Крайно време беше да изтупам от нафталина героите си, почиващи след последната битка за трона на Баал. Повод за това е първият официален и най-голям MOD за Baldur’s Gate 2. Мястото е малко, затова ще се опитам да синтезиарм максимално информацията.
Историята – припокрива се частично с тази на оригиналната игра, но огромна част от диалозите са пренаписани. Ще можете да се срещнете с наистина вулгарен Минск и леко цинична Jaheira. Интересното става, когато един от куестовете ви отнася в IcewindDale. Повече няма да ви кажа, по-добре да не ви развалям удоволствието.
Героите и магиите – за тях по-късно. Инетрфейсът и системните изисквания са същите като в оригинала. Музиката не е променена, т.е. е перфектна. Графиката също е аналогична, но в dungeon-ите на Icewind ще забележите подобрение – все пак говорим за BG2 енджин. Модът работи с всички версии на BG2 – рабирайте легалните и тези, които са разбъзикани от еднооките пичове с превръзка на окото и папагал на рамото. Изключение е само Throne of Bhaal. Така че ще трябва да я изтриете, ако искате да играете DD.
Препоръчвам ви да започнете мултиплейър игра, без да сте connect-нати – по този начин ще контролирате група от шест генерирани по ваш избор герои и ще можете да се насладите на новите подкласове, а те, повярвайте ми са много. Май само маговете са останали непроменени. Ето някои от по-интересните: боецът може вече да бъде ловец на вампири (огромни бонуси срещу кръвопийци и имунитет срещу специалните им умения), наемник (бонус при бой с меч), frost dweller (бонус +50 Cold Resistance), майстор на остриетата (бонус при бой с ножове и мечове). Рейнджърът пък може да избере между убиец на гиганти, убиец на “очи” (бонуси срещу бехолдъри), самурай или slinger (огромни бонуси при стрелба с прашка). Но за мен най-интересни останаха новите подразделения на паладините – като започнем с dragon (огромен бонус срещу дракони, след 15 ниво в ръцете му се появява могъщ меч-дроконоубиец, който е подарък от боговете, може да прави Arrows of slaying – с бонус срещу дракони, титани, демони и всички по-големи говедца в играта) и Demon slayer-ите, минем през анти-паладина и церебралният убиец (имунизиран към всички ментални атаки и магии) и свършим с тъмният рицар и лорда. Свещенниците вече могат да изберат пет нови бога, на които да се кланят (Tybboch, Mystra, Malar, Auril и Selune), а друидите могат да изберат шест нови подкласа, включващи воден и въздушен повелител, повелител на сенките (спомнете си подземието до Umar Hills и Shadow Dragon-а). Крадците пък могат да избират специлизация като нинджи (подобни на кенсая, но с възможност за Backstab), обирджии, спекуланти или planewalker-и.
Магиите са прекалено много, за да им направя дори и кратък обзор. Броят на друидските и магьосническите заглинания е почти удвоен, добавени са всички магии от Icewind Dale, които липсжаха в BG2 и няколко нови като Cloud of pestilence, Acid/Freezing hands, Azragan’s chaneling и много други. Тук са и почти всички уникални оръжия от Icewind Dale плюс 50 други, вариращи от +1 до +5 бонус. Всичко това се разпростира в рамките на 60 часа геймплей, които включват само допълнителните куестове, прибавени от mod-a.
Автор: Георги Панайотов