SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Ретро чар, пиксели и демони – средновековното приключение Dragon Is Dead започва с увереност, очаровайки със своята простота. Този ретро пиксел roguelite доказва, че на една игра не са й нужни модерни графики, за да бъде увлекателна. В духа на Blasphemous, Dragon Is Dead предлага мрачно, ретро пътешествие, сурово и без излишни украси.

Играта е като тъмна версия на Super Mario, в която си безсмъртен воин, изпратен да спаси града от зли сили. Визуално, играта впечатлява – всяка зона има свой облик и настроение, придаващи усещане за мрачната естетика на света. Атмосферата съчетава класическо пикселно приключение с модерни бойни механики и система на умения, а музиката умело подсилва героичния тон.

Уменията са сърцето на играта и са организирани около три елемента: Огън, Лед и Мълния. В началото полезни са Sword of Fire, Mana Sword of Fire, Lightning Rush и Frost Arrow, а с напредването се отключват специализирани умения, добавящи защитни щитове, магически бариери и комбо удари. Контролите са доста прецизни, а бойната механика е плавна и задоволителна, подходяща и за неопитни играчи.

Интересен детайл е възможността за избор между трима герои – Spellblade, Berserker и Hunter, всеки с различен стил на игра, като след всяка смърт играчът се връща в началото, но запазва руни и предмети, които насърчават експериментиране и усъвършенстване. Инвестицията в екипировка често е решаваща за срещите с босовете, които са разнообразни и изискват различна тактика и внимателно използване на уменията. По пътя се срещат също така серия от мини-босове, които добавят допълнително предизвикателство към геймплея.

Ретро визията и простата концепция на играта могат да бъдат измамни, тъй като под тях се крие изненадваща дълбочина. Взаимодействието с NPC-тата и вградената карта с локации създават усещане за добре изграден свят. Основните съюзници в града – Липа, търговецът на предмети, Готвачът, приготвящ храна за възстановяване на здравето, и Жрицата, която предлага лечение и съвети – значително допринасят за оживяването му.

Писането обаче не е най-силната страна на играта – диалозите са банални и излишно дълги, което нарушава ритъма и прави взаимодействието с героите по-скоро досадно.

Въпреки приключенския дух, на някои играта може да им се стори донякъде еднообразна и ограничена. По пътя няма изненади, всичко е доста линейно и изпада в повторения. Освен ако не получим значителни актуализации от страна на разработчиците, Dragon is Dead ще си остане по-скоро еднократно приключение. 

При всички случаи, играта e увлекателна и забавна, с ретро чар, страхотна анимация и изненадваща дълбочина, която феновете на жанра ще оценят. Аз лично й се насладих.

Оценка според PC Mania 4 от 6.