„Предимно излизат през нощта”, споделя Нют на лейтенант Рипли. Феновете знаят за какво говоря. За ксеноморфите. Онези с двете челюсти, които нямат търпение да впият по-малката в мозъка ви. Вероятно няма смисъл да ви казвам, че когато Aliens vs. Predator излезе на пазара в средата на февруари, пришълците ще са първото създание, с което ще се пусна.
Не марин. Не хищник. Пришълец!
С него смятам да дебна своите жертви из сенките и да вадя очи с опашката. Да разяждам плътта им със своята зеленикава кръв. Да пробивам черепи с вътрешната си челюст. Но този път с ултра убийствена графика!
От това, което виждам в мрежата, Rebellion са се постарали да запазят основната механика на първата игра, обвързвайки я още по-тясно с историята от филмите. Но не с онези потресаващо глупавите, да за AvP говоря, фенвете да ме прощават. А с класиките – както тези, посветени на ксеноморфите, така и на хуманоидните хай-тек ловци, тормозещи Арнолд Шварценегер и Дани Глоувър през миналия век. Rebellion са се ровили дори и в книгите и комиксите по темата. По всичко личи, че крайният резултат ще е наистина обещаващ. Игра на годината? Едва ли? Но шутър – много вероятно.
Какво ни очаква на бойното поле
Не случайно играта се казва Aliens vs. Predator, а не Aliens vs. Predator vs. Marines. Последните винаги са били изрезки. Тук не правят изключение. Пришълците например могат да се промъкнат зад гърба им и да ги убият с един-единствен удар. Дори и да успеят някак си да се защитят, кръвта на ксеноморфите ще се разплиска по тялото им и ще ги остави да миришат. Хищниците и тяхната невидимост пък може да докара до нервна криза пехотинец, отчитащ движение по радара си, но не можещ да разбере откъде точно идва. В случая гьол с вода би бил наистина полезен, тъй като тя ще предизвика късо съединение с екипировката на хищника и той ще се очертае частично пред очите ви.
За да има някакъв баланс в цялата тази ситуация, авторите са се погрижили пришълците да не пълзят толкова бързо по стените, колкото преди, а хищниците да се налага да слизат от дърветата и да убиват плячката си отблизо, за да си вземат сувенир. Така де, трофей. Въпреки това последните си остават имба и Rebellion знаят много добре това. Поради тази причина са създали цял мултиплейър режим, наречен Predator Hunt. Един играч е хищник, а всички останали – пехотинци. Първият разполага с ограничено време, за да избие всички, като всеки труп му дава допълнителни секунди. Загине ли, играчът, изстрелял фаталния куршум, ще заеме неговото място.
Що се отнася до сингълплейър фронта
тук ще ни дебнат три кампании за всеки един от героите. Дали и трите ще бъдат отворени от самото начало, все още не е ясно. Историята в тях обаче ще се припокрива и ще се разказва от различни гледни точки. В случая действието ще се развива на планетата BG-386, където човешка колонизаторска група открива древна пирамида, криеща тъмна и ужасна тайна. Междувременно хищниците научават за случилото се и изпращат ловна група, която да се увери, че тайната няма да излезе никога на повърхността на планетата. А дълбоко в пирамидата едни от най-опасните организми в природата ще се събудят за първи път от векове насам.
Корпорацията „Уейланд-Ютани”
позната ни от филмите със Сигърни Уивър, ще бъде обвързана по един или друг начин с фабулата. Ланс Хенриксън, който изпълни ролята на андроида Бишъп във втория и отчасти в третия филм, също ще се намърда в играта под формата на Карл Бишъп – човекът, по който е направен гореспоменатия андроид. Ако трябва да сме напълно откровени обаче, има спекулации дали въобще Бишъп е правен по човек или онзи, който видяхме в края на „Пришълец 3”, не е просто поредния робот с облика му, изпратен от корпорацията, за да повлияе на Рипли. Ако случайно срещна Бишъп, докато пълзя по някой таван, със сигурност ще го попитам, преди да го наплюнча с киселина. Засега обаче можем само да предполагаме.
Така или иначе стратегията на Rebellion е очевидна – те искат да са верни на филмовата поредица и залагат голяма част от успеха на играта именно на това. Авторите са отишли на гости дори и на 20th Century Fox, за да се възползват от оригиналните звукови файлове от филмите и да ги пренесат директно в играта – от гнусните писъци на пришълците до изстрелите на класически оръжия от типа на pulse rifle.
Дали Aliens vs. Predator ще отмие срама, който Rebellion браха покрай Rogue Warrior и Мики Рурк? Дано. Не ми се иска да чакам неопределено количество време, за да играя на заглавие, посветено на любимите ми ксеноморфи. RPG-то на Obsidian падна жертва на финансовата криза, а Colonial Marines е с неопределена дата на излизане. Остава единствено Aliens vs. Predator. Това е играта.
Автор: Владимир Тодоров