Dark Souls III – Част 1

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 23 апр. 2016

Няма да е грешка да се отбележи,че хайпа около Dark Souls 3 достигна нивата на хайпа около Half-Life 3. С тази разлика, че все пак първата излезе, а втората е все още обект на спекулации в интернет пространството. Но на какво дължим това, в предвид, че Dark Souls II, въпреки високите оценки беше посрещната със смесени отзиви, а и играта отбеляза лека крачка назад по отношение на креативността в дизайна, спрямо предшественика си? Причината е една –

Хидетака Миязаки отново дирижира концерта, дами и господа.

След успеха на Dark Souls явно пичовете от FromSoftware са били разделени по отношение на съдбата на точно това заглавие. Първоначално планувано да няма продължение, главозамайващия успех явно е променил мнението на разработчиците. Това разбира се довело и до разцепление в екипа, за щастие без реално отделяне на кадри. Просто част от екипа започва работа по продължението, докато друга част от екипа, начело с г-н Миязаки започват работата по Bloodborne. Резултатът – без главния двигател (Миязаки) Dark Souls 2 отстъпва на своя предшественик в почти всеки един аспект, докато Bloodborne носи абсолютно всеки един отличителен белег на първия Dark Souls и логично – пожъна огромен успех. И след като тези две игри отдавна са на пазара, г-н Миязаки е решил, че трябва да върне блясъка на отрочето си Dark Souls и да поднесе на геймърите един зашеметяващ и запомнящ се финал.

“Но после се появил Огънят.

И с Огънят, дошло неравенството. Жега и студ, живот и смърт, и разибра се… Светлина и Мрак. Тогава, от Мрака дойдоха Те, и намериха Душите на Лордовете вътре в пламъка.“

Играта е ситуирана в кралство Лоутрик, което се намира нейде отвъд земите на Lords of Cinder. Този път вие влизате в кожата на Ashen One – отново undead, който се надига от гроба си, за да открие и победи останалите лордове, връщайки ги на троновете им и по този начин да приключи на цикъла на Първия пламък и също така да сложи край на проклятието на немъртвите веднъж за винаги. Ashen One е нещо по-скоро като титла, отколкото като име, дадено ви от Пазителката на огъня при олтара Firelink. Към където между впрочем ще се отправите още в самото начало на играта. Но за да го достигнете – първо ще трябва да победите Iudex Gundyr – първия бос, сблъсъкът с който си е истинско изпитание за уменията ви на играч, но и същевременно пиршество за очите по отношение на креативността на дизайна – белег, че над играта се е трудил Хидетака. За локациите, персонажите и историята в играта, обаче ще си поговорим повече в следващата част на ревюто, докато в тази ще акцентирам повече върху компонентите на геймплея.

Още в самото начало ще се сблъскате с до болка познатите (абстрахирайте се от изразните средства, които използвам, това го отнасям към плюсовете) опции за направата на героя. Можете да избирате между 10 класа герои – Knight, Mercenary, Warrior, Herald, Thief, Assassin, Sorcerer, Pyromancer, Cleric, Deprived. Също така има и десетина статистики, по които всеки клас се отличава от останалите – като например Vigor, Strength, Dexterity,  Attunement, Intelligence, Endurance, Faith, Vitality, Luck и т.н.

Но да се върнем на класовете. Knight е най-подходящ за начинаещи играчи, има най-високо vitality от всички останали класове, а по отношение на Attunement, Faith и Intelligence се развива достатъчно за да използвате магии на по-късен етап. Започва с един spell слот и ако поставите 1 точка във вашата вяра (Faith), можете да използвате Heal Aid още в самото начало (но при условие, че сте закупили съответния талисман от девицата при Firelink Shrine).

Войнът е следващия клас. Той съчетава прилично начално Vitality (11) и превъзхожда всички останали класове по отношение на началната сила (Strenght) – 16 точки. В същото време има най-слабо развити Attunement, Intelligence и Faith статистики, което го прави идеален за играчите, които предпочитат мелето, като стил на игра.

Наемникът (Mercenary) е третият клас, който ще срещнете в Dark Souls 3. По отношение на различните статистики той е доста среден тип клас – без ясно подчертани силни и слаби страни, като Knight-a или Warrior-a, макар че има най-висок показател за сръчност (Dexterity) – 16 точки. Като добавим към това и факта, че стартовия (а и до голяма степен по-нататъшния) арсенал включва по две оръжия (dual weapons), които заемат един слот и действат като one-handed оръжия, освен ако не активирате уменията на съответното оръжие (за уменията – по-нататък) – получавате клас, който е подходящ за по-опитни играчи предпочитащи тактиката „Удряй-бягай“.

Продължаваме с крадеца (Thief). Крадецът започва с нож и щит, като комбинацията е подходяща за удари в гръб, но ви съветвам да избягвате директна конфронтация с враговете, доколкото е възможно. В допълнение към арсенала има и къс лък, който не може да се бъфва, но ви помага да обстрелвате противниците от разстояние. В добавка към това лъкът има и умение Rapid Fire, благодарение на което можете да нанасяте бързи, точни и последователни изстрели. Крадецът също така е класът с най-висок Късмет (Luck) – 14 точки.

Следващ в списъка е Вестителя (Herald). Той е сред класовете с най-ниска издръжливост (Endurance) – 9 точки, почти най-нисък Intelligence – 8 точки (само Cleric-ът е по-тъп от него), но за сметка на това има висока Вяра и добро количество Късмет, комбинацията от които го правят подходящ както за пирмагии, така и за Чудеса. Вестителят е въоръжен с късо копие, което може да се използва в комплект с щита му, за да нанася удари, докато е скрит зад щита.

Убиецът (Assassin) е шестия клас в Dark Souls 3. По отношение на статистиките има някои сходства с наемник – среден тип клас, без ясно обособени силни или слаби страни и как ще се развие по-нататък в играта зависи от желанията на играча. Въоръжен с меч с добър pierce damage и щит, с който отлично се парират различни видове атаки, убиецът има още фокуси в ръкава си. Той започва и със стартовата магия Spook, която е комбинация от Hush и Fall Control от предходните игри. Ефекта и се състои в това, че заглушава вашите шумове и ви предпазва от fall damage.

Sorcerer-ът е следващия клас в играта и едва ли ще се учудите, че той има най-високи показатели по отношение на Attunement и Intelligence (по 16 и за двете), прилично количество късмет и сръчност (по 12 и за двете), но общо взето здравословно е доста кекав (strength – 7, vitality – 7). Арсенала му от начални магии включва Soul Arrow и Heavy Soul Arrow (която пък си е същата каквато беше и в предните две игри от серията). Освен това разполагате и с mail breaker –  къс меч, който да използвате в краен случай, а също така и с Young Dragon Ring – пръстен, който вдига щетите на вашите магии с 12%.

Докато сме на вълна „магии“ е редно да споменем и Pyromancer-a. Пиромансъра отстъпва с малко на Sorcerer-а по отношение на attunement (12), intelligence (14), luck (7) и dexterity (9), но за сметка на това има добра издръжливост (10 точки), сила (12) и е съвсем малко по-издръжлив от магьосника по отношение на vitality-то – 8 точки. Подобно на магьосника, пиромансъра също има пръстен, който бууства пиромагиите му с 12% (Great Swamp Ring). Подобно на warrior-a има за меле оръжие one-hand брадва, която комбинира с щит.

Клерикът (духовник, духовно лице) непривично за името си е, както вече посочих по-горе, най-тъпия в играта, сиреч с най-нисък intelligence – едва 7 точки. Vitality-то му също е незавидно (7). Разбира се, не си мислете, че FromSoftware са създали клас за мазохисти. Логично клерика има най-висока вяра – 16 точки, която комбинира с добър късмет (13) и сравнително висок attunement (14). Тази комбинация от статистики предразполага към кастването на Чудеса (Miracles), но и за тях – по-надолу. Макар, че чудесата са основния му специалитет, той може да борави и с меле оръжия, започвайки въоръжен с вид боздуган (mace) и дървен щит.

И накрая стигаме до Deprived. Това е най-странния за мен клас в играта. Абсолютно всичките му статистики са закотвени на 10 точки. Не е ясен произходът му. Започва с дървена сопа и импровизиран скован щит. Няма брони, талисмани, пръстени, единствено една препаска за кръста.

Статистиките

Предполагам докато четяхте редовете за класовете ви направи впечатление разнообразието от статистики и предполагам сте се хванали за главата при мисълта за всевъзможните комбинации между тях при избора на клас за вашия персонаж. Нека внеса пояснение в смутните ви души коя статистика за какво служи.

Най-напред ще започнем с Attunement (Хармония). Тази статистика определя количеството магически слотове или казано иначе броя магии, които можете да носите наведнъж в определен момент. Самите слотове се отключват при покачването на Attunement-а на определени нива. 10 точки ви дават 1 слот. 14 – 2 слота, на 18 получавате трети, на 24 получавате четвърти, на 30 – пети и от там нататък +1 на всеки десет attunement points, като максимума е десет слота при 99 точки. Също така с подобряването на Attunement, вие подобрявате и вашите Focus Points. Фокус точките се използват за кастването на магии или изпълняването на т.нар. weapon art (и за тях – по-надолу… Боже колко съдържание имала тая игра за обясняване…). Фокус точките са изобразени на вашия HUD, под формата на синя лента, под Health bar-a ви. Фокус точките не се регенерират, така че за да ги презаредите трябва да използвате Ashen Estus Flask. Но да се върнем на основните статистики, че малко се отклоних с тези Focus Points.

Vigor (Жизненост) е следващата основна статистика. Тя отговаря за количеството здраве и hitpoints, които вашият герой има. Това е важен атрибут, в който да инвестирате точки, като всяка инвестирана точки ви дава значително покачване на вашите HP. Също така на няколко определени граници на натрупване получавате и Frostdef бонус.

Strenght (Сила) е показател, който едва ли ще е чужд на закоравелите RPG играчи. Става въпрос за показателя, който определя с колко тежки и мощни оръжия, тежки брони и щитове може да борави вашия немъртъв Конан. Точно така, статистиката е ключова за меле класовете като Warrior и Knight. Също така покачването и подобрява и щетите, които нанасяте с такива оръжия, а и добавя и Fire Def.

Vitality (ъмм… вари го-печи го, на български пак си е „Жизненост“) тук малко подлъгва с името си. Тъй като подобряването на вашето здраве (HP) се пада на Vigor, то Vitality-то отговаря за подобряването на вашия максимален equip load.

Очаквайте и втората част, където навизаме в подробности за това как изглежда и се играе Dark Souls III.

Автор: Георги Кацаров