Dirt Track Racing – Sprint Cars

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 23 дек. 2000

Какво ли не измислят шантавите американци, за да се позабавляват… Всякакви откачени спортове, които са непонятни за жителите на Стария континент, стават свръхпопулярни отвъд Атлантика. Аз лично не проумявам какво толкова интересно има в това да гледаш как върволица от автомобили с необикновен дизайн се гонят по КРЪГЛА (!) писта. Всъщност този термин не е точен, понеже става въпрос не за някое скоростно трасе, а за бабунест неасфалтиран път.

Точно за такива състезания става дума в Dirt Track Racing – Sprint Cars на фирмата Ratbag. Е, какво пък? Сто на сто е по-интересно да седиш зад волана на такава кола, отколкото да си обикновен зяпач, който набива мазни хамбургери на безопасна дистанция зад мантинелата. Разбира се, повечето от нас вероятно ще трябва да се задоволят само с клавиатурата, джойстика или в най-добрия случай със своя force feedback-волан…

Режимите на игра са два: Quick Race и Career. На първия няма да се спирам. Той е за тези, които искат да направят само няколко кръгчета без да задълбават. Кариерата е за онези, които желаят да прекарат повече време с играта и се интересуват от детайлите.

За да започна отначало, първо ще кажа няколко думи за колите. На стартовата линия на вашата кариера имате 10 500 гроша, а най-евтиното возило струва 9000. То е и единственото, което може да си позволите засега. Докато съберете повечко “гущери”, можете само да си плакнете очите с по-добрите модели. Все пак ви е позволeно да променяте скина на колата според своя вкус.

Дизайнът на четириколесните машинки наистина e особен

Въпреки че не разбирам много от превозни средства, ми се струва, че те едва ли биха били практични за масова употреба. Ако пък случайно знаете повече от мен за автомобилостроенето (което е много вероятно), ще имате възможността да правите десетки настройки по количката си. Ще трябва да контролирате твърдостта на гумите, ще можете да определяте ъглите на спойлерите и още куп други неща. И понеже, както казах, съм доста неграмотен по въпроса, ще прескоча тази част, за да не изръся някоя глупост :-).

След като се справите с това, идва ред и на най-важното – изборът на серия, в която да се състезавате. Ще трябва да се съобразите с възможностите си (и с качествата на чудесията, която ще ви вози). В зависимост от наградния фонд нараства и трудността. Уточнявам, че всяка серия се състои от няколко състезания, които включват тренировки, квалификации и още най-много две надпревари (в зависимост от вашето представяне). Всяко следващо надбягване е на нова писта като те са общо трийсет на брой и са пръснати из различните щати. Във всички случаи пистата с най-сложна форма е D-образната. Самите състезания не са кой знае каква философия като се има предвид, че завивате само наляво. Рефлексите няма да са ви от голяма полза.

По-скоро ви трябва интуиция

как да подавате газ, така че колата да се движи по идеалната крива с максимална скорост. Доста обаче може да се поспори коя всъщност е тази крива. Степените на трудност са три като има опция, която определя здравината на возилото ви. Ако искате да минавате през опонентите си като валяк, ще трябва да изключите чупливостта или да промените стила си на каране.

Играта е добре оформена без графиката и звука да впечатляват с нещо специално. Интересно е, че така и не успях да натроша колата си на части. Обикновено щом тя се повреди, съдията вдига черния флаг и край. Може пък да не съм опитвал достатъчно. Във всеки случай е хубаво да знаеш, че чарковете на колата ти могат да се разхвърчат на различни посоки… Но не ми се връзвайте много на песимистичните разсъждения :-)). Преценете сами за себе си дали Dirt Track Racing ви допада.

Автор: Павел Панков