Battlefield: Bad Company 2 – Vietnam

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Виетнам… Място на екзотична култура, красива природа и един от най-кървавите конфликти на 20 в. Няма как да не сте се докосвали по един или друг начин до Виетнамската война – било то като самотен воин в поредицата „Рамбо” или като непосредствен наблюдател на кървавата реалност на конфликта във „Взвод”. РС игрите също отдадоха необходимото на войната, при все, че по бройка игрите, чието действие се развива там многократно изостават от еднакво любимата и писнала на всички Втора световна война. През есента новия CoD: Black Ops преоткри Виетнамската война, като й отдели известно присъствие в своята кампания, а сега Bad Company 2 също ни връща в този период със своя експанжън Vietnam.

Апокалипсис по Коледа

Ще призная, че в началото бях скептичен към Battlefield: Bad Company 2 – Vietnam. Не че оригиналната игра е лоша, дори напротив; тя успя да ме отдели за известно време от CoD: Modern Warfare 2, а това вече е сериозно постижение. Въпреки това магията на Infinity Ward просто се оказа по-силна и напоследък почти не се бях връщал към света на Bad Company 2. Затова когато BC 2 – Vietnam се появи в навечерието на Коледните празници, нямах някакви големи очаквания. Ще поиграя малко, ще си припомня най-важните неща и… ще я оставя. Поне така си мислех.

Оказа се, че коледният подарък на DICE има доста по-сериозен потенциал. BC 2 Vietnam идва с 5 нови карти, 6 нови превозни средства (при все, че моите умения с тях рядко стигат за нещо повече от особено ефектна самоубийствена маневра) и цели 15 нови оръжия. Звучи добре, нали? Прибавете към тях и повече от 40 музикални парчета, които може да слушате през вграденото радио, както и автентичен коментар и озвучение за американските и виетнамските части, и получавате експанжън, правен по всички канони.

Рефлексите се връщат

Прилича ли BC 2 – Vietnam на оригиналната Bad Company 2? И да, и не. Картите в експанжъна са създадени за режимите от първата игра, така че ветераните веднага ще се почувстват у дома си. Гръбнакът на играта отново се съставя от Rush (личния ми фаворит) и Conquest (ах, как го мразя). Ако сте забравили какво точно се иска в тях, при Rush отборите се редуват да защитават и отбраняват поредица от бази по картата, докато при Conquest борбата е за контрол над няколко стратегически разположени позиции.

Битките обаче изглеждат по-динамични от тези в Bad Company 2. Там картите бяха твърде големи, снайперите властваха безмилостно над (почти) всяко кътче от тях, а повечето килове ставаха на средно или далечно разстояние. Виетнамската война обаче е мръсен конфликт и това е всеизвестно. Ето защо тук битките са от непосредствена близост, а дизайнът на картите е пригоден за сблъсъци лице в лице. Картите в ВС 2 бяха някак по-изчистени, сякаш са създадени за сражения по всички правила. Тук пейзажите се редуват с невероятно разнообразие – гъстите джунгли, в които откриването на вражеската база е адски трудно само по себе си отстъпват място на задимени траншеи и окопи, пълни с останки от експлозии.

Време за преоценка на избора

Без да е революция спрямо ВС 2, BC 2 – Vietnam ви кара да помислите поне мъничко, преди да направите избора си на оръжия и екипировка. Медикът вече е заменил прословутия дефибрилатор с по-реалистичната спринцовка, а Assault разполага със самостоятелен гранатомет, вместо предишната приставка, която всички толкова мразеха. Липсата на достатъчно превозни средства като цяло налага преоценка на ролята на инженера, при все, че неговите SMG-та, които са особено мощни и скорострелни, го правят най-добре пригоден за близък бой. Говорейки за оръжия, задължително трябва да споменем и огнехвъргачката, която Treyarch първа вкара в своята CoD: World at War.

РС FTW!

По-рано в текста споменах, че BC 2 – Vietnam представлява истински коледен подарък за феновете на онлайн шутърите. Всъщност щедростта на DICE се простира и отвъд това. Вероятно сте се досетили, че имам предвид т.нар. Operation Hastings или заключената пета карта от експанжъна. Шведското студио обяви, че ще я отключи за геймърите на онази платформа, които първи реализират 69 милиона отборни действия. Само в рамките на 9 дни от обявяването на предизвикателството, РС геймърите вече достигнаха и надминаха заветната граница. Според статистиката на DICE те са успели да натрупат по средно 8 375 000 отборни действия всеки ден. Конзолните им колеги обаче изостават значително. Към 2 януари ХВОХ360 феновете са натрупали около 40 милиона, докато PS3 геймърите печално изостават с мижавите 30 милиона. Тогава DICE просто се смили над тях и обяви, че ще направи картата достъпна за всички.

Така че, драги РС приятели – поздравления за постижението и ще се срещнем отново на Бойното поле!

Автор: Иво Цеков