също се води за зло дело.
• Greatwood Caves – за да попаднете зад тази врата, трябва вашето combat multiplier умение да е на достатъчно високо ниво (14+), така че се захващайте на работа.
• Darkwood Marshes – за да склоните вратата да се отвори, ще ви се наложи да се преборите с охраната й, която се състои от дребни, но кръвожадни пазители.
• Barrow Fields – единственото условие, което трябва да изпълните, е да напълнеете. Купете много бири, бутчета и други калорични храни и натъпчете героя си до откат.
• Knothole Glade – за да минете през тази врата, трябва да сте достатъчно опитни стрелци и да я фраснете със стрела в мутрата.
• Grey House – за да отворите тази врата, трябва да сте сключили брак с лейди Грей. Ако имате такъв, тя ще помоли вратата да се отвори и всичко ще е ОК.
• Rose Cottage – тази врата се чувства адски самотна и иска някой да я обича. Един ваш мил жест от сорта на малък подарък (роза, парфюм…) ще свърши перфектна работа.
• Abandoned Road – за да отворите тази врата, трябва да притежавате пълните комплекти Bright Plate Armor, Dark Will Armor и Bandit Armor. Облечете ги в същата последователност и говорете с вратата всеки път, когато се пременяте. Накрая тя ще се отвори.
• Darkwood Bordello – в тази врата можете да влезете, само ако сте имали повече от десет полови контакта, в противен случай тя ще ви нарече неопитен и ще ви се изсмее в лицето. Ако не сте толкова оборотен, не се притеснявайте, защото точно до нея се намира публичният дом, където срещу определено заплащане ще поправите проблема с вашата частична или пълна “девственост”.
• Necropolis – за да влезете в последната демонична врата, ще трябва да се сбогувате с всичките си сребърни ключове, защото тя е изключително натъжена от факта, че е врата, а не сребърно ковчеже, каквото винаги е искала да бъде.
Легендарните оръжия
в компютърната версия на Fable са дванадесет на брой. Поради голямото количество информация, която искам да ви предам относно играта, ще се наложи да ви кажа само няколко думи за тях. Някои се намират зад демоничните врати, а останалите са разпръснати из света на Алвион и съм сигурен, че ще ги откриете без проблем в процеса на игра. Ако пък решите да убиете сестра си в края на основната кампания, ще получите още едно от тях – Swords of Aeons.
Докато все още сме на тази тема, искам да ви светна и за едно доста нестандартно оръжие – тиган. Да, точно така – истински кухненски тиган за пържене. Ще го откриете тогава, когато намерите шест скрити хартийки – treasure clues.
1. Получавате я от благодарната сестра в края на куеста Bounty Hunter, който е второстепенен и се получава в гилдията, преди да спасите Scarlet Robe.
2. Изпълнете куеста The Lost Trader – той е второстепенен, получава се също в гилдията.
3. Отстранете всички наемни убийци, които искат да ви отмъстят затова, че сте убили Twinblade. Ще ви нападнат пред Knothole Glade, в средата на Prison Path, край магическия камък в Witchwood Cullis Gate, при мелницата в Windmill Hill и накрая – в Hook Coast.
4. Спечелете състезанието по стрелба с лък в Knothole Glade.
5. Отворете сандъка в Orchard Farm.
6. Копайте зад мелницата в Windmill Hill.
Да се сражавате с тиган е наистина фън. Само това мога да ви кажа.
Три вида опит
Експириънсът е разделен на три групи. В зависимост от това с какъв вид атака отстраните противник, ще получавате различен вид. Например ако изпържите някой със светкавица, ще качите малко точки към опита ви с магиите. Ако извадите нечие око със стрела, ще покачите точки в сферата на ловкостта, а ако съсечете безпощадно противник с меч, ще прибавите експириънс към меле опита.
Автор: Асен Георгиев