Call of Duty: Black Ops 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

“COD’s law: if you’re in a vehicle, it’s gonna crash, there’ll be a fade to black, and you’re gonna wake up all woozy and start the level.“

Звучи малко пресилено, но истината е, че последните няколко игри с марка Call of Duty неизменно оправдават този своеобразен закон.

Към тях очевидно ще спадне и Black Ops 2, от която видяхме ексклузивни геймплей кадри по време на прес конференцията на Microsoft на E3 2012. Предполга се, че демото ни отвежда в 2025 г. по време на срещата на високо равнище на G20. Вражески удар поразява сцената и съдбата на американският президент отново е в ръцете на група елитни командоси, в чиито редици е и наследникът на главния герой от първата Black Ops. Конкретно по отношение на геймплея видяхме, че ще бъде възможно управлението на мини UAV машини, както и използването на оръжия с рентгенов мерник, подобно на Auger от поредицата Resistance. Появи се и изтребител FA-38, от чиято кабина може да косите вражеските редици, защитавайки конвой. Малко по-късно последваха страхотни експлозии, хеликоптер се взриви във въздуха, небостъргач се срути в Лос Анджелис.

Нали знаете, обичайното

Светът на Black Ops 2 е един мрачен свят. Америка е под обсада, а противопоставянето с Китай заплашва да ескалира до Трета световна война. Според Treyarch това е доста вероятен сценарии, предвид че китайското правителство се опитва да сложи ръка на все повече и по-ценни природни ресурси. При изготвянето на сцените от играта дизайнерите ползват клипове от новинарските емисии на CNN и докментални филми на History Chanel. “Това е Call of Duty, сюжетът ще е достоверен”, амбициозно заявява шефът на студиото Марк Ламиа.

Сценарият на играта се прави от Дейвид Гойър, който е работил по сюжетите на филми като Batman Begins и The Dark Knight Rises. “Без съмнение това е най-амбициозната Call of Duty игра до момента!”, категоричен е Ерик Хиршберг, шеф на Activision Publishing. “Ще внесем важни иновации в поредицата на някоко фронта. Ще вдигнем летвата по отношение на графиката, на технологията, на сценария и на геймплея. В същото време трябва да останем верни на реализма, автентичността и адреналина, които играчите обичат и очакват от нашите игри. Визията на Treyarch ще даде облика на поредицата за доста време напред”.

Не че на някой му пука

В последно време Call of Duty успешно загърби сингъл плейъра, за да се съсредоточи върху това, което умее най-добре – онлайн играта. Лошото е, че на този етап не знаем почти нищо за мултиплейра. Treyarch обещава, че ще даде повече информация за онлайн режимите на отделно събитие далеч от прожекторите и глъчката на Е3. Според Ламиа чийтърите са били най-големият проблем в предните игри и на тях ще бъде отделено специално внимание. Зомбитата отново ще се появят, но извън това наистина можем само да стоим в очакване.

Факт е, че заедно с интрото на Halo 4 геймплей демонстрацията на Black Ops 2 бе другото най-важно събитие в конференцията на Microsoft показва колко много залага компанията на играта. А благодарение на продължаващата договорка между собственика на платформата и Activsiion, бъдещите DLC-та за шутъра отново ще излизат най-напред за ХВОХ360. До ноември има време за още изненади и разкрития, но истината е проста – формулата в Call of Duty е желязан и едва ли Black Ops 2 ще я промени с нещо.

За добро или зло.

И това също е закон.

Автор: Иво Цеков