
Един разговор със Стив Гибсън – вицепрезидент на отдел маркетинг в Gearbox – относно бъдещето на Duke Nukem Forever. Колко от работата, свършена от 3D Realms, ще остане във финалната игра, ще има ли съдържание с лепенка 18+ и дали проблематичното минало на шутъра ще окаже влияние на продажбите?
/По материали от IncGamers/
– Как точно Gearbox реши да се ангажира с Duke Nukem Forever?
– Имаше няколко основни стъпки. Първо, реагирахме на емоционално ниво – „Еха, това тук е наистина добро, искаме ли да поемем проекта?” Знаехме, че сме единственото студио, което би могло да се ангажира с Duke заради отношенията ни с 2K покрай Borderlands и събитията с 3D Realms. Въпреки това обаче нямаше как да не се запитаме дали наистина искаме да скочим на разнебитен 10-годишен влак.
Разгледахме играта – вече я бяхме виждали няколко пъти, но този път трябваше да й отделим по-сериозно внимание, да хвърлим един технически поглед към нея. Нашите инженери се ангажираха със задачата. Те трябваше да решат дали все още искаме да се захванем с нея и въобще – дали е възможно. Оказа се, че технически е възможно да поемем Duke Nukem Forever. Това ни помогна да се почувстваме малко по-комфортно в емоционално отношение.
Впоследствие и други хора разцъкаха играта, като тяхната реакция бе „човече, има страхотни неща в нея, а и технически можем да я изправим на крака”. Така първоначалните трудности и колебания се бяха изпарили. Осъзнахме, че именно ние можем да сме студиото, което реално да реализира тази мечта, да сме последното мъничко звено, което да докара проекта до финален стадий.
– Казвате, че вие сте последното мъничко зведно, което да докара проекта до финален стадий. Колко от създаденото от 3D Realms съдържание ще остане в крайния вариант на играта?
– Доста голяма част от него. Когато поехме играта, тя бе в относително добро състояние. Да, тук-таме имаше непоследователност в съдържанието и ритъма на игра, нямаше мултиплейър, частта за PlayStation 3 и Xbox 360 трябваше да се преработва… Но самата игра – визията за нея – това е визията на 3D Realms.
– В такъв случай историята ще бъде същата, така ли?
– Да, историята ще е същата. Е, историята… всъщност (смее се). За каква история говорим? Да – събрахме 14 сценаристи, те мислеха 3 месеца нон стоп и в крайна сметка решиха, че ще ви се наложи да спасите света за пореден път.
– Страхотно е да играем на заглавие, в което ще избиваме извънземни, без да се налага да влизаме в ролята на космически пехотинец…
– Да, а и при нас цялата тази глупава емоционалност напълно отсъства.
– Дори от демото стана ясно, че в играта ще има доста съдържание, предназначено за възрастни. Притеснявате ли се, че организациите, поставящи рейтинг на игрите, и пресата ще ви разпънат на кръст?
– Организациите, поставящи рейтинги, ще бъдат вечно притеснени. Както знаете, една игра се оценява на базата на няколко категории – графично насилие, частична разголеност и т.н. Има и още една, наречена „хумор за възрастни”. Според мен Duke Nukem Forever ще бъде определена именно като такава. Така или иначе няма да имаме кой знае какви проблеми, достатъчно е да минем през всички фази от оценяването.
Общо взето не се притесняваме. Тази мисъл е минавала през акъла ни, но ако пресата напише „ей, тази игра е твърде груба за вашите деца!”… Е, тя все пак e с рейтинг „M“. Вероятно сте го осъзнали още в първите мигове, прекарани с нея.
В САЩ трябва да сте поне 17-годишни, за да можете да я играете. За наше щастие, по отношение на техническите и политическите проблеми при пускането на пазара на подобно нещо е, че нашият издател вече има опит с Grand Theft Auto. Той най-добре знае какво се прави в подобни ситуации. Мисля, че всичко ще е наред.
– Дали изключително дългото, публично и проблематично минало на Duke Nukem Forever ще помогне при продажбите на играта? В това отношение тя вече има наистина легендарен статут.
– От бизнес гледна точка със сигурност ще заинтригува хората. Поне на това разчитаме. По всичко личи, че ще стане именно така. В началото обаче не бяхме съвсем сигурни. Спомняте ли си филма „Змии на борда”? Всички говориха за него, всички обясняваха колко бил смешен. Накрая обаче никой не отиде да го гледа. Нямаше как да не се запитаме – „Човече, да не сме като „Змии на борда?”“ По време на PAX обаче стана ясно, че не сме. Изложението показа, че хората са готови да чакат и 5 часа на опашка заради играта.
В момента единственото нещо, върху което сме се съсредоточили, е завършването на играта. В началото си мислехме „колко тъпи парчета ще бъдем, ако не свършим добра работа”. Сега обаче сме по-уверени.
Вижте Red Dead Redemption или филма „Аватар” – и в двата случая бе необходимо адски много време, за да бъдат завършени. Хората обаче ги харесаха. Сега те не обсъждат колко години е била разработвана Red Dead или пък колко дълго е сниман „Аватар”. При „Воден свят” обаче нещата не стоят по този начин.
Да, ние смятаме, че ако хората не харесат играта, те ще я запомнят с дългогодишната й разработка. Но ако (и когато) геймърите я обикнат, това вече няма да има значение, ще бъде напълно забравено.
– Кое според вас прави марката Duke Nukem толкова привлекателна?
Убедени сме, че се намираме в уникална позиция – няма друг персонаж като Дюк Нюкъм в света на видео игрите. Ако погледнете към Gears of War, Call of Duty и Halo, ще видите, че всички тамошни герои са сериозни пичове. Дюк обаче е на мнението, че е „Аз съм просто един badass, обичам да взривявам неща и да гледам цици!” Уникален е.
Представете как средностатистическият геймър се чуди какво да си купи. Може да си вземе само три игри, като се колебае между Halo, Call of Duty, Civilization, Red Dead и Duke. Според вас той вероятно ще избере онези, които са тематично сходни. Ние обаче сме убедени, че Duke се отличава от всички останали и ако геймърът иска разнообразие, той ще избере Duke като една от трите възможни игри именно поради тази причина.
Кажете ми само колко игри според вас започват със сцена, в която две жени правят свирка на главния герой?
Автор: Владимир Тодоров