SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Обожавам шутърите и този жанр винаги ме е запленявал, когато седна да играя(понякога и над 8 -10 часа без прекъсване) Напоследък нещата в тази ниша се промениха и се залага на повече ефекти и изживяване при развитието на една игра. Няма ги простите правила – намери оръжие и застреляй всички и всичко по пътя си. Големите студия залагат на доста напарфюмирани истории и тръпката от ,,стрелбата на месо“ се загуби напоследък, като повече се лее кръв отколкото играта да гъделичка рефлексите ти и де те предизвиква.

С интерес подходих към инди проекта на режисьора Ади Чандра, A Thug’s Ascension нискополигонален FPS с екшън елементи и богата история. Това е тежка, бавна и много инди история за загуба, гняв, семейство, общност и растеж. Чандра създава играта в период на 5 години (от 14 до 19 години), от учебната скамейка до студентската банка. Както сам се изразява: Има недостатъци, грубо е, но е точно това, което исках да бъде. Гордея се с това.

Историята

Историята на играта се развива в умиращия град Марата през 2023 г, където вие сте част от банда която търси отмъщение срещу свой бивш член предал ,,Фамилията”. В тази игра всичко е странно и шокиращо просто. От визията на героите които са като картонени шаблони, до техните диалози тип ,,Криминале”. Но пък в това се крие чара и нестандартното преживяване което ще ви достави. Тя е по-скоро за киномани, които обичат диалози подобни на реалното кино и изведнъж им се предоставя възможност да се поставят в обувките на главния герой и да по стрелят от негово име.

Така Вие имате възможност да станете ,,реален” гангстер, да живеете този изпълнен с трудности и неволи живот. Ще търсите предалия бандата Ви член и ще участвате в кроежи на тайните служби.

Геймплей

Игричката не е сложна, но по някой път минава доста време докато уцелите подхода за преминаване на дадено ниво. Решението е било пред Вас, но е толкова очевидно и просто, че за Вас остава загадка за дълго време. Нямате право да запазвате играта по всяко време, това става само на определени чекпойнти. Играете с стандартни оръжия калашници, узита и други познати от повечето шутъри пуцалки. Имате опция за гранати и меле, но предвид доброто въоръжение на противниците Ви съветвам да заложите на стандарта. Имате опция да карате коли, но изживяването е доста нереално, при сблъсък с друга кола просто преминавате през нея. Нямате усещане за реално шофиране, а по скоро аркадно такова подобно на автоматите по панаирите през 90 години на минали век.

Дизайн

Въпреки грубата си визия играта има някои попадения. Образите на гериоте са груби, но пейзажа около тях е доста детайлен и кубично изпипан. Автора ни пренася в един доста интересен свят, който има хем реална, хем анимационна визия.

Оценка

По шестобалната скала която ползваме в PC Mania, давам 3 от 6. Но играта е доста нестандартна и си заслужава да и се даде шанс.