Напоследък се създаде отрицателно мнение за любителите на екшъните – играели глупави игри, в които не се мисли, правели едно и също по цял ден и т.н. Наскоро това го чух от един фен на RPG-та. За мен пък именно ролевите игри са скучни, защото основното действие е събирането на някакви ключове, папируси, магии и цялото действие минава в безсмислени диалози… Дрън-дрън. Ако искам да чета диалози, мога да го правя от хартиен носител и ще ми е много по-интересно.
Друго си е Delta Force…
В Land Warrior – последното издание на култовата екшън-игра за американските специални части, има прилично количество нови неща. Ще започна от оръжията, които са направени по прототипи на реални пушки. Вече можете да носите доста повече боен арсенал от преди, което прави играта значително по интересна. Оръжията са 27 на брой и се делят на 10 подгрупи. Преобладават леките картечници, но също така има и полуавтоматични, пистолети, гранати и други. За моя най-голяма изненада имаше само два снайпера. На някои нива са разположени и статични оръжия, които са доста по мощни от обикновените. Но пък когато ги ползвате, вие сте значително по-лесна мишена за улучване, тъй като стоите на едно място. За по-голямо улеснение на играча има и опция да използвате препоръчителните оръжия за дадената мисия.
Смъртта на враговете ви е доста по-ефектна в сравнение с предишните две части. Паданията в стил “некадърен актьор” вече са безвъзвратно минало. Опонентите ви вече имат много
разнообразен предсмъртен репертоар
Дори когато сте ги ранили смъртоносно, те могат да продължат да стрелят хаотично, докато агонизират. За жалост обаче кръвта от убитите и този път е малко. Този проблем се оправя след като си изтеглите необходимия patch, който, разбира се, не е официален. 🙂
Теренът вече не е съставен от големи едноцветни квадратчета. А когато сте залегнали на място, което е сходно по цвят с вашето камуфлажно облекло, трудно могат да ви открият преди да почнете да стреляте. Онези досадни бели линии във въздуха, които трябва да представляват траекторията на куршумите, все още съществуват. Те малко дразнят, защото така значително по-лесно разбирате къде се намира този, който ви обстрелва.
За съжаление компютърният интелект и в тази игра не е на подходящото ниво. Нито опонентите, нито вашите съотборници, които се управляват от компютъра, блестят с някакви по-специални умения. Често се случва да не могат да ви уцелят от 2-3 метра разстояние или пък вие да се промъкнете пълзешком до някой враг и да му резнете гръкляна без той дори да разбере, че сте застанал пред него.
Има два вида игра – кампания и отделни мисии в различни точки по света. Самостоятелните операции се минават наистина лесно, но трябва да изпълните едно условие – да не бързате в решенията си. Бъдете сигурни, че сте очистили всички ваши врагове в близост до мястото, където сте в момента. Едва след това трябва да продължите напред, ако не искате да получите куршум в тила.
Кампаниите са доста по-интересната част.
Започвате в Египет
и трябва да спасите заложници, които са пленени от група терористи. Тук веднага си проличава, че играта е предназначена за ограничени американци. Първото нещо което изниква в главата на американчетата при споменаването на думата “Египет”, разбира се, са пирамидите. И каква изненада – кампанията се развива именно в Долината на царете. В почти всяка мисия имате отряд от компютърно управлявани командоси, с които би трябвало да атакувате синхронно. Понякога обаче техните действия са толкова нелогични, че те отиват на сигурна смърт, тоест право в лапите на врага, вместо да го заобиколят и да нападнат в гръб.
За разлика от Rainbow Six (която се смята за родоначалник на този тип игри) вие не можете да влизате под кожата на различните командоси от екипа, както и да управлявате другите отбори. За жалост не можете да избирате и хората, които са включени в отбора ви. За всяка мисия ще ви трябва екип, създаден от различни войници, които са тясно специализирани върху даден тип бойно умение – снайперисти, сапьори и т.н. Е, ако не ви се нрави перспективата да останете без човек, който да ви пази тила в случай, че убият снайпериста ви, можете да изключите една от опциите и всички ваши хора ще са с еднакви умения.
Хубаво е, че някой се е сетил и за функцията save. Повечето нива не са кратки и тази опция е доста полезна. Имате три slot-а, в които да се записвате по време на дадена мисия. За първи път в Delta Force вие не сте безименен пехотинец и имате възможност да генерирате свой собствн герой, който има различни способности. Избирате измежду пет командоса, които са напълно различни.
И все пак на всички трябва да е ясно, че този 3D-екшън е
предназначен предимно
за игра в мрежа
В интернет вече има и официална класация на най-добрите играчи на Delta Force: Land Warrior. Мрежовата поддръжка на играта също е чисто нова. За съжаление мултиплейърът е интересен, само когато в него участват над 10-12 човека. В противен случай ще трябва да се търсите из нивото доста дълго време.
Играта е реалистична само откъм графиката. NovaLogic сключиха договор за създаване на военен симулатор за нуждите на Пентагона и графичната машина, която е използвана в него, е идентична с тази на Delta Force: Land Warrior. За да играете с прилична графика, ще ви е нужна мощна машина с процесор над 300 MHz, поне 96 MB RAM и видеокарта с над 16 MB памет. А ако мечтаете за максимално качество на изображението, GeForce е най-малкото, което може да ви помогне.
Delta Force: Land Warrior е напълно американизирана. Европа и най-вече източните й райони са тотално игнорирани от Novalogic. Има дори мисии, в които “добрите американци” помагат на лошите руснаци да се справят със собствената си калпава държава. Друго странно нещо е това, че повечето мисии са свързани с Азия, Близкия Изток и Африка, а основната кампания се развива в Египет. Абе, какво искате – янки!
Автор: Бойко Маринков