Command & Conquer: Red Alert II

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 ное. 2000

Tочно четири години ни делят от първия Red Alert. В далечната 1996-та все още се спореше коя игра е по-добра: Command & Conquer или Warcraft II. И тогава Westwood пуснаха своята бомба. Eдва ли отрочето им, замислено първоначално като add-on за C&C, щеше да се радва на толкова голям успех, ако не беше една вълшебна думичка – мултиплейър. Сега, след провала с Dune 2000 и недоизпипания Tiberian Sun, идва продължението на Red Alert, което би трябвало да спаси Westwood от финансово корабокрушение.
Историята започва там, където свърши първата част. Сталин отдавна е мъртъв, Хитлер е вече забравен, а Америка и Русия живеят в съюз, разбирателство и вечна братска дружба. 🙂 Всичко е “о’кей” до една прекрасна майска утрин, когато Флорида е окупирана от руски подводници и ракетоносачи. Небето се напълва с десантни самолети и огромни военни дирижабли модел “Киров”. Пътищата са пусти, остават само танкове, тук-там притичва по някой Terror drone. Ню Йорк пада след парашутен десант, Статуята на свободата е разрушена. Зад всичко това стои генерал Романов и неговият премиер-министър, известен само с енигматичното си първо име – Юри. Както разбирате, време е за война…
Battlefield control online…
Добър ден, генерале! Първо ще ви запознаем с войските под ваше командване. Както забелязвате, има големи промени от времето на първия конфликт. Основната пехота са conscript-ите при руснаците и елитните ни командоси GI. За разлика от съветския си еквивалент тренировката и въоръжението на пехотата ни е по-скъпо, но това се компенсира от специалните й умения и от нейната далекобойност. С инженерите, които поправят и пленяват сгради, както и с кучетата-убийци, би трябвало да сте запознати от първата ни кампания.
Предоставяме ви и единицата Rocketeer, която може да бъде поразена единствено от огъня на противовъздушните батареи. Ако заслужите доверието ни, ще имате изключителната възможност да командвате взвода от хронолегионери. Благодарение на технологията, разработена от професор Айнщайн, успяхме да внедрим портативна машина на времето в пушките на тези войски. Подобно устройство е прикрепено и на гърба им. По този начин пет легионера могат да прекосят огромни разстояния и да накарат врага да изчезне буквално за секунди.

Продължаваме с танковете

Предоставяме ви последния модел на нашите Grizzly Assault tanks. Те са по-бързи и по-маневрени от руските Rhino tanks, но, за съжаление, им отстъпват по отношение на огневата мощ и бронята. Все пак ниската им цена, която позволява закупуването на огромни количества от тях, ги превръща в основната ни ударна сила.
Предполагам, че ще ви заинтригуват новите подвижни установки IVF Patriot Missile. Самата машина се променя в зависимост от unit-а, качил се на борда. Така с един GI можете да създадете добра противопехотна машина, по-бърза и по-издръжлива от пехотинеца. С един инженер лесно създавате Mobile repair Vehicle, а хронолегионерът, защитен от бронята й, се превръща в средство за масово унищожение. Все още изпробваме нейните функции с пленени руски войски.
Така достигнахме до евтиното създаване на Tesla танкове и Flack бронетранспортьори. Най-голям успех бе постигнат след създаването на Yuri танковете. Постигнахме единица за масово поразяване на пехотни части, както ще се убедите и сами. Внимание заслужава и хеликоптерът за бърз десант. Освен петте си слота за пренос на войски, той е оборудван и с лека бордова картечница, която му позволява да разчисти мястото за приземяване от вражеска пехота и дори танкове. Все пак избягвайте да го използвате над места с Flack Canons и Flack troopers.
Благодарение на
технологиите,

предоставени от професор Айнщайн

разработихме и два нови танка. Първият има възможността да се слее с пейзажа и да изчезне от очите на противника. Оръдието на тези Mirage танкове е силно срещу други бронирани машини и изключително ефикасно срещу пехота. Не го използвайте срещу сгради. Вторият танк е разработен на базата на Prism-технологията. Сами ще се убедите в мощта му срещу различни постройки. Придвижвайте тези бойни единици само на големи групи. Ако са по-малко от десет, те стават лесна плячка за руските танкове. Самоубийствено е да ги изпращате срещу руските Apocalypse.
Не можете да спечелите войната и без подръжката на силен боен флот. На първо място това са нашите Destroyer-и. Оръдието на борда е добро за атака, както срещу наземни, така и срещу морски цели. Малкият самолет, прикрепен на борда, е единственото средство за разкриване и унищожаване на подводници. Както сигурно сте забелязали, по-голямата част от руските войски използват балистични ракети (dreadnought-ите например), за това предоставяме на вашето внимание новия Aegis Cruiser. С помощта на неговите ракети ще можете да свалите дори и дирижабъл “Киров”.
Най-силните кораби под ваше командване си остават самолетоносачите. С техните три самолета ще можете да бомбардирате стратегически цели на огромно разстояние. В разработка е проект за
опитомяване на делфини

с цел противодействие на руските сепии.

Всяка една от гореописаните единици не може да спечели войната без ваша намеса, генерале! Без тях обаче вие също надали ще стигнете до победа…
За изграждането на войска имате нужда от база и известен брой от съответните фабрики, както и достатъчно ресурси. Надявам се новият ни Harvester приятно да ви изненада. За разлика от руския си еквивалент той няма прикрепена картечница за самозащита, но chrono-устройството му помага да се връща незабавно до рафинерията. След успешното построяване на Battle Lab ще можете да тренирате и шпиони. Тяхната функция е доста разнообразна и зависи от сградата, в която са инфилтрирани. Така агент, проникнал в електрически генератор, ще прекъсне захранването на врага за една минута. Промъкването му във фабрика или казарма ще ни позволи да тренираме по-ефективно войските си и да ги пускаме на бойното поле със статута на ветерани. С тяхна помощ успяхме да създадем Psi-Commando-то и Chrono Ivan (първият е хибрид между Tania и Yuri, а втория – между Crazy Ivan и Дядо Мраз :-)).
За разлика от руснаците, ние разполагаме с летища за тактическите ни бомбардировачи, които могат да бъдат използвани и за ефикасно разкриване на терена… Защитата на базата ни се базира на Prism-технологията. Забележете, че ако имате няколко Prism Towers и врагът е в обсега само на една от тях, то останалите ще я заредят със своята енергия и по този начин дори Apocalypse-танковете стават лесни мишени. Срещу въздушни цели можете да използвате установките Patriot Missile, а срещу пехотата – бункери. Въпреки че са по-слаби от Sentry gun-а на руснаците, те са достатъчни за предотвратяване на десанти.
Благодарение на хроносферата ще можете да прехвърлите до пет танка на произволно място на картата или да отвлечете вражеския War Miner и да го пуснете право пред дулата на танковете ни. Само не го използвайте с пехота, защото пътуването във времето не й понася добре. С Ore Purifier-а ще получавате двойно повече кредити, а благодарение на вашия Spy Satellite винаги ще имате информация за вражеските войски. В момента се разработва съоръжение за контрол на времето, но проф. Айнщайн не го е завършил.

Battlefield control off-line…

Другарю генерал, чухте информацията, открадната от нашите шпиони. След като се запознахте с врага, е време да видите и нашите войски. Предоставяме на вашето внимание Tesla-технологията. Както виждате, ние я използваме и за добив на енергия, и за защита на базата ни, и за атака. Нужно е да споменем, че в случай на саботаж можете да подържате енергията на своите Tesla Towers с три Tesla Trooper-а. При изправни генератори тяхното присъствие ще усили почти тройно силата на кулата. Ще ви заинтересува и единицата Crazy Ivan – група от откачени типове, които са специалисти по експлозивите.
Един от основните фактори за победа е опитът на войските ви. В течение на няколко битки даден unit може да подобрява скоростта, силата, далекобойността и бронята си до ниво “ветеран”. А когато стигне до ниво “елит”, той получава специално качество. Така например енергическият лъч на Tesla trooper-ите се разбива на три, Rhino танковете и подводниците стрелят с два снаряда вместо с един, а експлозията е много по-мощна. Ако успеете да съхраните пет Apocalypse-а до елитен статус, победата е във вашите ръце. Така ъпгрейднатите танкове могат да унищожат вражеска електроцентрала или защитна кула само с един изстрел.

Още по-силни са елитните дирижабли “Киров”

Освен че пускат по две бомби, те причиняват атомен взрив. Той е еднакво ефективен, както срещу сгради, така и срещу пехота и машини.
Друга безценна способност на елитните ви войски е възможността да регенерират издръжливостта си. Най-лесният начин за придобиване на опит е унищожаването на вражески сгради. Разгромяването на съюзнически Construction Yard гарантира придобиването поне на степен “ветеран”.
В отговор на съюзническата система за контрол на времето ние изобретихме атомна бомба от последно поколение. В сравнение с нея термоядрените заряди от Dune 2000 или пък Tiberian Sun приличат на жалки пиратки. Взривът и последващата го ударна вълна унищожават всичко в огромен радиус, а остатъчната радиация буквално разтапя пехотата и танковете на врага, които се окажат в близост до облъчената зона. Подобна експлозия се получава и след разрушаването на някоя от атомните електроцентрали.
Както знаете, нашите Conscript-и са доста слаба пехота, но за сметка на това можете да ги криете в сгради. По този начин да увеличите значително ефективността им.
Не забравяйте, че с помощта на един инженер можете да плените и някоя платформа за добив на нефт и да си осигурите един постоянен приход от кредити. Това е всичко, другарю генерал. Ще си позволя да ви дам един съвет: не вярвайте на нищо и на никого, особено на премиер-министъра Юри…
Наскоро някой се опита да лансира тезата, че времето на
2D-стратегиите било

безвъзвратно отминало…

Както казва професорът ми по археология, “Не сте прав колега, не сте се подготвили добре”. RA2 е доста класи над Dark Reign например. Графиката е просто перфектна. Можете да изберете резолюция от 600×480 до 1024×768. Енджинът е същият като в Tiberian Sun, но доста подобрен. Най-накрая, фигурите са добре нарисувани, а не просто съвкупност от пиксели. Единственият недостатък е, че танковете повече приличат на играчки, отколкото на средства за масово унищожение. Наскоро си пуснах Starcraft за сравнение. Бях доста изнервен от единиците там – вече ми се струваха груби и недодялани. Red Alert 2 е пълна противоположност. Самият терен е като изваден от географска карта. Дървета, рекички, градове с различни и уникални сгради (например Айфеловата кула или Пентагона) са само част от красотата, която изпъстря монитора ви. Експлозиите са маниашки реалистични. Когато за първи път създадох буря, три пъти зареждах сейв-гейма, за да се любувам на гледката. След бомбардировка остават кратери, а мостовете рухват при достатъчно мощен залп от дулата на вашите танкове.
Музиката е друга тема за разговор. В играта има около двайсетина рок-парчета. Единственият им недостатък е, че не можете да си ги пуснете на уредбата.

Интрото е с невероятно качество

въпреки че сцените между мисиите са леко скучновати. В историята ще ви въвеждат и брифингите, които текат по време на самите мисии.
Един от недостатъците на играта е, че е прекалено кратка. Не е никакъв проблем да минете първите десет мисии за един ден. Друг недостатък е слабото AI на компютъра и невъзможността за промяна на скоростта по време на игра, което многократно може да ви скъса нервите. Склонен съм да отнеса към недостатъците и баланса между враждуващите страни. Благодарение на възможността да вкарвате войски в IVF-та, съюзническите войски разполагат с два пъти повече units.
Мисиите са разнообразни и многобройни и отново мултиплейърът е ключовата дума, която превръща Red Alert 2 в хит. В зависимост от страната, която сте избрали, ще имате на разположение един уникален unit (снайпер при британците например)…
Има още много за казване, но мястото ми свършва, затова ще добавя само – това е блестяща игра. Westwood изкупиха всичките си грехове с нея и вече чакам addon-а…:-)

P.S. Подготвят се Tiberian Sun 2, C&C Renеgade и нов Dune, което отново ме кара да вярвам, че Westwood все още не са съвсем бита карта. 🙂

Автор: Георги Панайотов