Току що обявената Dark Souls II може и да изненада мнозина, но е факт, че първите две игри от серията – Demon’s Souls и Dark Souls – се представиха доста добре, постепенно завоювайки сърцата на PlayStation 3, XBOX360 и накрая и на РС геймърите. Затова когато анонсът на практически третата част в серията дойде по време на Spike TV Video Game Awards почитателите на този уникален продукт, който дефинира цял под-жанр – сървайвъл RPG – потръпнаха от задоволство.
И от мигновена, но доловима мазохистична нотка
Точно така, унищожителната трудност на първите две игри не е тайна за никого, затова хардкор геймърите вече предвкусваха нова доза дигитални мъчения, когато стана ясен един изненадващ факт – създателят на Souls серията Хидетака Миязаки вече няма да бъде начело на проекта. Той ще продължи да надзирава работата по Dark Souls II в качеството си на страничен консултант, но новата игра е поверена на нови лица. Това са новаците за поредицата Томохиро Шибуя и Юи Танимура, които ще поемат юздите.
“Тяхното описание за начина, по който искат да развият поредицата се състои в това да я направат по-лесно достъпна”, пише в новия си брой списание Edge, което първо представя ексклузивен поглед върху Dark Souls II. “Това е разумно решение”, добавя списанието, очевидно намеквайки, че предстоящата игра по принцип би могла да се възползва от известно смекчаване на трудността. Не е тайна, че някои от тънкостите на Demon’s Souls и Dark Souls можеха да бъдат научени само четейки някои от онлайн гадовете за тях и посещавайки форуми, където си даваха среща запалените им фенове. В този смисъл ако “по-достъпна” означава по-организирана и подпомагаща играчите, то промяната ще е добре дошла.
Но не се знае
“В крайна сметка решението за това как точно ще подходим към Dark Souls II зависи от индивидуалните ни характери и решения”, признава Шибуя. “Ако подобно изявление ви безпокои ви съчувстваме, но в крайна сметка всичкибихме искали Dark Souls да се превърне в нещо велико подобно на The Elder Scrolls, нали? Как точно може да стане това е въпрос, който подлежи на дебати, но самото начинание е една достойна задача”, добавя в своя коментар Edge.
Самият Томохиро Шибуя описва себе си по-скоро като човек на прекия подход, отколкото на заобиколните и по-деликатни действия. Поради същата причина Dark Souls II би трябвало да бъде по-целенасочена и по-разбираема за играчите. Но за да успокои феновете, че това в никакъв случай не означава разводняване на геймплея и принизяване на играта към масата ролеви игри, издателят Namco посочва, че Dark Souls II ще предложи онова “несекващо предизвикателство, което е станало запазена марка на серията като в същото време поставя пред играчите нови дяволски препятствия”.
Специално внимание ще бъде отделено на онлайн играта, където геймърите се надяват, че вече няма да се налага да чакат по 10 и повече минути. Авторите обещават нова формула, която трябва да промени и начина, по който играете и си взаимодействате с останалите. Те признават, че целта им е едновременно да изненадат потребителите и да ги зарадват с познатите за Souls серията характеристики. Засега потвърдените платформи са PlayStation 3 и XBOX360 заедно с PC версия, която не би трябвало да бъде порт. По принцип Wii U вариант на Dark Souls II засега не е обсъждан, при все, че Miiverse има потенциала да се превърне във важен социален център, където геймърите да общуват и да обменят информация за случващото се в играта. Свидетелство за това виждане е и онлайн петицията с молба към Namco да финансира и Wii U версия на играта. Само за седмица от нейното стартиране тя вече има над 10 000 подписа, а феновете изтъкват, че Wii U порт на Dark Souls II ще бъде по-евтин, отколкото PS3 версията на играта, както и че за разлика от XBOX Live, тук мултиплейърът ще бъде безплатен.
Автор: Иво Цеков