“По онова време всички са били англичани… Америка още не съществува” – признава главният сценарист на Assassin’s Creed 3 Мат Търнър. Хората, създали сюжетите на поредицата винаги са се гордеели с историческата акуратност на историята, на фона на която се развива действието. Този път обаче нещата са по-сложни.”Предизвикателството пред нас е голямо, понеже този период е добре документиран и трябва да внимаваме много”, категоричен е Търнър, който започва своето интервю с CVG с тези думи.
CVG: Ubisoft вече обяви, че Assassin’s Creed 3 е “най-голямата игра в историята на компанията”…
Мат Търнър: Нашата цел наистина е висока и за да я постигнем се нуждаем от много време и много ресурси. Когато решихме, че имаме толкова големи амбиции осъзнахме още, че са ни необходими и средствата за тяхното реализиране. Едно е да обявиш, че искаш да направиш най-голямата игра, а съвсем друго е всъщност да го постигнеш.
На първо място този път си оставихме възможно най-много време за работа по играта: между две и три години. Следващата стъпка бе натрупването на необходимия капацитет. В момента ползваме двойно повече ресурси отколкото когато и да било в историята на поредицата. Това ни позволява да създадем по-голям свят и мащаби, които са били непосилни досега.
За пример, картата на областта, наречена The Frontier, която се простира отвъд крайбрежните градове е един път и половина по-голяма от целия Рим в AC: Brotherhood. А това е само една карта.
CVG: Ubisoft посочи, че екипът ще прекара последните шест месеца в доизглаждане на играта. Означава ли това, че вече ще близо до приключването на основната работа по нея?
МТ: Зе нас е важно да имаме играта в завършен вид. Да, той ще претърпи известни промени, но е необходимо най-напред да видим всичко в неговата цялост. След това ще анализираме отделните елементи и ще видим кое и как можем да променим. Знаем, че вече нямаме много време, но наистина искаме да сме сигурни, че онова, което трябва да се промени, ще бъде променено.
CVG: Ако предположим, че играта вече е в достатъчно напреднала фаза и имате поглед върху нея, какво ще кажете за резултата досега?
МТ: Лично аз съм доста доволен. Когато започнахме работа по играта преди две години имахме определена визия и сега, когато тя е почти реализирана, крайният продукт е доста близо до онова, което тогава си представяхме.
А това не е маловажно, защото когато правиш игра, която ще излезе след две или три години, ти се опитваш да гадаеш какво ще се случи тогава и какво ще играят и харесват хората след време. Целият процес отне доста работа, но наистина сме доволни от резултата до момента.
CVG: Американската революция ли бе първият ви избор за исторически период?
МТ: Всъщност точно тя беше. Ако трябва да съм напълно откровен, аз се присъединих към екипа преди малко повече от две години и още тогава тя беше първият избор, което значи, че от самото начало е имало яснота. Определено са били обмисляни и други варианти, но всички в екипа са убедени, че Американската революция ще ни даде възможността да придвижим поредицата напред.
CVG: Кажете нещо за предизвикателствата при пресъздаването на този период?
МТ: Голямото предизвикателство всъщност не е свързано с откриването на информация, а с нейното подреждане. Този път се връщаме само 300 години назад и от историческа гледна точка периодът е отразен доста добре. Съществуват страшно много документи и ние се опитваме да открием онова, което ни интересува и което бихме могли да приспособим за нашия сюжет.
В екипът ни всъщност има доста научни работници, които ни помагат непрекъснато. Имаме двама историци на пълен работен ден, други двама консултанти по историята на мохиканите, няколко лингвисти и още други екперти. Тяхната задача е да помогнат да пресъздадем периода максимално достоверно и автентично.
Интересно е, че въпреки това много хора не разбират Американската революция и не знаят някои интересни и любопитни факти. Нещата по онова време са били доста различни, тъй като тогава всички са били англичани – Америка просто не съществува. Много неща, които приемаме за достоверни днес всъщност не са се случили така, както си ги представяме.
CVG: Ограничава ли ви творочески историческата достоверност?
МТ: Това винаги е било предизвикателство в поредицата Assassin’s Creed, а този път залогът е особено висок. Когато пишехме за епохата на Кръстоносните походи нещата бяха по-лесни, тъй като не всичко е добре документирано и е възможно да вмъкнем нашата история без да нарушим канона. Този път всичко се знае и трябва да бъдем много внимателни.
На моменти дори е малко изнервящо, защото си казваш “Просто искам да направя това!”, но след това осъзнаваш, че не е толкова лесно. Въпреки това периодът ни дава възможност да надникнем в живота на някои много интересни личности. Вземете например Джордж Вашингтон – всеки знае как изглежда той, но хората не го познават добре. А в Assassin’s Creed 3 ще имате възможност да бъдете до него в някои от най-важните и лични моменти от живота му.
CVG: Влияете ли се от романите на Дан Браун за различни конспирации?
МТ: Наясно съм с писанията на Дан Браун, но той не е част от нашата идентичност. Книгите му са интересни и доста популярни, но ние разказваме наша история, която има различен стил и герои. За нас е важно Assassin’s Creed 3 да има собствена идентичност.
CVG: Ubisoft сподели, че Red Dead Redemption използва мотиви като лова и изследването на непознати погранични територии, които ще видим и в Assassin’s Creed 3. Играта на Rockstar е изключително успешна – означава ли това, че и с вашата ще се случи същото?
МТ: Когато Red Dead Redemption излезе, ние вече работехме по Assassin’s Creed 3. Веднага решихме да пробваме играта и останахме очаровани. Незабавно се запитахме, “Как можем да подобрим това?”.
Rockstar винаги се опитват да бъдат най-добрите и да развият нещата в нова посока. Ние трябва да направим същото. Виждайки техните идеи и успеха, който постигнаха, закономерно си казахме “ОК, нека анализираме техния успех и да видим дали оттук можем да го развием в други посоки”. Това е нещото, което се опитваме да направим с Assassin’s Creed 3.
Автор: CVG; превод – Иво Цеков