Call of Duty – само тези думи са достатъчни, за да предизвикат копнеж в очите на всеки геймър, който някога си е падал по шутъри. Вече години наред поредицата продължава да очарова милионите си фенове и въпреки някои моменти спънки, игрите, които излизат с нейната марка, до една се оказват незабавни хитове. Дали такава ще бъде и съдбата на обявената преди месец Black Ops, която вече е планирана за ноември тази година?
Ред е на Treyarch
Трудно е да се каже дали някой е наистина печеливш от скандала между Infinity Ward и Activision, който се разрази тази пролет, но за Treyarch това поне е шанс да докажат, че също могат да правят добри игри и да излязат от ролята на по-малкото братче на оригиналните създатели на поредицата.
Всъщност базираното в Санта Моника студио далеч не е новак в поредицата, защото неговото лого вече стои под цели три игри с марка Call of Duty. Сега обаче ситуацията е по-друга, защото Modern Warfare 2 се превърна в комерсиален и критичен феномен и всички погледи вече с нетърпение се насочват към Black Ops. С други думи, залогът е много голям и Treyarch просто нямат право на грешка.
Новостите в арсенала
Очевидно в студиото добре осъзнават това и влагат всички усилия за създаването на възможно най-добрата игра. Буквално преди дни от Treyarch демонстрираха две отделни кратки демо ситуации от Black Ops, които трябваше да илюстрират какво можем да очакваме.
В първата сцена играчите ще имат възможност да пилотират разузнавателен самолет SR-71 Blackbird, който излита от прашна писта в Северна Калифорния, за да се отправи на дълъг полет към съветската територия. Когато самолетът наближава целта си, пред вас се появява екрана на радара, който показва намиращото се под вас – селски път, няколко сгради и група сини мигащи точки, които всъщност се оказват разположените на земята ваши войници. Задачата ви вече е да ги направлявате отвисоко, сякаш играете реалновремева стратегия. Това обаче не е просто екстра, защото начинът, по който ще изберете маневрите им, директно влияе на продължението на мисията.
Следващата сцена ви пренася дълбоко в руската тайга, където дебнете нищо неподозиращи съветски войници. Тук виждаме и едно ново и особено интересно оръжие, което ще бъде на наше разположение в играта – арбалет. Безшумен и способен да изстрелва стрели с невероятна скорост и пробивност, той може да бъде смъртоносен, когато искате да бъдете незабелязани. „Арбалетът ще може да се ползва и в мултиплейър”, уверява ни PR шефът на Treyarch Джош Олин. Готино, а?
Нещо повече, в Black Ops ще имаме възможност да използваме и втори режим на стрелба на някои от оръжията. Така например въпросният арбалет може да изстрелва и стрели, към които са прикрепени експлозиви с таймер. На практика това означава, че имате възможност да приковете врага към земята, а от крака му да стърчи стрела с мигаща зелена лампичка. Две секунди по-късно следва експлозията…
Не забравяйте и Виетнам
Втората ситуация, демонстрирана от Treyarch, ни пренася в едно от горещите места на Студената война – Виетнам. Нивото се нарича Slaughterhouse и в началото се намирате на хеликоптер, натоварен със задачата да ви спусне на земята. Когато обаче той е свален с ракета, се оказвате притиснати от обстоятелствата. В близката сграда успявате да намерите още едно ново оръжие – пушка помпа, която стреля със запалителни заряди. Малко по-късно в играта влиза и хеликоптерна атака, която може да повикате и насочите по радиото.
Това, което прави впечатление и в двете ситуации, е постоянното бърборене между войниците. Това означава, че вече няма да командвате немия войник от предните части, а ще разсъждавате на глас, ще изказвате свои мисли и наблюдения за случващото се наоколо или ще го обсъждате с другарите си по оръжие. Това може само да ни окуражи, че Treyarch ще се отнесат към историята в играта малко по-сериозно, отколкото направиха това Infinity Ward в предната част.
Визията на играта
Показаните сцени демонстрират много стабилно представяне и дори множеството експлозии и анимации не позволяват на кадрите да паднат под 60 за секунда. От Treyarch са особено доволни от това постижение, особено като се има предвид, че Black Ops използва същия енджин като тяхната World at War. За да заложат на автентичността обаче, авторите на играта са вложили доста усилия в неговото осъвременяване. Анимациите и движенията са заснети със същата технология, използвана при хитовия филм “Аватар”, а сцените са заснети в едно от най-големите студия в света, където на разположение във всеки един момент са повече от 200 камери. Някои от най-известните военни униформи от периода на Студената война са вкарани в играта чрез лазерно сканиране. За пореден път очакванията са РС версията на играта да изглежда по-добре от конзолните си събратя.
По АІ-то на противниците също се работи усилено, като сега те ще прибягват често до най-различни тактики. Като пример авторите посочват, че враговете няма да бъдат просто човешки мишени, а интелигентни същества с инстинкт за самосъхранение. На практика това означава, че когато насочите оръжието си към някой от тях, той ще регистрира това и незабавно ще вземе мерки да излезе извън обсега ви.
За къде без мултиплейър
Имайки предвид успеха на мултиплейъра в Modern Warfare 2, не е чудно, че екипът на Treyarch, който сега работи по тази част, е два пъти по-голям от този, който навремето е създал мултиплейъра на World at War. Работата по него е започнала едновременно със тази по сингъла, за да не се губи никакво време. Любопитно е, че за разлика от сингъл режима, тук играта не е затворена в определен исторически период, което значи, че ще имаме достъп до повече оръжия и джаджи. Подобно на World at War и тук ще видим бойни машини, но те ще влязат в играта по по-различен начин. Картите за мултиплейъра ще бъдат съвсем различни и няма да се дублират с места и сцени от сингъла.
Прогресът в мултиплейъра ще става посредством функцията Create-a-Class 2.0, която позволява нанасянето на промени и по външния вид на героя ви. Знае се, че в играта няма да присъства тактическата ядрена бомба, която е в състояние да прекрати незабавно мача в MW2. Вместо това обаче се връща любимата ни функция – накланянето настрани.
Въпросът за dedicated servers, около който се вдигна толкова много шум в Modern Warfare 2, изглежда този път ще бъде решен в полза на настоятелната геймърска общност. Все пак официално потвърждение за присъствието на такива сървъри все още не е дошло, макар че вече се знае, че за да се справят с хакерския проблем, Treyarch предвиждат специални екипи от администратори.
В допълнение вече се знае, че Black Ops ще предлага и кооперативен режим, в който ще могат да вземат участие между 2 и 4 играчи. Според авторите той няма да е свързан с историята на самата игра, а просто ще бъде забавна алтернатива, на която можем да се насладим с приятели.
Call of Duty: Black Ops се очертава като едно от най-добрите, ако не и най-доброто заглавие тази година. С приближаването на неговата поява със сигурност ще станат известни и още подробности, които да засилят интереса на геймърите от цял свят. Датата, уважаеми читатели, е 9 ноември.
Автор: Иво Цеков