Неизбежното се случи. На 28 юни Blizzard разкриха, че от няколко години насам работят усилено върху Diablo III. Ако сте сред хардкор феновете, сигурно вече се гърчите от кеф. Ако никога не сте докосвали този феномен, вероятно се чудите защо всички са изтрещели толкова и постоянно говорят за крави и Ада. Без значение към коя категория спадате обаче, това е Играта. С главно И.
Ето какво знаем за нея до момента…
Един от най-сериозно пазените в тайна аспекти от Diablo III е историята. Blizzard не пожелаха да разкрият почти никакви подробности по темата, освен че действието в новата част ще се развива двадесет години след събитията в Lord of Destruction. Старият разказвач Декард Кейн ще се завърне като в началото на играта той ще бъде убеден, че
демоничната орда на горящия Ад възнамерява да нападне Светилището
Светът на смъртните отчаяно ще търси начин да спре инвазията и по всяка вероятност ще си сътрудничи с вашия герой, за да изпълни целта си. За съжаление обаче по-голямата част от населението на света, травматизирано от събитията в предишните игри, се опитва да загърби миналото и мнозина вече са си повярвали, че демоните, които до преди двадесет години са бродили из техните градове, са просто мит.
Знае се също така, че Тириел – архангелът, който помагаше на хората против волята на ангелското войнство на небесния Рай – ще играе ключова роля в историята на Diablo III. Но каква точно, все още не е ясно. Какво се е случило с него след унищожаването на Световния камък? Дали е наказан заради своите действия? Отново ли ще бъде на наша страна? Само времето ще покаже…
Как обаче Blizzard оправдават появата на още една Diablo игра, при положение че в края на предишната част убихме и Диабло, и Мефисто, и Баал. Те твърдят, че всичко представлява „една много комплексна верига от събития” и обещават, че историята ще бъде много, много интересна. Що се отнася до новите архизлодеи, срещу които ще се изправим, ни бе намекнато, че във вселената на Diablo съществуват седем лорда на Ада… И при положение, че вече трима от тях са мъртви, можем да предположим, че останалите четири ще ни очакват в Diablo III…
Така или иначе – осем години след появата на Diablo II –
третата част изглежда по-добра във всяко едно отношение
като формулата „повече от същото” изглежда действа с пълна сила. Повече екшън, по-здрава история, по-добра графика, повече чудовища и много, много екипировка, с която да се кичим на воля.
Макар че Diablo III ще бъде захранвана от изцяло триизмерен енджин, перспективата ще бъде все така изометрична. Решение, за което можем да бъдем само благодарни. Ако си мислите, че гледна точка от трето лице би била по-подходяща за хек-енд-слеш ролева игра, просто си пуснете Hellgate: London и ще се уверите в противното.
Подобно на Diablo II и тук стартовият брой на героите ще бъде пет. Може би с експанжън техният брой ще бъде увеличен, но на този етап е все още рано да се правят каквито и да било прогнози. Добрата новина в случая е, че ще можем да създаваме и мъжки, и женски варианти, което досега не бе възможно.
Първият игрови клас, който бе демонстриран на тазгодишното Blizzard Worldwide Invitational, бе класическият варварин. Той е точно такъв, какъвто вероятно си го спомняте от Diablo II. Гигантска канара от мускули, покрита с оскъдни дрехи, която може да носи две оръжия наведнъж. Варваринът все така умее да се завърта бясно със своя Whirlwind и да скача от едно място на друго, зашеметявайки противниците си с Ground Stomp. Според Роб Пардо, главния дизайнер на World of WarCraft, той е идеалният клас, с който Blizzard могат да ни покажат някои от новите готини идеи в Diablo III.
Например
системата за възстановяване на кръв
която по-скоро ще окуражава играчите да се бият до последния си дъх, отколкото да бягат от сражението и да се помпат на бутона за червените колбички. „Много от битките в Diablo II бяха твърде еднообразни. Понякога можехте да победите бос, пиейки единствено еликсири”, казва Джей Уилсън, главният дизайнер на Diablo III, който преди това е работил в Relic върху Dawn of War и Company of Heroes. Много нови системи са били тествани, включително регенеративните щитове на Halo и WoW-ската „сядаш и пиеш до макс”. Но никоя от тях не отговаряла на динамичността на геймплея, присъща за поредицата. Сега, в Diablo III, от противниците ви ще изпадат малки червени сфери, които ще ви лекуват веднага щом се докоснете до тях. „С тяхна помощ
играчите ще бъдат окуражавани да се бият постоянно
тъй като най-добрият начин да възстановят кръвта си, е като влязат в конфликт”, допълва Уилсън
.
Друг изцяло нов геймплей елемент в Diablo III ще бъде напълно унищожимата околна среда. На демонстрацията, която имахме възможност да видим, варваринът срути цяла стена с едно ловко движение, която падна върху група зомбита и ги премаза.
Личи си, че и физичният енджин ще играе ключова роля в геймплея на играта. Например ако използвате Ground Stomp с варварина на някой по-тесен мост, ще видите как нещастните същества, имали неблагоразумието да се струпат на едно място, ще се разхвърчат надолу към пропастта с пронизващи писъци.
След като демонстрираха варварина в цялата му мощ, Blizzard най-накрая показаха и следващия клас –
чисто новият Witch Doctor
Той до голяма степен напомня некроманта от Diablo II със своите петове и тровещи магии, но притежава и няколко допълнителни способности. Locust Swarm бе една от магиите, която бе разяснена по-обстойно. Чрез нея Witch Doctor-ът създава облак от малки насекоми, които се пренасят светкавично от противник на противник и разкъсват безпроблемно малките и по-слаби чудовища. Ако тя обаче бъде направена върху негов пет, вместо да го унищожи, ще го дари с допълнителна „заразна” атака.
Този клас притежава и някои готини “crowd-control” магии. С една от тях например призовава страховит призрак над главата си, който надава злобен вой и по този начин плаши струпалите се около вас противници. Mass Confusion пък кара съществата да започнат да се налагат едно друго.
Witch Doctor-ът определено има какво да предложи и по отношение на офанзивни и дефазивни заклинания. Firebomb е изключително опустошителна далекобойна магия, повлияна донякъде от магьосницата в Diablo II. А когато се наложи, винаги може да вдигне стена от зомбита, която да го предпази от прииждащите орди.
Вярвате или не изразът „произволно генерирани” не бе сред най-често срещаните по време на презентацията на Diablo III, въпреки че това е крайъгълният камък за цялата ролева поредица. Random-нивата и случайните „раждания” на съществата правиха тези игри изключително пристрастяващи. Според Джей Уилсън основният надземен свят ще бъде по-скоро статичен в географско отношение, тъй като от Blizzard ще искат да го „опознаем”. „Искаме да научите къде се намират отделните местности, къде са разположени градовете и селцата. Но раждането на чудовищата ще бъде все така произволно генериран. Именно тук се роди и идеята за
произволно генерираните приключения
казва Роб Пардо.
Макар и това да представлява една от най-интересните концепции в тройката Blizzard все още нямат намерението да ни я демонстрират в цялата й прелест. Най-общо казано идеята е, че по време на своите пътешествия ще се натъквате на реални събития – някои от тях ще са скриптирани, други ще бъдат предизвиквани от изкуствения интелект. Пример за подобно нещо, изваден директно от демонстрацията е, срутването на стена, която блокира пътя ви, но други би трябвало да бъдат по-комплексни и да придадат на Diablo III един силно кинематичен вид, в който изненадите ще бъдат зад всеки ъгъл.
Наред с всичко, споменато досега, ни очакват и един куп други по-дребни промени, които би трябвало да направят играта по-приятна и увлекателна. Blizzard обещават и едно доста
по-интуитивно и лесно управление
С едно натискане на Tab или пък с небрежно приплъзване на скролера на мишката, ще можем да превключваме между различни комбинации от магии, запазени на левия и десния бутон на мишката. Освен това героят ни ще бъде озвучен и когато разговаря с останалите NPC-та в света на Светилището, ще може да избирате измежду предварително зададени отговори и въпроси.
Ако във визуално отношение нямаше кой знае каква разлика между Diablo I и II, то може да сте сигурни, че третата част ще изглежда десетократно по-красива. Освен това този път един от основните цветове, които ще преобладават на екрана ви, ще бъде червеният. При създаването на битките Blizzard са черпили вдъхновение най-вече от God of War, като целта им е била да направят бойната система по-кървава и по-брутална. Това ясно си личи от края на геймплей демонстрацията, когато гигантският няколкометров бос, заемащ почти целия екран, хваща един от героите и отхапва главата му, оплисквайки всичко наоколо с неговата кръв…
Както може би и сами се досещате,
кооперативният режим ще бъде сърцето на Diablo III
Все още не е уточнен крайният брой на хората, които ще могат да играят заедно, но едно е сигурно – всеки ще може да влиза и да излиза от „действието”, когато си пожелае. Освен това, за всеобщо щастие, плячката ще бъде индивидуализирана. Т.е. всеки човек от групата ще вижда своя собствена купчинка с предмети, което от своя страна ще елиминира една от най-досадните ситуации, когато все се намираше някой с по-бързи рефлекси, който успяваше да „лутне” преди вас.
Изначалният въпрос обаче остава – кога можем да очакваме Diablo III. Според Blizzard тяхната философия е да обявяват игра, която е на година-година и половина от своята премиера. Всички обаче познаваме техния стремеж към перфекционизъм, така че може да мине и доста повече време, преди отново да можем да впием зъби в тази Diablo-мания и да загубим представа за реалния живот. Точно както стана и преди осем години…
Автор: Владимир Тодоров