След като в предишния текст от рубриката “Игри без насилие” някои от вас ни изпревариха да определят AER: Memories of Old като наподобяваща ABZÛ, то без много да отлагаме, в днешната статия ще си поговорим точно за този подводен скъпоценен камък.
Играта е дело на хората, създали шедьовъра Journey и този път е абсолютен eye-candy! ABZÛ е изключително красива в пресъздаването на водните дълбини, като включва в себе си огромен брой риби, назовани с точното им наименование.
ABZÛ сама по себе си е праволинейна и общо взето лесна игра. Изцяло в тон с идеята да бъде едно успокояващо развлечение, с което човек да си почива, изследвайки морските дълбини. Управлението също е семпло и интуитивно, макар че в някои моменти, човек може леко да се дезориентира при задържане на бутоните за посоките.
Друга прилика с AER, както и с Journey е например липсата на диалози в ABZÛ. Историята се “развива” и обяснява посредством самото изиграване и преминаването през нивата. Можем да кажем, че тя залага на символите и действията на обстановката, за да разкаже това, което има за разказване.
Вашият герой (нещо което на мен ми убягваше за дълго време) е всъщност роботче, което е облечено във водолазен костюм и благодарение на няколко свои приятелчета, които открива по пътя си (няколко други по-малки роботчета),
То започва да почиства океана, като по този начин също и възвръща разнообразието на живот в него.
Семпла, красива и бърза, ABZÛ също крие и плот туист в себе си. Без да разкриваме много, но към края на играта историята обяснява две ключови неща:
- Кой и какъв е бащата на роботчето
- И от къде идва енергията за неговото функциониране
Без да се задълбочава ненужно, ABZÛ също споделя сходни идеи за нуждата от баланс в природата и че целият живот е взаимосвързан.
Ако си търсите игра, с която да си починете и да оплакнете окото в неземни природни гледки, ABZÛ е една отлична възможност! За мен беше удоволствие да премина през красотите ѝ и ви пожелавам да ѝ се насладите и вие!