Diablo III не е това, което очаквах

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Не знам, може би има нещо общо с факта, че се наложи да чакам 12 години за тази прословута трета част и очакванията ми бяха прекалено високи. Diablo III обаче ме разочарова жестоко. Дори не знам откъде да започна…

Постоянната интернет връзка

Макар и да разбирам причината, поради която Blizzard наложиха подобна мярка, тя се отразява изключително неприятно върху някои геймъри. Включително на мен самия. Не съм най-големият фен на коопа и когато пътувам, обичам да разцъквам на лаптопа си някоя и друга игра. Сам, в автобуса, в хотелската стая, където и да е. Wi-Fi мрежите в страната ни обаче не са толкова добре развити, колкото човек би искал, и това, съответно, прави играта на Diablo III, дори в сингълплейър, на практика невъзможна.

Визия

Ако исках World of WarCraft-подобна визия, щях да си играя на… еми World of WarCraft. Имам чувството, че от WarCraft III насам Blizzard просто не може да се измъкне от анимационно-подобното излъчване в игрите си. Вижте WoW, дори StarCraft II. А сега и Diablo III. В последния случай обаче това е напълно недопустимо, поне за мен. Тъмно фентъзи, представено като шарен комикс. Не, мерси.

А колко по-яко щеше да бъде, ако Diablo III беше пропита с мрак, зло, кръв, жестокост… Някой в Blizzard обаче сигурно се е почесал по главата и е казал. „Ама чакайте, така няма да достигнем максимална аудитория, дайте да заложим на сигурното и да я направим като WoW“.

Трудна ли? Моля?

На normal Diablo III не представлява никакво предизвикателство. Окей, това може да се преживее. Но на следващите трудности това също не се променя кой знае колко, въпреки всички обещания, хвърлени от авторите.

Прост геймплей – нищо ново под слънцето

Diablo никога не е била хардкор ролева игра, това го знае всеки. Вижте обаче нивото на надграждане, което бе постигнато от първа към втора част. Огромно! Сега сравнете 2 с 3. Усещате ли разликата? Играта не само, че не е направила почти нито една крачка напред, напротив – върнала се е дори назад и е опростена максимално. На практика в този си вид тя е напълно подходяща и за конзолните геймъри и техния афинитет към семплите и незатормозяващи заглавия (очевидно това е бил планът на Blizzard още от самото начало).

Да, в III има някои яки идеи, като комбинацията от умения и руни и разрушаващата се околна среда, но като цяло плячката не впечатлява с нищо, а кустомизацията на предметите и героите е под всякаква критика. Дори Horadric Cube го няма! А той беше може би най-якото нещо в двойката. Добре поне, че са запазили сокетите.

Историята

Може би най-слабият аспект от играта. По-предсказуема не можеше да бъде. Неоригинална, неувлекателна, невпечатляваща. Съжалявам, но за толкова много време човек би предположил, че Blizzard ще измисли по-оригинален начин да поднесе вечната битка между ангелите и демоните в Светилището. А колко по-яко щеше да бъде, ако всъщност в центъра на всички злини този път не бе застанал някой паднал/побъркал се ангел…

Акуционът пък дори няма да го коментирам. Мен лично не ме засяга – който иска, да си фарми и да продава герои, злато и предмети за истински или виртуални пари колкото душа му иска. (И, разбира се, да пълни по този начин гушата на Blizzard). Да му мислят онези, които смятат да играят PvP режима, който кой знае кога ще бъде добавен…

И така… Който иска, нека си превърта Diablo III като робот отново и отново. За мен това е пълна загуба на време. Ако и вие мислите като мен, дръжте под око заглавието Path of Exile – екшън-ролева игра, която пасва много повече на нуждите на истинския Diablo II-фанатик.

Автор: Петър Йорданов