Assassin’s Creed Chronicles

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 фев. 2016

По традиция 2D превъплъщенията на Assassin’s Creed са запазени за портативните конзоли, но с новата трилогия Assassin’s Creed Chronicles, френската компания Ubisoft залага на подобен геймплей и при домашните конзоли. Всъщност игрите тук не идват от някое от нейните студия, а са дело на англичаните от Climax Studios, които някои от вас могат да познават с последната Shinobi игра за 3DS. За новия си проект, студиото отново запазва екшън платформъра и 2D изглежда, но добавя изключителна дълбочина, която в крайна сметка се превръща и в най-силното качество на заглавията.

Затова въоръжени с копие от PS4 версията на играта, любезно предоставено ни от “Пулсар”, тръгваме на поредното историческо пътешествие с марка Assassin’s Creed.

Техническият термин за игрите от трилогията е 2.5D, тъй като за разлика от традиционния платформър, при който се придвижвате неизменно отляво надясно, тук има и известна дълбочина, която ви позволява изненадващо гъвкаво придвижване по наглед плоския екран. Няма да преувеличим, ако кажем, че именно дизайнът е най-силната черта на Assassin’s Creed Chronicles – съчетавайки умело най-различни възможности за придвижване и общуване със заобикалящата среда, игрите действително предлагат възможност да се движите доста свободно и да градите многопластова стратегия в подхода си към всяка ситуация.

Както повелява традицията на Assassin’s Creed, трилогията Chronicles ни пренася в три интересни и малко пресъздавани във видео игрите периода – Китай по време на династията Минг, Индия през 19 век и Русия по време на бурната Октомврийска революция. На този фон се развиват три отделни истории, пресъздадени чрез стилизирани минималистични сцени. Игрите предлагат и доста допълнителна информация за особеностите на периодите, стига да сте склонни доста често да паузирате и да четете новите извадки от кодекса. Въпреки, че историите не са най-силното нещо в трилогията, презентацията е приятна и подхожда на двуизмерния геймплей.

Но да се върнем към него.

Придвижването от едната страна на екрана към другата не е нито линейно, нито толкова лесно. Assassin’s Creed Chronicles предлага добра комбинация от стелт, платформинг и екшън, която напомня на Mark of the Ninja. Почти всяка ситуация може да бъде изиграна по няколко начина, стига да изпипате добре ходовете си и да се възползвате максимално от възможностите, които ви предлага заобикалящата ви среда. Със сигурност, макар и примамлив, екшън подходът е най-малко приложим, тъй като героите не са никак силни и трудно могат да понесат повече от няколко удара. Ето защо, игрите постоянно ви стимулират да търсите по-тихото придвижване и да използвате всички похвати в арсенала ви – подсвирване, с което да привлечете вниманието на някой пазач; кука, с която да преминете над главите на враговете ви или пък телефон в помещението, от който може да звъннете на войника в другата стая, за да го накарате да промени местоположението си.

Нещата започват лесно, но много бързо Assassin’s Creed Chronicles показва, че е пълна със собствени предизвикателства, независимо дали става въпрос за бдителни пазачи или крайно ограничените муниции. Стелтът е задължителен в огромната част от случаите, но е хубаво, че ако се провалите, чекпойнтовете са доста начесто и няма да губите време, преди отново да започнете да обмисляте следващия си ход. Има и още една причина да го правите – след края на всяка мисия играта сумира вашия резултат на базата на избрания от вас стил и доколко добре сте се справили и ви дава точки. Натрупайте достатъчно и ще може да отключите различни умения и бонуси, които се оказват доста полезни по-нататък.

Въпреки, че шаблонът навсякъде е един, всяка от трите игри има и някои особености – China умело ви въвежда в геймплея, India сякаш е най-красива визуално заради екзотиката на страната, а Russia пък добавя пушка и дори снайпер мисии заради по-съвременния исторически период.

След като веднъж изиграете и трите игри, не ви остават много неща за правене, но винаги може да се върнете към New Game Plus, пренасяйки отключените си умения и екипировка, както и да премерите сили в т.нар. challenge rooms.

Ако сте фенове на Assassin’s Creed, задължително трябва да изиграете и Chronicles, но интересният дизайн и дълбочината на геймплея правят трилогията подходяща за доста широк кръг геймъри. Няма съмнение, че Ubisoft е на път да достигне нивото на пренасищане с постоянното изкарване на игри от поредицата, но поне Assassin’s Creed Chronicles е солидно предложение, а не просто пълнеж.

Автор: Филип Станиславов