Втората световна война. Елитна група от асоциални командоси изпълнява секретни мисии на вражеска територия. Звучи ви познато? Ще споменете Hidden & Dangerous и Commandos? Лошо няма, защото и творението на nFusion си има своето място.
В Deadly Dozen от вас ще зависи съдбата на дванадесет бойци (както и съдържанието на олово в кръвта им). Пряко в действията участват не повече от четирима, защото, така или иначе, всяка мисия ще ви изправя пред многократно превъзхождащ ви по численост противник. От брифинга, даван ви преди всяка задача, ще придобиете добра представа за това, което ви очаква. Съобразявайки се с тази информация и характеристиките на вашите хора, трябва да решите точно кои ще вземете на бойното поле. Показателите на командосите са издръжливост, боравене с леки и тежки оръжия, експлозиви, снайпери, промъкване и медицина. Можете да пробвате и едночленни изпълнения, но така шансовете ви за успех съвсем ги няма.
Следващата стъпка е да подберете подходящата екипировка. Полагат се по две оръжия и три предмета на човек. Естествено, арсеналът е съобразен с историческите факти. Освен задължителния нож, през ръцете ви ще минат пистолети, пушки, снайпери, автомати и базуки. Полезните предмети включват гранати, противотанкови и противопехотни мини, бомби с часовников механизъм и аптечки. Можете да вземете също бинокъл и щатска монета от 1941-ва година. Бинокълът се обезсмисля от оптичния мерник на снайпера, а приложението на монетата е доста ограничено. Какво предпочитате да вземете? Една монета или три гранати?
На бойното поле
нещата стоят по коренно различен начин в зависимост от опциите, който сте избрали. Ако сте куейкаджия (как ли DD е попаднала в ръцете ви?), избирате Easy и Arcade и вече сте в свои води. Търчите напред и стреляте по къде каквото шава, без да се притеснявате за дреболии като промъкване и предпазливост. При избор на “реалистична система за поражения” и средно ниво на трудност, нещата вече загрубяват. Няколко куршума са достатъчни за всеки, а в главата обикновено стига и един. Тук ще изпробвате търпението си и умението добре да преценявате ситуацията. Растителността по терена ще е ваш пръв приятел. Ако пък съвсем честно минете играта на последната степен на трудност, пратете доказателството на адреса на редакцията и ще се погрижим да си получите заслуженото – медал за храброст и специализация в “Уест Пойнт :-))).
В хода на играта командвате директно един от войните, а на другите може да давате елементарни полеви команди: следвайте ме, стойте на място, стреляйте на воля, задръжте огъня и атакувайте моята цел. Полезни са и няколкото различни формации, които можете да ползвате. Разбира се, всяка команда се изрича на глас и за да има ефект, другарите ви трябва да са достатъчно близо, за да я чуят. В случай че ви трябват уменията на специфичен член на групата, едно натискане на клавиш е достатъчно, за да се вмъкнете под кожата му.
Допълнително удоволствие в играта внася и възможността да ползвате
стационарни оръжия и превозни машини
Една тежка картечница прави чудеса, а лудите шофьори могат да си спретнат малък Carmageddon :).
Всичко е поднесено и по подходящия аудио-визуален начин. Малко повече говор нямаше да навреди, но човек не може да получи всичко. Динамичният музикален фон си го бива, а има и дори поддръжка на страхотната, но вече изчезваща, A3D 2.0 звукова система (почивай в мир Aureal :(). Колко пъти само ми спаси живота! Тъмните германски униформи се забелязват трудно в дъждовната нощ и често само звукът водеше безпогрешните откоси на автомата ми.
Като казах дъжд съм длъжен да спомена чудесните атмосферни ефекти. Графиката на DD е доста добре пипната. Само едно може би ще подбуди негодуванието ви – дори да застреляте някой между очите, няма да видите и един червен пиксел. Навсякъде свистят куршуми и снаряди, но обстановката е абсолютно безкръвна.
Оценката “общо”, която съм дал, сигурно ви е учудила. Е, има още нещо, което съм длъжен да кажа.
Тази игра плаче за PATCH!
Някои от бъговете, които забелязах, са описани в текстовия файл на играта. За другите, както и за още много, ще можете да прочетете на форума на производителя. Искате ли да знаете, че сейвовете се скапват изключително често? Поради това нервите ми издържаха само до петата мисия. Какви са причините? Според nFuson може да е дори изпуснат предмет. Че то, почти всеки, който ликвидирате, оставя по нещо.
Има още доста “интересни” положения. Примерно, не може да играете в същата резолюция и дълбочина на цвета, в която е десктопа ви.
Производителите знаят за проблемите и уверяват, че работят по въпроса.
Deadly Dozen е добре замислена игра с голям потенциал. Игра, която много би ми харесала. Само дето засега мога да я препоръчам само на мазохисти. А докато се пръкне читава кръпка…
Автор: Борис Цветков