Aliens: Colonial Marines – Какво се обърка?

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 13 фев. 2013

Всички се убедиха през настоящата седмица, че Aliens Colonial Marines е пълен боклук. Какво се объркало в хода на близо шестгодишната разработка? Защо някои идеи са толкова претупани? Кой е виновен? Вероятно това са въпроси, които всеки геймър, имал нещастието да си закупи играта, си задава в момента.

Преди около един ден в Reddit се появи пост от разработчик, работил по Aliens Colonial Marines, който донякъде обяснява цялата ситуация.

Вижте неговата гледна точка:

„На първо място, не мога да предоставя доказателство, че не си измислям всичко, тъй като ще наруша споразуменията за поверителност, които съм подписал. Предполагам обаче, че при всички положения ще ви е интересно да прочетете това, което имам да ви кажа. Работих по проекта близо година и половина, така че част от нещата съм научил благодарение на по-старите кучета.

Pecan (вътрешното кодово название на ACM) е с доста дълга история. SEGA, Gearbox (GBX) и 20th Century Fox решават да създадат игра по „Пришълци“ преди около 6 години. Впоследствие SEGA анонсира проекта почти на мига, още дори да е стартирала неговата продукция. Работата започва, но многократно е изоставяна на заден план заради други проекти (Borderlands, Duke и т.н.). И всеки път, когато екипът се връща към нея, ACM претърпява сериозни промени по съдържанието. 

Естествено, SEGA не остава особено доволна от множеството забавяния. На GBX обаче им се разминава многократно и договорът между тях и SEGA постоянно се удължава. Последният път, в който работата по ACM се възобновява, значителна част от играта е поверена на други компании. Първоначалната идея е била TimeGate да създаде по-голямата част от кампанията, GBX да се заеме с мултиплейъра, а Demiurge и Nerve – с DLC съдържанието и други конкретни задачи. Защо? За да могат GBX да се съсредоточи върху Borderlands 2, докато малка група от програмисти и дизайнери работят по Pecan. 

По една или друга причина крайните срокове на Pecan и Borderlands 2 съвпадат. GBX осъзнава, че е абсолютно невъзможно да сертифицира и пусне на пазара две игри едновременно. Междувременно кампанията (разработвана от TimeGate) е все още незавършена, а крайният срок за достигане до бета фаза на Pecan приближава застрашително. През април или май (вече не си спомням), Pecan трябваше да е в бета. GBX обаче успяват да се споразумеят със SEGA и да спечелят още 9 месеца.

Близо 5 от тези 9 месеца преминават в завършването на Borderlands 2 и пускането й на пазара. TimeGate успяват да завършат около 85 процента от кампанията, но когато Borderlands 2 излиза и GBX решава да се съсредоточи върху Pecan, става ясно, че разработените до момента неща са в трагично състояние. Кампанията е лишена от смисъл, битките с босовете все още не са добавени, PS3 версията надвишава максималната памет и т.н. и т.н. GBX остават крайно недоволни от работата на TG и част от картите в кампанията са изработени наново. В последния момент се поискват и различни добавки, като например пехотинци от женски пол. Всички в GBX са наясно с факта, че когато излезе на пазара, тази игра просто няма да е добра. А повече време нямало.

Предвид факта, че SEGA била на крачка да заведе дело срещу GBX, поискването на още една отсрочка въобще не било вариант. Така Pecan преминава през процеса на сертификация и излиза на пазара. Първоначално планираните геймплей елементи са опростени или претупани (добър пример в това отношение са предизвикателствата, които са в изключително нелогичен ред). Проблеми, които не представляват 100-процентова пречка за прогреса в играта, са игнорирани (с изключение на наистина очевидните и ужасни бъгове). Не, че на GBX не им пукаше. Просто в един момент те не можеха да си позволят да променят нещо, което ще попречи на процеса по сертификация или ще навреди на други елементи в играта.  

Наред с геймплея и историята бе повдигана на дневен ред като проблемна. Не мога да коментирам подробно, но ще кажа следното – сценарият бе одобрен от 20th Century FOX и историята пострада заради желанието на всички да пуснат на пазара колкото се може по-бързо годен за игра продукт. Кампанията почти не обяснява много от повдигнатите в началото въпроси. Мога само да се надявам, че DLC пакетите ще поправят това.“ 

Доколко може да се вярва на тези изказвания? Много от тях съвпадат с твърденията, циркулиращи в мрежата още преди премиерата на Aliens: Colonial Marines. Какво е вашето мнение за въпроса? Върху кого трябва да падне вината за този очевиден провал?

Автор: Владимир Тодоров