
До официалната РС премиера на Assassin’s Creed III все още остават няколко седмици, но когато една от най-очакваните игри не само на годината, но и в последно време вече е достъпна на конзолния пазар, няма как да се въздържим да споделим първите си впечатления от това, което Ubisoft са ни приготвили. Въоръжен с PS3 копие на играта прекарах четири-пет часа в Колониална Америка, за да събера впечатления, които после да предам на белия лист (това, разбира се, е метафора – всъщност пиша на 15.6-инчов лаптоп). Но нима самата Assassin’s Creed III не е едно голямо противоречие, което събира исторически факти с конспиративни теории, футуристични сценарии с препратки към миналото и високи технологии с шпаги и мускети?
Пътуване назад във времето
Всеки, който поне малко се е интересувал от настоящата игра, трябва да знае, че нейният главен герой е Конър. Ако обаче очаквате да го видите още от самото начало, ще останете разочаровани, защото през първите три часа от Assassin’s Creed III поемате контрола над майстора убиец Хейтъм Кенуей. След едно въвеждащо ниво в лондонската опера (мислете си за Hitman, но с перуки, а не с гола глава), Кенуей е на път за Новия свят с тайно поръчение. Следващото ниво пък ни пренася на борда на кораба, с който Кенуей трябва да прекоси Атлантика. До тук нищо ново, играта е линейна и ви въвежда в основните механики.
Когато най-сетне пристигнах в Бостън, започнах да разбирам защо Ubisoft се гордее толкова с новото си произведение. Чувството за мащабност и автентичност лъха буквално от всяка текстура и от всеки кадър. Личи си, че дизайнерите са се потрудили доста, за да възстановят реални места от онзи период, което веднага ще се понрави на всеки почитател на историята. По улиците на града се движат облечени в униформи английски войници, домашни животни, които може да погалите или нахраните и тълпи сирачета, готови да насочат стражата към вас с крясъците си, ако не им подхвърлите шепа дребни монети. Моделите на героите също са моделирани изключително добре. В пределите на града Assassin’s Creed III не се отличава чак толкова от своите предшественици. Благодарение на freerun механиката платформингът е интуитивен, а плавното движение наподобява лекотата, с която Коул МакГрат се движи в InFamous. Играта отново представлява смес от сюжетни и странични мисии, с които може да се занимавате колкото си искате.
Assassin’s Redemption?
Истинските мащаби на играта се проявяват едва, когато напуснете Бостън за пръв път и се отправите в пограничните територии. Разбира се, почти без да искам веднага се сетих за Red Dead Redemption – природата, бродещите диви зверове, блещукащите светлини от дървените къщи сгушени в гората еднакво им напомнят за уестърн шедьовъра на Rockstar. Засега не се наемам да преценя коя от двете игри пресъздава по-реалистично живота в пустошта, нито изобщо да ги сравнявам, но ако сте имали удоволствието да играете на Red Dead Redemption със сигурност ще почувствате позната и носталгична атмосфера. Страхотните снежни ефекти пък ми напомниха на една от най-любимите ми игри – Uncharted 2.
Нова игра, стари проблеми
За съжаление Assassin’s Creed III има и своите проблеми, които личат още от началото. От една страна както подобава на практически всяка игра с огромен свят, тук-там присъстват дребни и досадни бъгове като мускети, които мистериозно и злокобно остават да висят във въздуха след като убитите им собственици отдавна са изчезнали (отново се сещам за някои доста брутални бъгове и в Red Dead Redemption) или пък страна липса на аудио синхронизация. Понякога субтитрите не съвпадат с говора, а веднъж един от героите проведе цял диалог без изобщо да отвори устата си. Нямам представа каква ще бъде оптимизацията на РС версията, но поне на PlayStation 3 от време на време има досадни изскачащи текстури и дори цели герои, които не се появяват докато не се приближите непосредствено до тях. Времето за записване на играта и зареждане на новите сцени също отнема може би малко по-дълго, отколкото бихме искали.
Друг проблем, който идентифицирах на този относително ранен етап е, че Assassin’s Creed III явно ще прояви склонност да залива геймърите с може би с една идея прекалено много нещо, подобно на Batman: Arkham City и Darksiders II. Очевидно в желанието си да докажат колко велика е тяхната игра, създателите на Assassin’s Creed III буквално ви засипват с информация, мисии, истории и какво ли още не. Към момента на пристигането в Бостън реално все още не знаете за какво се използват половината бутони на вашия DualShock 3, а вече може да избирате между цял куп мисии. Доста често ви се случва да попаднете в ситуация, когато едновременно говори вашия герой, играта ви изписва нова задача и в същото време ви затрупва с поредната глава от виртуалната енциклопедия. Особено в първите часове почти през минута може да ви се налага да паузирате, за да прочетете поредния текст, включен там. За щастие повечето от тях са написани с лек хумористичен тон, което прави смилането им по-поносимо. Накрая след отличните схватки в Batman: Arkham City и Sleeping Dogs тук близкият бой някак си не е толкова интуитивен.
На този етап ще се въздържа да дам по-категорична оценка, тъй като Assassin’s Creed III очевидно е доста голяма и амбициозна игра и заслужава повече внимание. Пълното ревю на РС версията на играта заедно с крайната ни присъда ще ви предложим, веднага щом се появи тя в края на този месец.
Автор: Иво Цеков