E3 2009: Splinter Cell: Conviction

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Първоначално поредната част от приключенията на агента Сам Фишър Splinter Cell: Conviction бе обявена преди повече от две години. Играта определено се забави доста и малкото налична информация накара някои фенове дори да се притесняват за нейното излизане. На своята конференция за откриването на тазгодишното E3 обаче Ubisoft пуснаха както трейлър, така и видео с реален геймплей и по този начин запуши устата на всички критици и неверници. Splinter Cell: Conviction ще излезе и ще пренесе серията в съвсем ново измерение както като история, така и като геймплей.

Този път историята има значение

Ако си мислите, че сюжетът на Double Agent беше тежък, то Сonviction определено ще качи летвата. Сега Сам Фишър е по-самотен от всякога, няма подкрепата на своята агенция, нито дори на семейството си – както си спомняте, дъщеря му загива в Double Agent при инцидент – и ще трябва да разплете поредица от загадки, за да разбере какво всъщност се случва около него.

Противно на репутацията на Том Кланси като автор на бестселъри, игрите носещи неговото име никога не са се отличавали с особена история. В най-добрия случай тя е оставала на втори план, далеч зад динамичния геймплей. Conviction ще се опита да промени това като внесе силен емоционален заряд и изправи Сам срещу конспирацията, отнела живота на дъщеря му и заплашваща другите му близки.

Новостите по геймплея

Традиционно игрите от поредицата Splinter Cell се отличават с всички характеристики на стелт жанра: промъкване в сенките, понякога чак досадно дебнене и премахване на враговете без много шум. От показания от Ubisoft материал обаче ясно личи, че Splinter Cell: Conviction ще бъде изградена на по-различна основа. Всъщност някои от промените в сравнение с предходните заглавия от поредицата са толкова сериозни, че изглежда само главната концепция се е запазила. Изглежда дългото време, през което играта е престояла в студиото, е донесло до качествени изменения в геймплея.

Най-голямото нововъведение е т.нар. “Mark and execute” механика, която позволява на Сам да набелязва предварително своите цели. Те могат да бъдат както врагове, така и различни предмети, например прожектор с издайнически сноп светлина. Сам може да набележи една или няколко цели в зависимост от оръжието, което има. Представете си например, че сте пред стая с един противник, който внимателно наблюдава входа, осветяван от лампа. В такъв случай може да маркирате първо лампата, след това врага и ако всичко е наред – т.е. и двата обекта са в полезрението на Фишър и обхвата на оръжието му – той ще счупи лампата, след което ще използва прикритието на тъмнината, за да стреля по противника.

Друга новост

е т.нар. последна известна позиция, която чрез бял силует на екрана изобразява мястото, където врагът е видял Сам за последно. Знаейки това, Фишър може да го използва като свое предимство и да издебне противника отзад. Тогава в действие влиза ръкопашната система за бой, която е много по-развита от предните игри. Този път Фишър ще чупи ръце и глави по много ефектен начин. Макар и да не може да изберете крайния завършек на атаката, има възможност да направлявате ударите на Сам като натискате съответните клавиши. Освен да отстранявате противниците си, може и да ги разпитвате чрез система и грубост, която ни е позната от The Punisher. А какво ще кажете за ситуация, при която изхвърляте врага през прозореца, а след това скачате след него през счупеното стъкло? И това е предвидено в играта, а от Ubisoft твърдят, че голяма част от бойните движения още предстоят да бъдат добавени.

Решението да забавят Splinter Cell: Conviction вероятно е коствало доста вътрешни терзания и нерви на Ubisoft, без дори да броим критиката на милиони фенове. След показаното на Е3 обаче изглежда, че това е било по-доброто решение. Като уважаваща себе си компания, която предлага поредното заглавие от популярна поредица, Ubisoft имат всички основания да задържат играта, докато успеят да претворят на практика всичките си идеи по сюжета и геймплея. Splinter Cell: Conviction далеч няма да е единственото хитово заглавие тази есен – или зима – но със сигурност е едно от най-очакваните.

 

Автор: Иво Цеков